ראיון עם הבעלים של טרומפלדור 20

                     תאריך הראיון: 27.11.21

מסעדת טרומפלדור 20 היא מסעדה בקריית שמונה, שמוקדשת לזכרו של יוסף טרומפלדור,
שנפטר בשנת 1920, על כן המספר 20.


"אנחנו מאמינים שפרסום מפה לאוזן, הוא הרבה יותר חזק, מכל שלט חוצות שתעשה".

"אנחנו מאוד פשוטים, הבעלים יכול לבוא ולקחת ממך הזמנה".


אני: עידן, אתה הבעלים של המקום.
עידן: אמת.
אני: כמה זמן?
עידן: פתחנו אחרי הקורונה, ב-26.4.21, חצי שנה כבר.





אני: בן כמה אתה?
עידן: 40.

אני: ספר לי בבקשה על המקום.
עידן: כולנו היינו סגורים בבית בתקופה של הקורונה,
ניסיתי לחשוב מה לעשות.
אני מגיע מתחום הבילויים,
ב-10 השנים האחרונות הייתי בעלים של בר-מועדון, בשם "הפאבוס" בקיבוץ כפר גלעדי,
והחלטתי שבא לי המבורגר.
אני מאוד אוהב המבורגרים, וקצת לפני תחילת הסגר, החלטנו שהולכים על זה, אני וחבר שהיה עובד איתי, בשם עדי.
התחלנו לחקור ולדבר.
יש לי חבר ילדות שהוא שף שנים במסעדות המבורגר.
אני: מי זה?
עידן: שי פולקה.
בשנים האחרונות הוא עבד באמריקה בורגרס בתל אביב,
לפני זה הוא עבד בדיקסי, ובעוד כמה מסעדות.
הוא בא בקורונה, ישן אצלנו, קנינו מטחנת בשר, התחלנו להביא כל מיני סוגי בשרים,
והתחלנו לעשות ניסויים בבית.
זה היה בשנה שלא עשינו הרבה, בין הסגרים.
חיפשנו מקום, הגענו לפינה הזו, וזהו.




אני: אמרת [לפני תחילת ההקלטה] שגרת ברחובות, ואז נסעת במיוחד, ועברת לגור בצפון, כדי לפתוח מקום בקריית שמונה.
עידן: לא בדיוק...
אני הגעתי לגליל העליון, בשביל ללמוד בתל-חי.
ומאז אני פה, 15 שנה.
הגעתי ב-2006 אחרי הצבא.
למדתי בתל חי 4 שנים, והשתקעתי.



אני: למה המקום נקרא טרומפלדור 20?
עידן: טרומפלדור 20 זה סוג של בדיחה, שיצאה בחבר'ה.
אני גר בכפר גלעדי, והמורשת של טרומפלדור, "האריה השואג", זה מהאזור הזה, משם.
אני: מה זה האריה השואג?
עידן: האריה השואג הוא האנדרטה לזכרו של טרומפלדור ושמונת הנופלים,
שעל שמם נקראת קריית שמונה.
הם נתקלו במארב, הם היו חקלאים ושומרים באזור פה בשדות.
על שמם יש את האנדרטה "האריה השואג".
יש לנו גם מנה בתפריט שנקראת האריה השואג, המנה החריפה שלנו.




האריה השואג: המבורגר בקר/טלה לאוהבי החריף,
212 גרם עם מיקס פלפלים חריפים, בצל קריספי, ממרח בקר מעושן חריף, על רוטב צ'יפוטלה,
חסה, עגבניה, בצל ומלפפון חמוץ. - 59/71.

אז [השם] טרומפלדור קפץ באחת השיחות [שלנו].
קצת צחקנו על זה, ובסוף זה נתפס כ"טרומפלדור".
ואז אמרנו בוא נוסיף איזה משהו צעיר, הוספנו מספר.
אני: שמציין גיל?
עידן: ב-1920 טרומפלדור מת, אז לקחנו את ה-20 משם.
רצינו שזה יישמע קצת צעיר, קצת היפסטרי, מספר.
וזה גם הסתדר יפה על הגרפיקה.
אני: בדרך כלל, כשנותנים מספר למסעדה, זה פשוט המספר של הרחוב עם השם שלו,
כמו "הנשיא 1" או "צפרירים 1".
עידן: בהתחלה היו הרבה קשיים.
אנשים היו מגיעים לטרומפלדור 20 בקריית שמונה.
יש רחוב כזה, יש בית כזה,
ואפילו הלכתי לבקר אותו, בית ורדרד כזה.
זו וילה...
עד שהסתנכרנו עם כל ה-waze,google,maps
עכשיו לדעתי פחות מגיעים לשם.



אני: מה הן שעות הפתיחה שלך?
עידן: אנחנו פתוחים כל ימות השבוע, 7 ימים בשבוע.
במהלך אמצע השבוע ראשון עד שישי אנחנו פתוחים 18:00-23:00
ביום שבת מ-12:00-23:00.
אני: זה מאוד מאוחר לאמצע שבוע, למה לפתוח רק ב-18:00?
עידן: ראינו שבשעות הצהריים אנחנו לא מוכרים מספיק המבורגרים בשביל שזה יצדיק את זה.
החלטנו שאנחנו רוצים להתרכז במעט שעות, כדי להביא את זה הכי נכון שלנו.
במקום למצוא את עצמנו יושבים, ומחכים ללקוחות...

בערב שמח אצלנו, עם הרבה צעירים, יש אווירה.
כמעט כל ערב, יש איזה תוכן, אם זה "דיל כנפיים", או "צ'ייסרים ב-5 שקלים",
בירה עם הארוחה או משחקי כדורגל.
אני: מה זה אומר משחקי כדורגל?
עידן: אנחנו מקרינים "ליגת האלופות", כמעט פעמיים בשבוע.
כל פעם שזה יוצא.
משחקים מעניינים של כדורסל, יש לנו מקרן, פשוט מקרינים.



אני: בתפריט יש מנה שנקראת "1880".
מה זה?

1880 - המבורגר הבית 212 בשר בקר, עם גבינת בושה צאן, בייקון טלה וריבת בצל
מונח על עלי תרד, עגבניה, בצל, חמוצים ורוטב לימון כבוש.


עידן: 1880 זו השנה שטרומפלדור נולד בה.
אני מקווה שעם הזמן נמצא עוד כל מיני הגיגים, חצי מצחיקים, שיהיו קשורים איכשהוא לטרומפלדור,
אולי מנה בלי יד... משהו..
לפתוח עסק זה מאוד אינטנסיבי, ואנחנו עסוקים כרגע בבנייה.
מקווה שיצוצו עוד דברים.
העיקרון שלנו כהמבורגריה זה למכור ספיישלים.
כל המנות שלנו הן עם תוספות שאנחנו בנינו, חוץ מהמנה שנקראת "הקציצה", שזה לאנשים שרוצים להרכיב בעצמם את אחת התוספות.
אני: אה, זו לא מנה לרגישים לגלוטן או משהו? מנה שהיא ללא לחמניה?
עידן: לא.
הקציצה היא המבורגר סטנדרטי, עם חסה, עגבניה, בצל ומלפפון חמוץ, עם רטבי הבית.
עליו אפשר להוסיף מה שרוצים.



אני: בתפריט יש מנה שנקראת "המנה הקובנית"
מה זה?

המנה הקובנית - המבורגר 212 גרם בשר בקר, עם גבינת צ'דר וגאודה, חזה אווז, ממרח אבוקדו, בצל קריספי,
רוטב הבית, חסה, עגבניה, בצל ומלפפון חמוץ. - 63/75.

עידן: לפני כמה שנים הייתי בקובה, וזה בדיוק ההמבורגר שאכלתי שם.
צ'דר, גאודה, חזה אווז וממרח אבוקדו.
זה היה לי מדהים, זה היה באיזו פינת רחוב בהוואנה, Food Truck כזה.
זו הייתה מנה מצוינת, והיא תמיד הדהדה לי בראש.
זה היה לפני כמעט עשור, הטיול שלי לקובה.
איכשהוא הבאנו אותה, מנה מדהימה.



אני: ספר לי על הקינוחים שלך.
שתי העוגיות הללו הן מדהימות...
עידן: יש לנו קינוח שנקרא "Trumple cookie", עוגיות שוקולד צ'יפס עם כל מיני תוספות מגניבות.
אנחנו אופים אותן במקום.
יש לנו גלידה שאנחנו מייצרים במקום, משני טעמים,
זה המלצר שלנו - פלג, לא אקח את זה על עצמי :)
אני: הוא אלוף.
עידן: אלוף, הוא עושה גלידות ביתיות מדהימות.
אנחנו מוכרים גלידת וניל (וניל אמיתית), וגלידת חמאת בוטנים.
אני: במנה אמור להגיע כדור גלידה וניל וכדור חמאת בוטנים או שזה או או?
עידן: בדרך כלל מבקשים.




[דיברתי עם עידן חודש לאחר הראיון, והוא הסביר לי לגבי חמאת הבוטנים שזו הייתה גלידה נסיונית,
הם ראו שהיא קופאת יותר מידי, ולכן הסירו אותה מהתפריט.
על כן, אפשר להגיד שהתפריט עדכני בהיבט הזה]



אני: היה רשום בתפריט שעוגיה אחת רגילה, והעוגיה השנייה היא טבעונית?
לא מובן.
כלומר, אם אני טבעוני, אני לא ארצה שתהיה לי עוגייה אחת שלא אוכל לאכול...
עידן: יש אופציה לטבעוני.
אני: זו אפשרות, זה לא שיש עוגיה אחת רגילה והשנייה טבעונית.
עידן: אפשרות.
אני: אז שתי העוגיות הללו הן חלביות.
עידן: חלביות.
יש אפשרות לעוגיות טבעוניות.
אני: אתה בעצם מקבל שתי עוגיות, אחת שחורה, והשנייה...
עידן: קרמל, לבנה.
בדרך כלל אנחנו שמים על הלבנה קינדר.



אני: כמה לקוחות יש לך ביום?
עידן: כמאה איש.
אני: כמה המקום יכול לאכלס בבת אחת?
עידן: 42 מקומות.
אני: אם אני רוצה לסגור את המקום לאירוע, אני יכול?
עידן: זה יהיה בצהריים.
פחות בשעות הערב.
אני: המקום נפתח ב-18:00, אז אם ארצה שתפתח לי אותו בצהריים, זה אפשרי?
עידן: אנחנו גמישים בהחלט לדברים כאלה.
כבר עשינו את זה, כל מיני קבוצות שהגיעו לגליל, ופתחנו במיוחד בשבילן בצהריים.

אני: איך עברתם את הקורונה?
עידן: אנחנו רק אחרי הקורונה התחלנו.
המקום פתוח עכשיו שבעה חודשים.
אני: אז לא חשתם את הקורונה בעצם.
עידן: היו חששות האם לפתוח, האם זה הזמן, האם אנחנו מאחורי..
אבל אנחנו מהראשונים (נראה לי) שהרגשנו שזה הסוף ופתחנו.
26.4.21 זה התאריך, זו הייתה תקופה של הרבה הרהורים, מה קורה.



אני: קהילת המבורגר ישראל הספיקו לבקר אצלך?
עידן: לא בטוח.
אני: רק רועי בינתיים.
עידן: כן.
אני: רועי מקסים.
עידן: אמת, חמוד, כן.




אני: ספר לי על הבשר שלך.
עידן: אנחנו עושים מיקס של בשרים.
אנחנו טוחנים את כל הבשר במקום, מכינים כל יום קציצות.
יש את המתכון שלנו, שאנחנו מוסיפים לבשר,
והבשר מורכב מבשר צוואר, בשר אונטריב ושייטל, אלה שלושת הנתחים שמרכיבים את הקציצה שלנו.
כרגע יש לנו סוג אחד של קציצה.
אני: בכל ההמבורגרים זה אותו בשר.
עידן: כן.
אני: ראיתי בתפריט גם טלה...
עידן: היה לנו טלה, וכרגע החלטנו שאנחנו לא מוציאים את הטלה כמו שאנחנו רוצים,
אז בינתיים אין לנו.



אני: למה 212 גרם בשר?
מה זה המספר הזה?
עידן: [ייחודיות], רצינו מספר סביב ה-200 גרם, שלא יהיה עגול.
אני: קשור גם לטרומפלדור?
עידן: לא.



אני: האם יש אצלך לחמניות ללא גלוטן?
עידן: כן.



אני: יש לך קציצה טבעונית?
עידן: כן.
אני: איזו?
עידן: קציצה של Beyond Meat.



אני: אהבתי את השירים במקום.
זו רשימת ההשמעה שלך?
עידן: כן, דרך Spotify. כן.



אני: יש לך ספרים במקום, ספר לי עליהם.
עידן: כשעיצבנו את המקום, קצת חשבנו איך למלא את החללים.
אני הגעתי מחיי הלילה, והיה לי 'ים' של ציוד ממועדונים.
הבאנו מעצבת שפשוט מחקה את הכל, ואמרה "לא, מסעדה צריכה להיות נקייה, מסודרת.."
והלכנו על הקו שמבוסס על הצבעים צהוב, שחור ואפור.
פשוט נתנו לה יד חופשית לעצב, גם את הספרים האמת.
אני: מה הקטע שלהם?
אני יכול לקרוא אותם בזמן שאני מחכה להמבורגר?
אני יכול לקנות אותם?
עידן: מידי פעם מגיעים מטיילים שפשוט לוקחים את הספרים.
כאלה שבאו לסוף שבוע בגליל, דפדפו באחד המדפים, ראו ספר שהם רוצים, מבקשים ואנחנו נותנים להם לקחת.



אני: יש לך שעון-תקליט כזה בכניסה למטבח, שהוא מאוד מיוחד.
ספר לי עליו.
עידן: זו מתנה שקיבלתי מבת הזוג שלי.
שעון על בסיס תקליט.



אני: השירותים שלך הם מרובעים.
בחיים לא ראיתי אסלה מרובעת...
עידן: האמת שזה הגיע עם המקום, ונשאר ככה...



אני: האם מקומות אחרים עשו עליך כתבות?
עידן: כן, הופענו לאחרונה ב-ynet
היה אצלנו מישהו מטעמם, והוסיפו אותנו לאחת מ-30 ההמבורגריות המבטיחות בארץ.


אני: האם יש במקום אירועים מיוחדים?
עידן: כן, עכשיו אנחנו בחודש הכנפיים.
יש לנו אתגר של מי שאוכל הכי הרבה כנפיים,
כרגע זה עומד על 52 כנפיים [עריכה: 26.12: עומד על 60 כנפיים] , שתי עוגיות וגלידה.
זה קפץ מ-48 כנפיים שמישהו שבר, ואמרנו שכל פעם אנחנו מעלים בעוד 4 כנפיים.
היום היה מישהו שניסה, הגיע ל-51 ונשבר.
אני: איזה באסה...
עידן: ממש.
חשבנו שזה יהיה רק לחודש, אבל אני חושב שאנחנו נשאיר את זה, ונראה עד לאן זה יגיע...
אני: מה הפרס?
עידן: ארוחה זוגית וארגז בירות budweiser, למי ששובר את האתגר,
והארוחה (הכנפיים והעוגיות) עלינו כמובן.
אני: בלי קשר, אני יכול לקנות אצלכם ארגז בירות?
אם אני רוצה.
עידן: אם אתה ממש רוצה, כן.
בגדול אנחנו לא ממש עושים את זה...
אנחנו גם מאוד זורמים.




אני: אילו בירות יש לכם?
עידן: יש לנו מהחבית כרגע מלכה ונגב.
מלכה IPA, החלפנו מהשבוע האחרון, 
ונגב אואזיס.
בבקבוקים יש לנו גולדסטאר, באדווייזר וסטלה.




אני: מאיפה האוכלוסיה של הלקוחות שלך מגיעה בארץ?
רק מקריית שמונה?
עידן: לא, מכל האזור.
ממש קרוב לפה יש את מכללת תל חי, יש פה הרבה קיבוצים.
המיקום שלנו הוא ציר יחסית מרכזי, שמביא גם תיירים שבאים לסוף שבוע בגליל.
אני: יש עכשיו תיירים בקורונה?
עידן: כן, בהחלט.
אני: מה המקום הכי רחוק שהגיעו אליך ממנו?
עידן: מכל הארץ, היו גם מאילת.
אני לא יודע אם הגיעו במיוחד... אבל תיירים שבאים לגליל, ועל הדרך אוכלים אצלנו.




אני: תוכל לכבד כרטיס כחול?
עידן: דיברתי איתם, והם ביקשו מלא מסמכים...
לא מגיע לזה...




אני: האם אפשר לעשות אצלך הגרלה?
עידן: בטח, אנחנו ממש בעד.




אני: עוד דברים שתרצה להוסיף?
עידן: אנחנו מקום צעיר, הדגש על מוזיקה, אווירה,
בקרוב אנחנו מתכוונים להכניס תפריט קוקטיילים,
אולי לעשות Late Night.
גם אני וגם השותף [עדי] מאוד מכוונים לצעירים.
רוצים שזה יהיה מקום בועט וצעיר.
זה הכיוון, אבל מקבלים את כולם.
מקום חדש, מאוד נהנים, מאתגר, חווייה וזהו.




אני: ספר לי בבקשה על הגזוזים שלך.
עידן: אני מאז ומעולם אהבתי את הקונספט של גזוז של פעם.
כשפתחתי, ידעתי שזה משהו שארצה שיהיה אצלנו.
יש את זה בכל מיני סביחים, פלאפליות כאלה..
גם אנחנו הבאנו את זה.
יש לנו 8 סוגי תרכיזים,
ובארוחה מגיע לך כוס גזוז, כולל הארוחה.
אני: זה לא שדרוג ב-5 שקלים? כי זה מה שרשום בתפריט.
עידן: לא.
השדרוג הוא אם אתה רוצה בירה בבקבוק, או קולה.
אני: בתפריט רשום "שדרוג לגזוז ב-5 שקלים"
עידן: אסתכל על זה.




אני: תודה רבה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה