פיראנה

 


מדיה:  


הצצה - סיור במסעדה.
הצצה על השף חותך את הבשר שלו
הצצה על הצגת המנות.
הצצה על חיתוך.
הצצה על שימוש בברנר.



מהצד, זה נראה כמו מגדל שמירה...


כתובת : אצ"ל 22, ראשון לציון.
משה לוי 10, ראשון לציון.




תאריך ביקור: 28.3.22





20:57 הזמנתי.
21:24 קיבלתי. (27 דקות הכנה)





שם ההמבורגרפיראנה 200 גרם
קציצה של 200 גרם בשר בקר טרי ומובחר, מגיע עם תוספת אחת בצד ומעל - 59 שקלים.
(לקחתי ריבת בצל מעל, ולקחתי צ'יפס בצד).



תוספת על ההמבורגר40 גרם דנבר קאט - 45 שקלים.



מנה ראשונהעוף בריבוע- קוביות עוף מצופות בטמפורה של השף, מגיע עם תוספת בצד - 49 שקלים.





פינוקצ'יפס בטטה - (בשווי 18 שקלים).




שתיה בירה  - 23 שקלים



קינוח: טריקולד - 45 שקלים.





סה"כ: 221 שקלים.


(ל-220 גרם זה יוצא 59 שקלים) (חצי עסקיות).




קדם דבר:

1. ראשית אני רוצה להתנצל בפני הקוראים שלי על הפער, בין הזמן שבו הייתי במסעדה, לזמן בו אני כותב את הביקורת, 11 חודשים...
המבורגרים זהו תחביב שלי, זו לא עבודה במשרה מלאה, אני לא מקבל על זה כסף, ולכן אין לי זמינות מלאה לכתיבת הכתבות.
בזמן הזה, עבדתי בעבודה שכן מכניסה לי כסף, ועבדתי גם על המפה הוירטואלית של ההמבורגרים - בשבילכם.
זו גם הסיבה שאיכות הביקורות עלולה לרדת מעט, כתוצאה מזה שאני לא זוכר כמו אם הייתי כותב יום אחרי.
אם תרצו לתמוך בי, אני מקבל Patreon, ככה אוכל להקדיש לזה יותר זמן.

2. ראשון לציון היא עיר גדולה, עם הרבה מקומות לאכול.
עם זאת, משום מה בכל הקשור להמבורגרים איכותיים.. אני לא יודע אם אוכל לספור הרבה מהם בעיר זו.
נכון להיום ג'אנגו עומדת במקום הראשון בעיר, ואולי Food Terminal במקום השני.

3. מסעדת פיראנה, מנוהלת על ידי השף אלון בניטה.
הוא פתח אותה על יד תחנת דלק (כמו בורגר סאלון וצ'ארליז), והוא מאמין באוכל איכותי עם מחירים גבוהים.
מה שמיוחד אצלו, הן התוספות הבשריות הממש מוגזמות על הקציצה, כמו נתח דנבר ב-45 שקלים (רק התוספת) על הקציצה.

4. הכניסה היא כמה מטרים ממשאבת דלק.
המקום עצמו נראה כמו עמדת שמירה אחת גדולה מעגלית.
מקום קטן שמכיל 18 מקומות.
למרות שזה נשמע יקר וקצת מפוקפק, הייתי חייב ללכת לבדוק.

5. הכתבה הזו כ"כ ישנה, שפיראנה הספיק "לעבור דירה" לתוך הקניון.
הוא עשה פתיחה חגיגית לכבוד ה-Valentine's day.
הספיק בשנה לעבור מקום מרחוב אצ"ל לרחוב משה לוי, בעיר ראשון לציון.
אם תשאלו אותי, קשור לזה שהיה צמוד לתחנת דלק, עם הרבה זבל שזרקו לו ליד המסעדה, טיפול לקוי של עיריית ראשון לציון.



יתרונות:

1. המקום מאוד נקי
1.1. הפרמטר הכי מרכזי שאפשר להגיד על פיראנה, זה שהמקום מאוד מאוד נקי.
המקום הכי נקי שאי פעם ראיתי, ברמה של משמעת צבאית.

ש



1.2. זה פשוט לא להאמין.
פס נקי מצוחצח, הפלאנצ'ה, השמן טרי. (אלון מספר שהוא מחליף שמן כל 3 ימים, ושסטריליות זה שם המשחק).
באמת שלא ראיתי דבר כזה. המקום הכי נקי בישראל,
אגב, יכול להיות כי אין לו אנשים. כשהגענו המקום היה ריק.
(המקום יכול להכיל עד 18 אנשים).




2. תוספות של בשר איכותי על הקציצה
אני באמת לא מכיר אף מקום בישראל שמוכן להוסיף תוספת של סטייק על קציצה.
אני גם מבין למה...
סטייק במרקם שלו הוא קשה לאכילה, ואילו קציצת המבורגר היא רכה. השילוב ביניהם פחות מתאים.
סטייק הוא יקר מאוד, ותוספת של סטייק על קציצה תכפיל את המחיר שלה.
על אף, זה לא הרתיע את השף בניטה, ויש לו תוספות בשריות, כשכל תוספת עולה 45 שקלים.
אם אתה ג'ף בזוס או משהו, תגיע לבקר, ותתפנק.



3. מטבח מדוגם
וכמו גורם הניקיון שהזכרתי בנקודה השניה, גם המטבח בפנים במשמעת צבאית של גולני.
אם אלה הקציצות שעטופות כל אחת בצורה סטרילית




4. רטבים קרירים ונחמדים
אני תמיד מעריך כאשר הרטבים שמגיעים לשולחן הם קרים.
יש מקומות, כמו Black או BBB שהרטבים נשארים על השולחן קבע, בטמפרטורת החדר. מבאס.
לכן כל הכבוד לפיראנה.
4.1. רוטב הבית דומה לרוטב אלף האיים.



5. המבורגר יפה
אין הרבה המבורגרים דוגמנים.
כאלה שמסתכלים עליהם, והם נוצצים ביופיים.
הבודדים שכן יכולים להיות F&B שכבר נסגר לצערי, או אולי גם זה אשדוד.
השף אלון בניטה דואג כל העת לצלם את יצירת האומנות שלו, נותן לה את הכבוד הראוי שלה.
מצלמת הטלפון שלו עובדת יותר מהמרית שלו.

כמו חיילים - לצד משאבת הדלק

6. צ'יפס בטטה נחמד
צ'יפס הבטטה של פיראנה מחיתי, מרוכז וחמוד.
כדאי להזמין אותו, הוא טעים.



7. רצועות דנבר עשירות בטעם
התלבטתי היכן לשים את הסעיף הזה,
כי מצד אחד רצועות הדנבר שלקחתי מעל ההמבורגר היו עשירות בטעם,
עם זאת, לא רכות כמו שחושבים, הן היו קשות.
באופן כללי, הניגוד בין בשר טחון רך, לבין רצועות סטייק קשות, הוא לא פשוט.
קונטרה לא נחמדה ולא נעימה, לא לכל אחד.
מי שאין לו בעיה לאכול מסטיק עשיר בטעמים עם ההמבורגר שלו, יהנה.



8. התחושה שאחרי: קלה
ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)





חסרונות:

במשפט פואטי:
הבשר קר, המחיר יקר והשירות מנוכר.

אפרט על כל אחד בנפרד.

1. הבשר קר
האוכל במסעדה לא חם.
לא יודע מה נסגר, שכן הייתי היחיד במסעדה, לא היה לחץ או משהו כזה,
אבל ההמבורגר שבניטה הכין לי, הגיע קריר...
אפשר להאשים אותי, שלקח לי 5 דקות בערך לצלם אותו...
אפשר להאשים את הירקות המאוד קרים..חח שבניטה משתמש בהם (לפחות זה התירוץ שלו, שהם מקררים את הבשר),
או שאפשר להעיד על התנהלות לא נכונה עם הכנת המבורגר.
הייתי צריך לבקש שהוא יחמם לי את הבשר... ואז הגיע חמים ונעים.
1.1. בניטה אשכרה אמר לי שעדיף לא לקחת אצלו MR, משום שזה כנראה יגיע קר.
אמר לי לקחת רק M ומעלה.
שזה הזוי, MR ממש לא אמור להיות קר, אכלתי בזמנו בג'אנגו BR והוא היה חמים...



1.1. הפיקניה הייתה חמה, וגם עשירה בטעמים.
עם זאת, הייתה מסטיק, כמו הדנבר.




2. המחיר יקר
בפיראנה הכל מאוד מאוד יקר
יצא לנו על שלושה אנשים, קרוב ל-500 שקל. פשוט לא הגיוני.
הכל פה בכפולות של 45 שקלים.
הקינוח הקפוא עלה 45 שקלים, וכך גם התוספת של הדנבר.
כן כן, תוספת בשרית על המבורגר, רק היא - עלתה 45 שקלים.
מחיר דרקוני, מוגזם, לא מתאים - שוד לאור היום..
אין בכלל VFM, לא שווה את הכסף.




3. השירות מנוכר
השף מתווכח עם הלקוחות.
זוכרים שאמרתי שהבשר הגיע אליי קר?
אז אמרתי את זה לשף, וכל אדם נורמלי, היה מתנצל ומחליף את הבשר, שכן הלקוח תמיד צודק.
בניטה החליט לצעוק עליי ולנזוף בי, על כך שזו אשמתי,
על זה שלוקח לו יותר מידי זמן לצלם, ואני הוא האשם,
במילים אחרות: "אתה אשם, ולכן תתמודד עם הבשר הקר שלך".
חוצפה מאוד מיוחדת להגיד דבר כזה ללקוח משלם.
הייתי קצת בהלם, והעזתי לשאול שוב אם אפשר להחליף את הבשר.
הוא טען שאין מצב שהבשר קר, כי הוא הרגע הכין אותו, והוא שאל בתוקף "איך הבשר קר, אם הוא הצליח לשנות מידת עשייה? אם הוא M, זה אומר שהבשר התחמם מספיק כדי להפוך ל-M".
אני מבין את ההיגיון מאחורי, ואני עדיין לא מהנדס מזון כדי לענות לשאלה הזו ברצינות, אבל עובדתית הבשר לא היה חם, ובתור לקוח זה לא מעניין אותי מה התהליך, מעניינת התוצאה.
בסוף אחרי כמעט התנצלות מצידי (די מטורף), בניטה הסכים לחמם לי את המנה/להחליף לי כדי שיהיה לי חם וטעים.




4. הכל מגיע רק עם צ'יפס
לפי הבעלים, שאר המטוגנים שאינם צ'יפס מאוד יקרים,
צ'יפס בטטה אצלו משול לזהב, ולכן אם תרצה להחליף צ'יפס רגיל לבטטה, זה לא יתאפשר,
אם תבקש להוסיף כמה שקלים, על מנת לשדרג את הצ'יפס הרגיל לבטטה, גם לא.
אתה ממש צריך לשלם מחיר מלא על צ'יפס בטטה, בשביל לקבל אותו.
ככה שאם נניח אתה לא רוצה צ'יפס, אתה תקבל אותו בכל זאת, ואז תרכוש צ'יפס בטטה בנפרד.
בקיצור - העסקית מוגבלת מאוד.




4.1. אפילו השניצלונים מגיעים עם צ'יפס.
משום שהזמנתי גם שניצלונים וגם המבורגר, ושניהם הגיעו עם צ'יפס, הרגשתי שאני ממש נחנק מרוב צ'יפס,
הגיוון של מטוגנים - יקר הוא.



4.2. הצ'יפס עצמו, דרך אגב, חמוד.
הוא תמציתי, עם טעם קצת מעושן.



5. לחמניה ענקית מידי
כמו בשמבז, גם אצל פיראנה הלחמניה גדולה מאוד.
היא גדולה בצורה שעל אף הקציצה והדנבר, לא הרגשתי בשר.
היא בצקית מידי, ההפך מאוורירית, והיא מבאסת.

לחמניית סוסו אבל בגדול


6. טריקולוד? יותר כמו דואולוד
בפיראנה יש קינוח שנקרא טריקולוד, עוגת מוס בעלת 3 שכבות.
מה שמצחיק שעוגת המוס אצל בניטה היא בעלת שתי שכבות, כך שתחילית השם "טרי" לא מתאימה...
6.1. הקינוח הגיע קפוא, בלתי ניתן לאכילה.
מזכיר קצת את הבשר... עם עניין הטמפרטורה הנמוכה,
שימו לב, הכל קפוא אצלו, הבשר, הירקות, הקינוחים,
באמת סטייל של מגדל שמירה, כשהכל קר וקפוא.
6.2. קשה לאכול את הקינוח.


7. בניטה משדל אנשים לכתוב לו ביקורת טובה בגוגל מפות
סיימת לאכול בפיראנה?
חלק מהחשבון שלך, שתצטרך לשלם, הוא לכתוב ביקורת טובה בגוגל מפות.
בניטה לא מפספס אף לקוח,
תרשום ביקורת טובה, ותקבל חשבון.



8. כשר לפורים
בניטה רושם על המקום שלו כשר, הוא רושם את המילה "כשר"
אבל אין לו תעודת כשרות.
זו הטעיה של ציבור שלם, שיראה שכתוב "כשר", יאכל, ואז יגלה שאין בכלל תעודת כשרות.





סיכום:

מקום חדש בראשון לציון

נפתח בסביבות יולי 2021.

עם השף אלון בניטה, אדם בעל מוטיבציה גבוהה, שהתחיל להתעסק באוכל בגיל 14 (עכשיו בן 31).

הוא קרא למקום פיראנה על שם חיות המחמד הימיות הלא חוקיות שהיו לו בגיל 9, ונלקחו ע"י המדינה.



המקום עצמו מתעסק בבשר איכותי, בעיקר התוספות הבשריות המיוחדות (כמו דנבר או פילה משויש) .

בניטה למד 5 שנים להיות שף,

הוא מכיר מה הולך במסעדות אחרות,

בעיקר בכל הקשור לתנאי תברואה.

הוא יודע שחולדות מסתובבות במטבח, שאת השמן בקושי מחליפים, ושאת שקיות הצ'יפס מכניסים לשמן הרותח עם הפלסטיק, כך שהוא נמס וגם מסרטן.

את השמן שלו, כמו הבשר, הוא מחליף כל 3 ימים, שומר על טריות.



לבניטה יש מעל 100 תבלינים שונים.

הוא קונה את הדברים היקרים ביותר, 

תבלינים ורטבים שתמצאו בדר"כ בחו"ל ולא בארץ.

על תבלין אחד הוא יכול להוציא 40 שקלים.



הוא מקפיד ששמן התיבול שלו יהיה שמן זית 100%.

הוא מסביר שהמרכולים (supermarkets) שמוכרים לך "שמן זית כתית מעולה 100%", זה שקר אחד גדול.

מדובר על 50% שמן זית, שהוא יקר,

ועוד 50% שמן זול כמו שמן בישול, דקלים וכו'.

אפשר גם להוכיח את זה בקלות.

אם תיקח כוס של שמן זית ותשים במקפיא, שמן הזית הטהור לא ייקפא, 

הוא יהפוך לקריסטלים, כמו מה שקורה עם וודקה.

אם תיקח שמן אחר, הוא ייקפא.

ככה בודקים כמה טהור שמן הזית שמכרו לכם.



המרכולים מוכרים לעסקים שמן זית של 16 ליטרים ב-3000 שקל.

וגם הוא "מלוכלך", לא שמן זית 100%.

בניטה קונה את השמן שלו מדרוזים.

16 ליטרים של 100% שמן זית טהור,

והם עושים לו את זה ב-1200 שקלים.



את הקציצות שלו הוא טוחן במקום, עושה אותן מראש, עוטף אותן בניילונים, ומכניס לקירור.



המטבח של בניטה הוא ללא רבב.

גם הפלאנצ'ה וגם הפס עצמו של המטבח, נקיים בצורה מיוחדת.

ספק כי הוא מקפיד על ניקיון ברמה צבאית, וספק כי מגיעים לו רק 30 לקוחות ביום, ורוב הזמן המקום עומד ריק.


פיראנה הוא בין המקומות היותר יקרים שאי פעם ראיתי.

רוב המנות שלו הולכות בכפולות של 45 שקלים,

אם מדובר במנה ראשונה של שניצלונים, תוספת על הקציצה.

(מישהו שמע אי פעם על תוספת בשרית שעולה יותר מ20 שקלים?)

וגם קינוח של טריקולד [בפועל דואולד, שתי שכבות שוקולד].

כולם כאן עולים 45 שקלים כל אחד.



הלחמניות שלו עבות מאוד, כך שבקושי מרגישים מה הולך ביניהן.

הפלאנצ'ה שלו לא מספיק חמה,

הוא יגיד לכם שהיא בין 280 ל400 מעלות, אבל אני חושב שזה בערך 28 מעלות.

הוא מפצה על הפלאנצ'ה הקרה בלהביור שיש לו (ברנר) כך שהוא מחמם את הבשר פעם נוספת.

עדיין, הבשר מגיע קריר.

הירקות הקרים שהוא שם על הקציצה, גם לא מוסיפים.



בביס של פיראנה, אתה מרגיש 60% לחמניה, 20% בשר איכותי קריר, 10% תוספת בשרית יוקרתית וירקות, ו-10% מהדיבורים של השף, כי הוא יושב לידך ולא משחרר.

מאוד אוהב לדבר על עצמו, על כמה הוא מעולה וטוב.

(תסביך אלוהים)



הוא מספר שהוא אוהב לקבל ביקורת, שאם לא טעים תגיד לו, הוא ישמח לשמוע את זה.

לא נכון.

כשאמרתי לו שהבשר קריר, הוא התחיל להאשים אותי.

הוא אמר שצילמתי את הבשר מלא זמן, שלא אכלתי אותו ישר,

ושזה לא הגיוני שהבשר קר, משום שהוא הביא לי אותו ישר מהפלאנצ'ה [הקרה, כנראה].

מנור אמר לו שגם הבשר שלו קר, והוא אכל מיד, בלי לצלם כמוני.

"זה כי לקחת מידת עשייה MR, אז ברור שזה יהיה קר!", בניטה תירץ.



אחרי הויכוח הקטן שלנו, הוא החזיר את הבשר לפלאנצ'ה, ואפילו הביא לי לחמנייה חדשה.

כאן אכלתי ישר, לא צילמתי אפילו תמונה.

הבשר היה עכשיו חמים.

עדיין לא חם, בטח לא רותח.

ואגב, מידת העשייה עכשיו הייתה MW.



אם טמפרטורה של הבשר חשובה לכם, ממליץ או לקחת WD

או להביא גזייה קטנה לחימום.



הבשר עצמו איכותי, אבל לא חם, ומאוד מאוד יקר.


בניטה אולי טוב בתחום הבשר,

אבל הוא לגמרי לא יודע לעשות המבורגרים.



את החשבון אגב, קיבלתי חם.

גם מבחינת המחיר הגבוה, וגם הדף היה פיזית חרוך.

איום?

בכל מקרה, לא כדאי לעצבן אותו.



הוא גם שידל אותוי לכתוב ביקורת טובה בגוגל מפות, כנראה עושה עם כל הלקוחות, ולכן הציון שם גבוה כ"כ.



כלל ברזל שיסביר אם אסור או מותר,

אם יש לכם כסף מיותר,

ואתם רוצים לאכול בשר איכותי קר,

לכו לתחנת הדלק, למקום הנסתר,

שם תחוו יחס מנוכר.




בתיאבון.


ציון:

51%




חזרה לטבלה מסכמת


תגיות: יקר



**פיראנה**


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה