זה - פאב חברתי - Zeh

-------↓--------------3---------------↓-------


ביקור מספר 3


מדיה ישנה: 
 ראיון עם המנהל.
הצצה על החלק החיצוני
הצצה על החלק הפנימי
סיור במקום


מדיה חדשה:

מסיבה: זה חוגגים 10 שנים.
מקצוען: ערן זהבי טועם במטבח.




 כתובת : מפקורה 1, חוף הקשתות, אשדוד.

תאריך ביקור: 4.4.22



20:41 הזמנתי
20:54 הגיע (13 דקות הכנה)


שם ההמבורגרחלום אמריקאי
חסה, צ'דר, חמאת בוטנים, ריבת בצל ובייקון טלה - 72 שקלים.




תוספת ליד ההמבורגרצ'יפס בטטה אסאדו - צ'יפס בטטה, אסאדו מעושן ומפורק, עם קונפי בצל, רוטב אנימל, בצל מוחמץ, כוסברה וחלפיניו - 58 שקלים.


שתיה שליש פאולנר- 33 שקלים



פינוקקינוח "מתנת האלים" - מנה שכבר לא בתפריט, משום שעברה שנה, ולכן הבעלים לא משחרר עליה מידע באינסטגרם.
נראה כמו צ'יפס אסאדו שלמעלה, רק שכאן יש פוטטוס ובייקון טלה.
גם מחיר אי אפשר להוציא מהם, משום שהמנה היום כבר לא בתפריט.
המקבילה של מנה זו כיום היא "פוטטוס קרייסט": תפו"א אפוי ומטוגן, מיקס פפריקות, שום, גרידת לימון, רוטב אנימל, בצל מוחמץ, כוסברה וחלפיניו, עם תוספת אסאדו - 57 שקלים.




קינוחפנקוטה ובואנו- על אותו משקל, שניהם כבר לא בתפריט, ולכן אין לי מידע עליהם.




דיל של 99 שקלים: המבורגר + צ'יפס בטטה רגיל + שליש בירה.
צ'יפס אסאדו: 58 שקלים.
פנקוטה: 43 שקלים.
בואנו: 44 שקלים.





סה"כ: 244 שקלים.

(ל-200 גרם זה יוצא 54 שקלים) (יש עסקיות)



קדם דבר:

1. זה אשדוד הייתה ותמיד תישאר המקום הראשון של הדרום.
מאוד קשה לעקוף אותה, ואני חושב שזה כמעט בלתי אפשרי.
היחידה שאולי התקרבה היא קפה קפה צומת פלוגות שעל יד קריית גת, אבל היא התקרבה רק ברמת השחיתות שלה, ולא באיכות הבשר.
זה אשדוד היא כביש 90 של הדרום, לא יעזור בית דין.
יקר פיצוצים, אבל שווה את זה.

2. לא תכננתי להגיע לזה פעם שלישית, אבל המסעדה חגגה 10 שנים, קישטה את המקום בבלונים צהובים ועשתה מסיבה, אז הייתי חייב להגיע.

3. רוב המנות שרשומות כאן הן ספיישלים, במיוחד בשביל 10 שנים, מנות עבר שהחזירו במיוחד,
ועל כן לא יהיה ניתן למצוא אותן אם תלכו עכשיו.
אם תרצו תפריט עדכני, אפשר להיכנס לקישור הזה.

4. בחודש האחרון, זה פתחו פיצריה - זאת.
אם לבקר אותה בפעם הרביעית, זה רק בשביל זה...
חייב לדעת האם הפיצה של זאת, היא ברמה, כמו ההמבורגר של זה.




4. כשהגעתי למקום, ראיתי את גל זהבי, שהוא בלוגר אוכל מקצועי.
הוא היה עם המצלמה שלו, ושיווק את המקום בדרכו.
יש לו מעל 150k עוקבים באינסטגרם, והוא די מוכר בעולם, הרבה יותר ממני זה בטוח.
היה לי הכבוד לדבר איתו על המבורגרים. היה ממש נחמד.



יתרונות:

1. מפנקים ולא מתקטננים
ביקשנו צ'יפס בטטה אסאדו, ובטעות הביאו לנו צ'יפס רגיל עם אסאדו.
ביקשנו להחליף אותו לצ'יפס בטטה, כפי שביקשנו, ואמרו לנו להשאיר את הצ'יפס הרגיל על השולחן,
ושהם יביאו לנו עכשיו צ'יפס בטטה.
אמנם הצ'יפס הרגיל לא משהו, אבל מגניב שקיבלנו עוד אסאדו, ממש מפנקים! ☺

"עזבו, נביא לכם צ'יפס בטטה עלינו"


2. חלום אמריקאי
החלום האמריקאי שלהם מיוחד.
עם ריבת בצל וחמאת בוטנים חמה.
תחושה של כביש 90 עם בורגר מרקט.
מעניין מאוד.



3. מפיות ענקיות
אני לא יודע כמה זה ייתרון, או כמה אכפת לאנשים מזה..
אבל לזה אשדוד יש מפיות ענקיות חחח
בקטע מוגזם...

כמו של אולם אירועים


4. בואנו טוב מאוד
קינוח שכבר אין אותו בתפריט... קינוח עבר...
אולי עוד חודש, באפריל 2023 כשתחזורנה חגיגות יום הולדת 11 למסעדה, הם יחזירו אותו.. ואז זה יחזור להיות רלוונטי.
בכל מקרה, קינוח הבואנו הוא טוב מאוד, יש לו טעם של גלידת פסק זמן.

קחו את זה עוד חודש

מזכיר את הטעם של הגלידה


5. יש אפשרות לשלם עם Google Pay 
עכשיו (ולא לעוד הרבה זמן) יש לי אייפון, אז אני משער שאפשר גם לשלם עם apple pay.
ובאופן כללי, כל מסעדה שמכבדת את עצמה, נותנת היום לשלם עם הטלפון.
אבל אז באפריל 2022 זה היה יחסית חדש לי, אז התלהבתי, והכנסתי את זה בתור ייתרון.
טוב מאוד אם שכחת את הארנק.




חסרונות:

1. מידת עשייה קפואה
מפתיע מאוד שמקום כמו זה אשדוד, מקום שיש לו בשר ברמה מאוד גבוהה, לא ייתן את האפשרות לקחת מתחת למידת עשייה M.
כשביקשתי MR, כי אני מאמין בבשר, הם אמרו לי שאי אפשר, שאפשר או M או MW.
מבאס.
בסוף, הם כן הביאו לי MR, ספק בטעות, ספק כי ביקשתי, אבל הייתי מרוצה ☺




2. גם הדיל קפוא
מאוד מוזר שהכל פה קפוא, כי הגענו בקיץ...
בדיל של 99 שקלים, מגיע המבורגר מיוחד + צ'יפס + שליש בירה.
אם תרצה לקחת חצי בירה במקום, אי אפשר.
אי אפשר להוסיף עוד כמה שקלים ולקבל חצי במקום שליש.
אפשר לקבל את אותו שליש, ואז להזמין בנפרד חצי בירה ב-35 שקלים.
מעצבן.

Let my people drink!


3. צ'יפס רגיל לא טעים
הצ'יפס הרגיל של זה אשדוד היה ונשאר רגיל ולא טעים.
אין מה לקחת אותו, אף פעם.
רק צ'יפס בטטה.
אפילו אין לי תמונה שלו, מרוב שהוא לא מעניין.

3.1. אני לא מבין את חוסר ההשקעה של מקומות טובים, לא להשקיע בצ'יפס הרגיל שלהם.
למה לזרוק?

3.2. לא להעיז להזמין פה צ'יפס רגיל, הוא על הפנים.
רק צ'יפס בטטה!



4. רוטב אנימל - טעם של חיה
רוטב האנימל של זה אשדוד, כלל לא מתקרב לשלימות של רוטב האנימל של הפרוזדור.
זה אותו שם, אבל מרכיבים שונים לגמרי.
רוטב האנימל זה הוא איולי שומר, ואני לא מבין מי שם שומר ברוטב?

זה שומר, חברים


רוטב לא וואו, מוזר ומזכיר את הרטבים של טרומפלדור 20 (לא מחמאה).

מה זה זה


5. טבעוני - הסת'סלק' מכאן!
הקציצה הטבעונית שלהם, כמו לצערי, הרבה קציצות טבעוניות ברחבי הארץ, לא טובה.
יש לה טעם חזק של סלק, חזק מאוד.
קציצה שהזכיר לי את צה"ל.
לא לקחת.




6. קמצנים בתוספות על ההמבורגר
ואם בסעיף הראשון אמרתי כמה הם לארג'ים עם תוספת בצד, כמו צ'יפס שהוציאו בטעות,
אז בכל הקשור לתוספות על ההמבורגר - קמצנות.
מינימום של חמאת בוטנים, כלל לא כמו שהם מפרסמים באינסטגרם.
ולגבי ריבת בצל.. כמות בסדר..אם זה נחשב ריבת בצל.
בקיצור אל תצפו לשחיתות נוטפת מההמבורגר. לא הכי חלום אמריקאי.

מי הזיז את חמאת הבוטנים שלי?



7. פנקוטה לא מפנקת
קינוח עבר נוסף שראוי שיישאר בעבר.
מסתבר שפנקוטה זה לא מהשורש של "לפנק", כי היא בכלל לא מפנקת.
קינוח שמזכיר יותר קרם ברולה.
אוורירי עד אין טעם.
לא ממליץ, אל תקחו את זה עוד חודש.

זה רק נראה טוב



סיכום:


זה אשדוד, הוא עדיין המקום הכי טוב בדרום.
אין לו מתחרים, והוא המותג היחיד באיזור הדרום.
יש לו סניף נוסף (סודי) בשדרות, אבל הוא לא בדיוק שלו... בעלי העסק נפרדו לדרכם בתחילת הדרך.
זה בהחלט מקום שכדאי להגיע אליו, אם אף פעם לא הייתם, אבל בואו נגיד, לא הייתי חוזר כל שני וחמישי.



ציון:


70%


ציונים קודמים:

80, 87


ציון סופי:


79%





-------↑--------------3---------------↑-------


-------↓--------------2---------------↓-------





מדיה ישנה: 
 ראיון עם המנהל.

מדיה חדשה: 
הצצה על החלק החיצוני
הצצה על החלק הפנימי
סיור במקום

 כתובת : מפקורה 1, חוף הקשתות, אשדוד.

תאריך ביקור: 20.1.22




20:32 הזמנו (בערך)
20:44 קיבלנו ואכלנו (12 דקות הכנה)




שם ההמבורגר: שייטל על ההר - רוטב אנימל, חסה לאליק, בורגר וואגיו, גאודה מעושנת, שייטל בראב קייג'ון, קונפי שום ומלח כמהין. - 89 שקלים (ללא ארוחה).
(צפייה בסרטון תדמית של המנה).




שליש בירה שפירא - בירה חדשה במקום, ירושלמית פירותית ומרירה.  מזכירה את בירה מלכה. - 34 שקלים.




צ'יפס בטטה ואסאדו - רוטב אנימל, סלסה ירוקים, חלפיניו ובצל מוחמץ -  56 שקלים.




קינוח "שילוש קדוש" - שלוש סוכריות שוקולד על מקל בציפוי מגנום, שברי בוטנים ומלח גס. - 36 שקלים.


סה"כ: 215 שקלים.

(ל-200 גרם זה יוצא 54 שקלים) (יש עסקיות)




קדם דבר:

1. קודם כל, ניתן לגלגל מטה, ולראות את הביקורת הקודמת, שהייתה באמצע הקיץ ביום שטוף שמש.
ישבתי בחוץ עם חברים, לנגד השמש החמימה ולצלילי הים הנעימים.
בום.
שמונה חודשים אחרי אנחנו בשיא החורף, סוף ינואר.
יורד גשם לסירוגין, ואני מדלג בין השלוליות למסעדה, בה החלק החיצוני כבר סגור,
וניתן לשבת רק בחלק הפנימי.

2. את האמת שהיו לי המון המבורגריות ללכת אליהן, אבל מה שמשך אותי באופן מיוחד חזרה ל"זה",
הוא הספיישל החדש שלהם.
המבורגר עם קציצה של בשר וואגיו אוסטרלי.
מעולם לא יצא לי לנסות וואגיו, על כל צורותיו.
אז כן, זה לא וואגיו "אסלי" יפני. זה משהו ליד, בן כלאיים.  אבל זה מתקרב למקור.
מה גם שאני מאוד מחזיק מאדם, הבעלים של זה אשדוד.
יש לו את קצביית Blue Cow בתוך המסעדה, אז אם הוא מוכר וואגיו אוסטרלי, זה הדבר האמיתי.
הייתי חייב להגיע ולטעום.

3. אם פעם שעברה, באותו יום שמשי, היה מאוד קשה למצוא חניה,
אז בחורף, (וגם בשיא גל האומיקרון) יש חניה בשפע.
המסעדה הייתה חצי ריקה, גם בעקבות המגיפה, שמלווה אותנו כבר שנתיים;
והחצי שכן מילא אותה, הגיע בעקבות הסרטון באינסטגרם, בדיוק כמוני.



יתרונות:

1. בשר איכותי
1.1.  זה עדיין דוגלים בגישה של בשר במידת עשייה קבועה בין M לבין MW.
פעם שעברה זה לא הפריע לי, כי הייתה להם סטיית תקן, והם הביאו לי MR, וזה היה מעולה.
הפעם, הם הביאו בין M לבין MW, בדיוק כמו שהם הצהירו שיהיה.
1.1.1. שימו לב שהשם של הסעיף הזה, הוא בדיוק אותו השם של הסעיף הראשון בביקורת הקודמת.
זה שומרים על עקביות באיכות הבשר.
1.2. בשר וואגיו
חשבתי אולי לתת לזה סעיף משל עצמו, אבל חשבתי להתאים את זה לגודל ההתלהבות שלי.
בשר וואגיו הוא בהחלט איכותי.
האם הוא שונה מבקר רגיל? אולי מעט.
האם הוא שונה משמעותית, והייתי מזהה שאין מדובר בבשר בקר רגיל? לא.
אפשר להגיד שזה בין קציצות ה-MW היותר טובות שאכלתי.
עדיין עצוב לי שלא יכולתי לבקש MR כדי באמת להרגיש את הטעם של הוואגיו.
עם זאת, אני יכול לכבד החלטה של מקום 'להכיר את הגבולות שלו'.
כביש 90 לדוגמה ייתנו לך לקחת MR ואפילו R, אבל זה ממש לירות לעצמם ברגל, כי הבשר שלהם לא מספיק איכותי בשביל זה.
כלומר, שכביש 90 עושים טעות בכך שהם מאפשרים מתחת ל-M.
בנוגע לזה אשדוד, אולי זו החלטה חכמה.
אולי הם טעמו MR של הוואגיו, וזה לא מספיק טוב,
על אף שזה מאוד מוזר שבשר באיכות כזו יהיה לא טוב במידת עשייה נמוכה...
1.3. הבשר הזכיר לי את רמת האיכות של מסעדת NG, המקום השלישי שלי.



2. צ'יפס בטטה ואסאדו
בזה אשדוד אין בדיוק "המבורגר הדגל", אבל בהחלט יש מנת דגל.
אנשים מגיעים למסעדה מרחוק, כאלה שאפילו לא מזמינים המבורגר, ובאים במיוחד בשביל מנת "צ'יפס בטטה ואסאדו" המיוחדת שלהם.
צ'יפס בטטה באיכות רובן מושלמת, אסאדו חם ועסיסי, שהלוואי שהייתי מקבל אותו על הקציצה שלי במקום השייטל, ובצל מוחמץ עם רטבים שמשלים את החוויה.
מנה שאם לא הייתה כ"כ יקרה, הייתי לוקח פעמיים ממנה.




2.1. הסתייגות: המנה יקרה ללא הצדקה.
קראו לה מנה ראשונה, או מנה בצד,
60 שקלים על צ'יפס בטטה עם אסאדו זה ממש ממש לא מוצדק, ואפילו חוצפה.




2.2. הסתייגות נוספת: חברים שלי טענו שהמסעדה התקמצנה על האסאדו, שיש יותר צ'יפס בטטה מאסאדו.
הסברתי להם שזה בערך הקטע, שזה אסאדו על מצע של צ'יפס בטטה.
אבל בגדול, על מחיר כזה, לא היה הורג אותם אם היו מתחילים קודם באסאדו, מכסים אותו בצ'יפס בטטה, ואז עוד אסאדו מלמעלה.



3. מעדן
אני מאוד נזהר במילים שלי, ולא משתמש בהן בקלות.
המקום היחיד שאמרתי עליו את המילה "מעדן" עד כה, היה במקומות בהם איכות הבשר באמת גבוהה: FatCow, ג'אנגו ולופט.
מלבדם, לא השתמשתי במילה הזו בכלל.
האיכות של המכלול של ההמבורגר שאכלתי גבוהה, מאוד נהנתי לאכול את ההמבורגר, סיימתי אותו בהנאה, והוא אכן היה מעדן.



4. חידושים
אני מאוד אוהב כשמקומות מחדשים.
החידושים בזה אשדוד שאני הצלחתי לקלוט הם אלו:
4.1. בירה מסוג "שפירא" חדשה.
איך שנכנסתי הביאו לי לטעום מהבירה הירושלמית שחדשה במקום, אך לא חדשה בשבילי.
עם זאת, תמיד מרענן (אחמ דניאל כהן) לשתות מבירה מהחבית, שכן זה יכול להיות טעם שונה בכל מקום.
הבירה היא מתקתקה עקב הפירותיות שלה, ובאותה עת מרה.
אני מאוד אהבתי את השילוב, לדעתי היא עדיפה על פאולנר (אני מאוד אוהב פאולנר), והיא מאוד מזכירה את הבירה "מלכה".




4.2. חסה לליק
פעם רק למתי מעט הייתה החסה המעולה "לליק".
אני ראיתי את זה לראשונה אצל בינגו ואצל הולשטיין, ועכשיו זה מתחיל להופיע בכל מקום.
במיוחד בשביל הספיישל החדש "שייטל על ההר", השף של זה אשדוד החליט להחליף את החסה הרגילה בחסה לליק, ואני רק מקווה שהוא יבין כמה טובה היא, וישאיר אותה, אחרי שיעבור הספיישל.




4.3. מספריים לגזור את הרטבים
שנים שאני סועד, לא רק בהמבורגריות, אלא במסעדות באופן כללי,
ומעולם, אפילו לא פעם אחת במהלך חיי, לא ראיתי דבר כזה.
כמה פשוט, ככה גאוני.




צוות זה אשדוד מבין את האתגר בלפתוח את שקיות הרטבים, במיוחד כשאתה באמצע האוכל, וכולך שומני,
ועל כן מצרף מספריים ככלי עזר, כאשר לא מתאפשר לפתוח את הרוטב.
גאונות לשמה,
באמת, אני רוצה שהמלצר שחשב על זה, שיקבל פרס או משהו.
כל הכבוד.



5. נדיבות
דיברתי מקודם על זה שקיבלתי טעימה מבירה שפירא.
זה לא כי ביקשתי את הטעימה הזו.
איך שנכנסתי למקום, בלי קשר לזה שאני בלוגר (תאמינו לי, לא קיבלתי הנחה על שום דבר כאן);
ישר שחר הברמן שאל אותי אם אני רוצה בירה.
כשהיססתי מעט, בעיקר כי רציתי קצת לצלם את המקום, הוא הציע לי את הבירה החדשה שהמקום קיבל, בעודו כבר מוזג לי אותה.
שרון, החבר שחובב יין, ביקש יין מסוג מסוים.
לא היה את הסוג הזה, אז המלצרית חזרה עם תשובה שלילית, לא לפני שהביאה לו טעימה מסוג אחר שחשבה שיאהב.
זה לא משנה אם הוא בסוף לקח את הסוג הזה או לא.
בסופו של יום גם הוא לא ביקש מעולם טעימה שכזו, וזה מראה שמגדילים פה ראש, ושמפנקים בלי שנבקש (כמובן שאלה טעימות, אבל אלה הדברים הקטנים שעושים את ההבדל, היחס האישי).



6. גאודה נחמדה מאוד
גבינת הגאודה המעושנת אמנם מורגשת רק בחצי מההמבורגר (קצת מוזר האמת),
אבל כאשר כן מורגשת, היא מלוחה וטובה.
אין לה הרבה טעם, היא לא משתלטת, אבל בכמה מהביסים שלי, חשתי אותה, היא הייתה מספיק דומיננטית בשביל לשפר מאוד את הביס.
אולי כדאי לקנות גאודה מעושנת מקשת טעמים או משהו, אחלה דבר.



7. קונפי שום מעולה
קונפי השום של המקום הוא מיוחד, משום שהוא בושל בשומן של הבשר עצמו.
זה אשדוד מאוד מאמינים בלהשתמש במרכיבים שלך, וכמה שפחות לזרוק,
ועל כן השומן של הבשר, שהוא טרי וטוב, במקום ישר לשפוך אותו, הם משתמשים בו בשביל לשפר את הטעם של הקונפי שום, והם לגמרי מצליחים!
לשום היה טעם של רוטב בלסמי שנתן מכה אומאמית מעולה, ובאמת השלים לי את הביס.
7.1. הסתייגות: על כל מנה מקבלים 2 שיני שום קונפי בלבד.
כאשר המנה הוגשה לי, אחת השיניים נפלה על השולחן.
עכשיו אצלי, גם בלי קשר לקורונה, אני משתדל להיות סטרילי, ועל כן לא ארים את אחת השיניים מהשולחן המלוכלך.
ביקשתי אם אפשר עוד קונפי שום, והמלצרית אמרה שזה עוד 7 שקלים.
הסברתי לה שאחת השיניים נפלה על השולחן, שבעצם קיבלתי בפועל שן שום אחת, וזה אחד ממרכיבי המנה, ואם אפשר לקבל עוד, והיא אכן הביאה, ואפילו בנדיבות.
צלחת"קוקוקט" שמלאה באולי 6 שיני שום. ללא תוספת תשלום.  מעולה.

מתנצל, לא צילמתי את הצלחת, תאמינו לי.


8. יש אפשרות לקולסלו
משום שמדובר בתוספת מיוחדת, החלטתי לסווג אותה.
נאפיס, ממפיס, בינגו ואלנבי.
אלה הם המקומות שמגישים קולסלו, חוץ מזה אשדוד.
אחלה תוספת שבעולם, מאוד מיוחדת וטעימה.



9. עיצוב מדליק
לזה אשדוד יש עיצוב מדליק של המסעדה.
יש לה מספר לוחות שעם, של מדבקות מיוחדות ושל קופסאות גפרורים,


ישנה מנורת לבה על הבר:



וישנם עצים במערום (מזכיר את פיקניק)
שהם גם בשביל העיצוב, אבל גם נכנסים למעשנה, לעשן את הבשרים מהקצבייה.



10. קצביה בתוך המסעדה!
אני אישית לא מכיר אף המבורגריה, שיש לה קצביה בתוך המסעדה עצמה...
זה אשדוד, מלבד מכירה של המבורגרים, מוכרת בשר ברמה גבוהה,
והקצביה שלה נקראת Blue Cow וממוקמת בשדרות.
עם הזמן, על מנת לפנות לקהל רחב יותר (כזה שלא גר ליד שדרות), היא החלה למכור את הבשר שלה בתוך המסעדה באשדוד.
כך שאתה יכול להזמין בשר טרי שמעושן באותו הרגע, ואז לפני שאתה יוצא הביתה, לקנות בשר טרי קפוא הביתה, כדי להכין גם בבית.
הדבר הזה מעיד באמת על רמה גבוהה.






11. שמות מגניבים למנות
אולי השמות למנות לא משוגעים כמו בפרוזדור, אבל הם בהחלט מיוחדים.
התפריט של זה מכיל שמות מיוחדים למנות כמו "בחלב אמו", "בורגר פאקינג סטייק", "חלום אמריקאי" ו"צדיק בסדום".
לגמרי מוסיף עניין כשאתה מזמין לך המבורגר.
(קישור לתפריט).



12. רוטב אנימל סטייל
השם הזה, "אנימל סטייל", זה שם שיש אך ורק בפרוזדור, והנה יש אותו עכשיו גם בזה אשדוד.
אז חוץ משמות מגניבים, הם דומים אליהם גם ברוטב הזה.
הרוטב הזה אגב, אנימל סטייל הוא פשוט קטשופ, מיונז ועשבי תיבול.



 13. כדורי שוקולד לקינוח
אם להיות אמיתי, הקינוח המפונפן שלהם של 3 סוכריות שוקולד על מקל, אלה בעצם שלושה כדורי שוקולד, די פשוטים.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאוד אוהב כדורי שוקולד, ואני חושב שהם סיום מעולה לארוחה.
כדורי שוקולד לקינוח היו פעם בפיקניק, עכשיו אין,
יש אותם בוולף בנימינה וגם ב-melt room.
בקיצור, סיום חמוד לארוחה, כי כשאכלת המון, ולא בא לך קינוח מפוצץ, ממש נחמד שיש קינוח של ביס שישאיר לך טעם טוב בפה.

השילוש הקדוש



חסרונות:

1. יקר מאוד
הדבר שהכי מפריע לי בזה אשדוד שהם התייקרו עד מאוד.
1.1. כאשר מסעדה עושה מנת ספיישל, זה כדי למשוך לקוחות, וחוץ ממרכיבי המנה, היא צריכה להיות אטרקטיבית גם במחיר שלה.
מנת השייטל על ההר, עלתה 89 שקלים, ללא צ'יפס ושתייה.
יודעים מה, קחו עליה 95 שקלים, אבל אל תתנו לי להזמין צ'יפס ושתייה בנפרד, זה פשוט לא הוגן כלכלית.




1.1.1. שליש בירה שהזמנתי יחד עם ההמבורגר עלה לי 34 שקלים, ואז זה מסתכם ב-123 שקלים רק המבורגר ובירה!




1.2. מנת הצ'יפס בטטה ואסאדו, היא המנה הכי מפורסמת של זה אשדוד.
פעם שעברה, קיבלתי אותה בתור פינוק על חשבון הבית, ולא יצא לי לרשום כמה עלתה.
משום שהתפריט הנו קישור ולא משהו פיזי, הוא מתעדכן אוטומטית, ולכן גם אין לי תיעוד של המחיר הישן.
עם כל זאת, אני סמוך ובטוח שהמחיר זינק משמעותית, שכן זה לא הגיוני לשלם 60 שקלים על צ'יפס בטטה וקצת אסאדו מלמעלה.





1.3. דילים, האמנם?
ה"דילים", כלומר הארוחות המשתלמות של זה מתחלקים לשניים:
 ארוחה ב-80 שקלים או ארוחה ב-100 שקלים.
אני לא רואה את המבצע פה, המחיר מאוד מאוד יקר.

קומממממממממבינה

1.4. השילוש היקר
אני לא כזה רואה מה קדוש בשלושה כדורי שוקולד.
אני כן רואה שהם קיבלו מיתוג חבל על הזמן, ככה שכל כדור שוקולד עולה 12 שקלים.

אולי זו אבקת זהב מלמעלה


2. אין אמת בפרסום
לפי התפריט של זה אשדוד, אם לא לוקחים את ה"דיל" שלי ב-89 שקלים, לוקחים קומבינה אחרת של המבורגר, ורוצים להחליף בקציצה מבשר וואגיו, יש לשלם עוד 22 שקלים.
בתפריט רשום "זן בקר יפני, נמס בפה".



2.1. קודם כל אני דיברתי עם המנהל לפני שהגעתי, ומדובר בזן אוסטרלי.
מה ההבדל?
פרה מסוג וואגיו יפני זה המקור, זה הכי הרבה שומן, טעם ועסיסיות.
פרה מסוג וואגיו של כל מדינה אחרת זו הכלאה.
לקחו פרה יפנית, פר אוסטרלי, וקיימו את מצוות פרו ורבו.
העגל של שניהם הוא Somewhat של וואגיו יפני, אבל לא באמת.
בקיצור, התבוללות.
עכשיו אין לי בעיה עם זה, כי אם הייתי אוכל עכשיו וואגיו מקורי, זה היה גורם למחיר של זה אשדוד להיראות כמו ארוחת ילדים במקדונאלדס,
אבל לפחות תרשמו בתפריט שהזן הוא אוסטרלי.
2.2. אולי זה קשור לסוג הלוע, אבל הוא ממש לא נמס לי בפה...
אולי זה קשור לעיקרון ולקיבעון של המקום לשרוף את הבשר שלהם, להביא אותו ל-MW כאילו הוא SmashBurger.
אם הם לא היו מקובעים כ"כ, והיו נותנים לי לעשות אותו MR, אולי באמת חלק ממנו היה נמס בפה.
בקיצור, זה לא נכון.




3. שייטל מסטיק
כמו השף אלון בניטה בפיראנה, גם בזה אשדוד החליטו להוסיף שייטל כתוספת לקציצה.
צריך להבין שסטייק וקציצת המבורגר הם שני עולמות תוכן מאוד שונים.
את הסטייק אתה אוכל כמו לברדור רעב, חותך וקורע את הבשר עם השיניים שלך, נהנה מהמיצים שלו, עד שנשארת לך בפה חתיכה מיובשת שאתה צריך לבלוע בלית ברירה.
קציצת ההמבורגר היא בשר טחון, וככזאת היא מאוד רכה, לא צריך להפעיל הרבה "כוחות לוע", ואפשר להתענג על כל ביס.
כאשר משלבים את שניהם, זה בלבול קולינרי.
הקציצה רכה, והשייטל קשה,
כך שהשיניים לא יודעות כמה לחץ להפעיל, ואז הביס עצמו הוא לא סדיר.
3.1. אם הם היו משקיעים יותר ועושים את השייטל רך יותר 
 (נניח משרים את השייטל בחמאה),
אז זה לגמרי היה משתלב עם הקציצה.
3.2. לא כיף להילחם עם האוכל שלך.



4. חוקי נירנברג
לזה אשדוד ישנן הרבה הגבלות.
בכל הקשור למבצע של הוואגיו, כבר דיברתי שאתה משלם 89 שקלים, וזה ספציפית בלי ארוחה.
בנוסף לכך, אמרתי שיש להם בירה שפירא חדשה.
כל בירה אחרת, אפשר לקחת שליש או חצי,
אבל שפירא... רק שליש.
זה סתם מוזר, שהרי יש להם כוס של חצי...
היו עוד כמה הגבלות אבל אני כבר לא זוכר, כי בסופו של דבר באתי להנות, אז ניסיתי לזגזג בין המחסומים ששמו לי.



5. כיסאות פח
הכיסאות לישיבה בחלק החיצוני של המקום נוחים מאוד.

ספסלים או כיסאות קש כאלה

עם זאת, בחלק הפנימי של המסעדה, הכיסאות הם כיסאות מפח.
כיסאות פח, כשמם כן הם, הם פחות נוחים לישיבה.
מזכיר טיפה כיסאות של בתי סוהר, כאלה שעתידם להישאר לשנים רבות, ושלא יחליפו אותם אף פעם.
אפשר גם לראות את צבע החלודה שיש עליהם.
בנוסף לכך, הם גם ממש לא מתאימים לימי החורף, שכן הם קרים ולא נוחים.
רואים שזה אשדוד חסכו על תקציב הכיסאות.




6. אין תפריט
לא יודע אם זה קשור לקורונה, היא איתנו שנתיים, אז כבר אי אפשר לעשות השוואות לפעם שעברה שלא הייתה קורונה, מי זוכר את זה...
אני מכבד את זה שיש אפשרות לתפריט ב-QR, אבל  לא מצליח להבין מדוע אין תפריט פיזי.
מבחינתי שלא יביאו לשולחנות, אם סטריליות זה מה שהם מנסים להשיג,
תדפיסו בענק ותתלו על הקיר.
אני רוצה משהו פיזי להסתכל עליו, מלבד הקדמה הטכנולוגית.



7. התחושה שאחרי מעולה ואז גולש לכיוון כבד
תחושה שהיא לא יציבה כ"כ.
בהתחלה היה לי ממש טוב, ואז עם הזמן זה התנדנד בין תחושה בנויה לבין כבד בקיבה.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)





סיכום:

זה אשדוד עבורי היא עדיין המסעדה הטובה ביותר בדרום.
שילוב של איכות מנצחת, וחוסר בתחרות.
הבשר באיכות גבוהה, התוספות גם, והמחיר בהתאם.
הוואגיו האוסטרלי מגיע ללא תוספות, לכאורה כדי להנות מהאיכות של הבשר כמה שיותר.
האיכות טובה, אך כיוון שגם ככה שורפים אותה לכיוון MW, תוספות תהיינה מבורכות.
על כן, אני ממליץ לא להשתגע מהוואגיו האוסטרלי, "המבצע" של 90 שקל להמבורגר בלבד לא שווה את זה,
ואני ממליץ לקחת את כל אחד מהדילים של ה-100 שקל, שמגיע עם צ'יפס ושתייה.
צ'יפס הבטטה מעולה, אבל צריכים להגיע לפחות 5 אנשים כדי שהמחיר הכבד שלו יתחלק בין כולם.
בקרוב אני מתכוון גם לרכוש בשר קפוא מהקצביה של המקום להשלמת החוויה, אעדכן.



ציון:
80%

ציון קודם:
87%

ציון סופי:
83.5%






-------↑--------------2---------------↑-------

-------↓--------------1---------------↓-------






מדיה:  ראיון עם המנהל.

 כתובת : מפקורה 1, חוף הקשתות, אשדוד.

תאריך ביקור: 8.5.21




13:25 הזמנו (בערך)
13:46 קיבלנו ואכלנו (21 דקות הכנה)






שם ההמבורגרבורגר לוטוס- חסה, קרמבל לוטוס, גאודה מעושנת, צ'דר, בייקון טלה וקרם לוטוס.

פינוק: צ'יפס בטטה ואסאדו: רוטב אנימל, סלסה ירוקים, חלפיניו ובצל מוחמץ.




יש שני סוגים של דילים, דיל של 79 שזה ההמבורגר הקלאסי שלנו, ה"זה בורגר", עם תוספת מעל, תוספת בצד ושתייה קלה (אם רוצים להחליף שתייה קלה בבירה, זה עשרה שקלים תוספת)
ויש את הדיל של 99, שנכנסים בו כל ההמבורגרים ספיישל שלנו, עם תוספת בצד, ושליש בירה, או שתייה קלה.

מידת העשייה של המקום היא קבועה - בין M לבין MW.

תוספת קציצה עולה 22 שקלים.

לקחתי דיל 99, עם צ'יפס בטטה וכוס מיץ תפוזים.

סה"כ - 99 שקלים.

(ל-220 גרם זה יוצא 53 שקלים) (יש עסקיות)










קדם דבר:

שמעתי דברים מצוינים על "זה".
ברמה, שכמו ש"כביש 90", זה מלך הצפון, כך "זה" הוא מלך הדרום.
לכן שריינתי את אחת השבתות, קראתי לחברים, ונסעתי 40 דקות לאשדוד.

שימו לב שאין חנייה, כי המקום צמוד לחוף הים, מפוצץ. (עריכה: תרתי משמע עכשיו...)
ממליץ לנסוע לחנות ליד תחנת אוטובוס שנמצאת על יד "קפה הילה".
זו חניית חול, שבדר"כ יש בה מקום פנוי.



יתרונות:

1. בשר איכותי
 זה באשדוד, מצהירים בעת הזמנה, שמידת העשייה שלהם היא קבועה, ונעה בין M לבין MW, מה שיכול לבאס טיפה,
אך מפתיעים לטובה, כאשר מביאים למעשה מידת עשייה בין MR לבין M.
הבשר שלהם איכותי, טעים, ויחד עם התוספות, מזכיר את המורדן בר.



2. אווירה מגניבה
מקום שמזכיר מועדון ריקודים, עם אווירה משגעת של דיסקו באוויר.


ישנם שלטי ניאון שתלויים על קירות המסעדה,


 ובחוץ ישנם ספות וכיסאות, שממש זורם לבוא לשבת עליהם אחרי טיול בים.








3. צ'יפסים מפנקים
3.1. אני לא מכיר הרבה מקומות שמלבד המבורגרים, יש להם מנות צ'יפס מפנקות.
כך, שאם מגיעים עם כל החבר'ה, ניתן להזמין מנת צ'יפס בטטה מיוחדת נוספת לשולחן, עליה יש נתחי אסאדו, חלפיניו, ואת רוטב הבית שלהם.
באמת פינוק.
3.2. הצ'יפס הרגיל שלהם הוא לכיוון המקדונאלדס (יחסית פשוט), וצ'יפס הבטטה שלהם הוא אמיתי כמו ברובן.


3.3. חייב להתעכב על צ'יפס הבטטה שלהם,
הוא ברמה מאוד גבוהה, אמיתי, והכי ארוך שראיתי...

הגודל קובע?



4. הלוטוס
4.1. האמת שהמקום מכיל המון המבורגרים מיוחדים, אבל היה לי חשוב לקחת סוג המבורגר שמעולם לא לקחתי, לקפוץ למים ולראות איך יהיה שילוב של בשר בקר עם שברי עוגיות לוטוס.
אני חייב להגיד שזה מתוק, אבל לא מתוק כמו שחושבים שזה.
כשהזמנתי את המבורגר הלוטוס, המלצר 'הזהיר' אותי, שזו מנה מאוד מתוקה; ואילו אני כחובב מושבע של מתוק, לא נרתעתי, ולקחתי אותה.
אז כן, זה מתקתק ונחמד, אבל זה לא מתוק בטירוף, זה לא משהו שצריך להרחיק אנשים מלהזמין אותו.
שילוב הבשר עם העוגיות המתוקות, היה נחמד מאוד, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מוסיף עוד מרוטב ה"קראבמל עוגיות" המתוק, כדי להפוך את המנה לאפילו מתוקה עוד יותר, או אולי מוסיף גם מייפל.
לסיכום הסעיף, אני אוהב המבורגרים משוגעים, ואני מוכן לנסות כל קומבינציה על המבורגר, במיוחד אם היא לכיוון המתוק.
עם כל זאת, אני חושב שאקח בפעם הבאה את מנת "חלום אמריקאי" שמגיעה עם חמאת בוטנים וריבת בצל.
4.2. ייתכן שבייקון הטלה שהוסיפו למנה, "ספג" את המתיקות מהלוטוס, ולכן לא כזה הורגש.



5. המעשנה
אפשר להגיד שהמקום "חצי מעושן".
הבשר עצמו לא מעושן, אבל כל התוספות הבשריות ששמים על ההמבורגר כמו אסאדו ובריסקט, מעושנות במעשנה שיש להם במקום, רמה מאוד גבוהה.

המעשנה


6. סיור במטבח
אני מאוד אוהב מקומות שעושים לי סיור במטבח.
זה אומר שאין להם שום דבר להסתיר, שהם גאים במוצר שלהם, וזה רק עוזר לי לפרגן להם יותר.
שחר, המנהל המקסים, הכניס אותי למטבח, ומלבד המעשנה, הוא הראה לי את הגריל, את המקרר עם הבשרים, ופשוט נתן לי יד חופשית לצלם ולהתרשם.






7. שומרים על התו הירוק
אני כבר לא יודע אם "התו הירוק" או שמירה עליו הם רלוונטיים.
היום אנחנו שומעים פחות על מקרי קורונה, ויותר על אזעקות של צבע אדום (נ.ב. אני מברך את זה שהספקתי לבקר בפנינה של אשדוד לפני ההתחממות).



תגית שלא השתמשתי בה הרבה זמן, כאשר מקום ראשון ב"הנאה" הוא מורדן בר.
אני לא יודע אם אני יכול להגיד ש"זה" עקפו אותו; אולי אחרי ביקור נוסף במורדן אוכל להחליט בצורה מושכלת יותר.
הנאה מבחינתי, היא הכל חוץ מההמבורגר, האווירה, השירים ברקע, שירות עם חיוך, ואפילו המיקום.
במילים אחרות, מרגיש כמו שייח תורכי. לפנק לפנק לפנק.
בינתיים, אשים את ה"זה" במקום השני, כאשר מורדן עדיין בראש, וטרומן במקום השלישי.

תמונה אחת שווה אלף מילים



9. שירות מדהים
אני חייב לציין לטובה, את שחר, המנהל המקסים, שדאג לתת שירות לי ולחבריי.
המנות היו טעימות מאוד, צ'יפס הבטטה ברמה גבוהה, והלוטוס שהתווסף להמבורגר היה כמו שילוב של המבורגר עם קינוח.
תמיד שאלו אותנו אם חסר משהו, תמיד עם חיוך; פשוט נותנים תחושה מדהימה.
כשסיימנו שם, והלכנו, שחר אמר לי "מחכה לביקורת, גם לטוב וגם לרע".
נדירים האנשים שבאמת מחפשים ביקורת שתבנה אותם, לשמוע את הצדדים הטובים ואת הרעים, כדי באמת להשתפר.

לא לחינם המקום מומלץ ע"י שלושה בלוגרים




חסרונות:


1. המרחק
באמת שאין לי יותר מידי מה להגיד נגד "זה" באשדוד.
אם כך, החיסרון הבולט ביותר הוא יחסי, אשדוד מבחינתי הן 40 דקות נסיעה, ואני לא מתכוון להגיע במיוחד בשביל לאכול המבורגר וללכת.
במיוחד עכשיו, כשרמת הסיכון עלתה עקב התחממות הגזרה...
אם היה סניף נוסף במרכז, וודאי הייתי מבקר בקביעות.




2. מידת עשייה קבועה
אז כן, החמאתי להם, שעל אף שהם אמרו שיוציאו את הבשר M-MW, הוא יצא אדום יותר.
אבל ייתכן שזה היה כי הם היו באמצע "מבחן", יכול להיות שבפוקס אני קיבלתי את הבשר אדום יותר.
מקום שלא מרשה לבחור את מידת העשייה שלו, את האפשרות שלי בתור לקוח לקחת MR או R, יקבל בסופו של דבר תחושה של חוסר ביטחון, כלומר אם הבשר שלכם הוא טוב וטרי, למה לא אוכל לקבל אותו נא?
אם זה היה להמבורגר ספיישל ספציפי, עוד הייתי מקבל (אולי לוטוס לא רואה בעין יפה בשר R),
אבל כיוון שזה כלל במסעדה, זה קצת מוריד לי ממנה.



3. התחושה שאחרי: כבד בקיבה
ואולי על אותו העיקרון של הסעיף הקודם, הבשר טוב, אבל לא מגיע לשחקים של ג'אנגו לצורך העניין.
גם כביש 90, לא ניחן בבשר מעולה, אלא רק טוב++.
על כן, גם מבחינת איכות בשר, המקום מאוד מאוד דומה למורדן בר.
התחושה שאחרי האוכל כבדה, כמו סלע, ואולי אחריה, אחשוב פעמיים אם להתעקש לבשל פחות את הבשר שאזמין בפעם הבאה.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)




סיכום:

"זה" באשדוד, לפי דעתי, היא האחות הדרומית של מורדן בר במודיעין.
אם זה מבחינת איכות בשר, שירות, ואווירה.
ייתכן שזה אפילו הבר הטוב ביותר בדרום,
שכן מלבד המבורגרים טובים, ישנו תפריט עשיר לאלכוהול, ודברים מיוחדים כמו אייס קוקוס בתוספת שוקו איטלקי.
אני חושב שאפשר לחלק את ארץ ישראל לשלושה פאבים מרכזיים:
כביש 90 בצפון
מורדן בר במרכז
ו"זה" בדרום.

האיכות, התפריט השופע, הקומבינציות של ההמבורגר, והאווירה;
כל אלה מייצרים תחושה מדהימה, שאפשר לשבת בבר, רגל על רגל, ולבלות שם במשך שעות.
"זה" היא הבחירה שלי לפנינה של הדרום.
ממליץ בחום לכולם להגיע.





ציון:

87%





מסקנות להמשך:

1. אם לוקחים ספיישל 99, לקחת בירה, כי האלטרנטיבה היא פפסי מקס או תפוזים חמוץ.
פשוט לקחת בירה.
מיץ התפוזים שהם עושים במקום חמוץ ולא טעים, ומי הסוכר שהם מביאים כדי לפצות על כך מתוקים בצורה מלאכותית, שעושה את המיץ למגעיל בצורה אחרת.

איכות הצילום כאיכות הטעם



2. לקחת "חלום אמריקאי", זו הבחירה המתוקה של המקום, ההמבורגר המתוק המומלץ ביותר.






28.5.21: שיר שכתבתי על המסעדה בעקבות יום ההמבורגרים הבינלאומי:

זה טעים, מיוחד עד שבא לנו לצעוק,
ההמבורגר של "זה" מגיש פה המבורגר מתוק.
ולא צריך להיות קוסם בשביל להבין את ההוקוס פוקוס,
כשמגישים לך מנה שהיא פאקינג בורגר לוטוס.
כל ביס נמס בפה, וזה כל כך מעולה,
עם גאודה מעושנת, צ'דר ובייקון טלה.
לא לחינם ביקר אצלם כל פוליטיקאי,
כי כל אחד מבין שזה החלום האמריקאי.
אז דחוף כולם, להגיע לפה לסעוד,
לבורגר פאקינג סטייק שהוא הפנינה של אשדוד.
לאכול קרניבורגר זו כבר סיבה לחגוג,
לעוד פרטים מוזמנים להיכנס אליי לבלוג.


-------↑--------------1---------------↑-------


חזרה לטבלה מסכמת



תגיות: צ'יפס-עם-בשר, צ'יפס-בטטה-אמיתי, שירים-ברקע, קומבינציות-של-המבורגר, בצל-מוחמץ, סלט-קולסלו


**זה**

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה