ראיון עם אחמ"שית בפאב הנשיא 1

            תאריך הראיון: 12.10.21

מסעדת הנשיא 1 היא פאב אירי, והיא נחשבת, לפי דעת קהל, להמבורגריה הטובה ביותר באשקלון.




אני: ויקה, את אחמ"שית במקום.
ויקה: נכון.
אני: כמה זמן?
ויקה: שנתיים וחצי - שלוש שנים.
אני: בת כמה את?
ויקה: 28.



אני: ספרי לי קצת על המקום.
ויקה: הנשיא 1, אחד המקומות בדרום עם ההמבורגר הכי טעים.
אנחנו פאב אירי, הכל פשוט ונחמד.
קיים כבר 15 שנים.



אני: למה המקום נקרא הנשיא 1?
ויקה: זה הרחוב. אנחנו בול בנשיא 1.
אני: עצלנות?
ויקה: זה דווקא נחמד השם.
אני: ככה זוכרים את הכתובת.
ויקה: בדיוק.
אני: אני רואה גם תמונות של ג'ון קנדי?
ויקה: כן, זה בעצם הכי מתאים לנו.
אם היית רואה את אחד המנהלים שלנו, הוא בול כזה, זה הכי מתאים.
אני: המנהל שלכם דומה לג'ון קנדי?
ויקה: וואלה כן.
אני: אז מבחינת השם של המקום, קודם היה הרחוב,
ואז לפי השם של הרחוב, עשיתם את העיצוב [של הנשיא קנדי].
ויקה: כן, בדיוק.



אני: פתחתם לפני 15 שנים.
ויקה: נכון.
אני: מה הן שעות הפתיחה שלכם?
ויקה: כל יום מ-11:00, סגירה עד הלקוח האחרון, משהו כמו 1:00-1:30 המטבח נסגר.
אני: אז 11:00-1:30 בכל יום, גם שישי וגם שבת?
ויקה: כן, כאשר בחמישי-שבת אולי אפילו מתארך קצת.



אני: כמה לקוחות יש לכם ביום?
ויקה: אין לי מושג, תלוי ביום.
אם תבוא ביום חמישי/מוצ"ש לא יהיה לך מקום.
גם מתחלף מהר פה.




אני: כמה המקום יכול לאכלס בבת אחת?
ויקה: זה מסובך להגיד את זה, כי עם כל הקורונה הזו, אנחנו מוציאים ומכניסים [כיסאות], אז אין לי מושג.
פעם זה היה הרבה יותר, סביבות ה-300 אני מאמינה,
עכשיו...150-200, משהו כזה.
אני: אני לא רואה פה חלק שאי אפשר לשבת בו... [אמרת שהקורונה מגבילה אתכם עכשיו]
ויקה: נכון, אבל הרבה פעמים היינו מוציאים לפה שולחנות,

להלן "פה"

בפנים, זה גם מצומצם.

רואים שמרווח


 במקום שיהיו לנו עכשיו עוד שלושה שולחנות, אז יש רק את השולחנות האלה.

בחוץ עכשיו החזרנו את הכל בעצם,


אני: אבל אם זה קורונה, אז בחוץ הכי קל..
בפנים הוא בעייתי..
ויקה: אני לא יודעת למה המשטרה עושה לנו בעיות קצת,
עכשיו פחות, אבל איך שזה התחיל..... קצת בעיה הייתה.

עוד שטח לניצול!


אני: איפה הבעלים?
ויקה: שישי-שבת ברוב הפעמים הם לא פה,
או שבערב הם באים.
בערב זה שיא העבודה, אז בערב הם פה.
אם תבוא לפה מיום ראשון עד שישי, אתה תראה פה את שלושתם פה עם מנהל המטבח.



אני: איך עברתם את הקורונה?
ויקה: היינו עושים משלוחים.
כשהיה אפשר רק משלוחים, אז משלוחים,
כשהיה אפשר TA, אז TA.
גם יש לנו פה אזור נחמד, מלא דשא מסביב, אז תמיד היו את האלה, שפרסו מחצלת, ספסלים, ועשו ישיבות שם,
זה היה נחמד, היינו [במבנה] ממש מצומצם, רוב העובדים היו בחל"ת.
היו פה 4-5 עובדים, שהיו עובדים במשלוחים, לקחנו טלפונים..עברנו [את הקורונה]..



אני: קהילת המבורגר ישראל ביקרו אצלכם?
ויקה: אני חושבת שכן.
רוב הסיכויים שכן.
אני פשוט לא זוכרת,
אולי אפילו כמה פעמים.
הרבה פעמים מפרסמים אותנו ב-ynet ו-MAKO, אז הרבה פעמים בגלל זה.



אני: אילו מקומות עשו עליכם כתבות?
ויקה: לפני שבוע היה פה ynet.
ב-mako זכינו בהמבורגר הכי טוב באשקלון.

היו פה מלא, שנתיים כזה של כל מיני.
גם וואלה נראה לי,

[כתבות נוספות:

קהילת המבורגר ישראל
ישראל היום
ROL
]



ויקה: במיוחד במלחמות וכאלה, אז כל חדשות 2 מתרכזים פה באזור, כי זה אזור מרכזי פה,
זה האמצע של אשקלון כאן.
אני: במלחמות, חדשות 2 מתרכזים פה?
ויקה: רוב הפעמים כן.
אני: למה?
ויקה: זה מרכז אשקלון, וזה מאוד קל לבוא מפה לכל נקודה שקורה משהו,
אז כנראה בגלל זה.
אני: כלומר, עם כל הטילים והרקטות, הם רוצים להגיע בזמן,
אז זה המקום המרכזי שלהם, ואז הם אוכלים פה בעצם.
ויקה: כן, גם ☺



אני: ספרי לי בבקשה על הבשר שלכם.
ויקה: בעיקרון זה מתכון סודי, אני לא יכולה לדבר על זה יותר מידי, חוץ מזה שזה עשוי מאנטריקוט.
פחות מדברים על זה.



אני: האם יש לכם לחמניות ללא גלוטן במקום?
ויקה: לא.
אנחנו מנסים כמה שפחות להתסעק עם אנשים שיש להם בעיה,
המטבח שלנו קטן ומאוד מעורבב, לא בא לנו להבטיח דברים שיכולים לעשות משהו לא טוב.
אני: יש אנשים שמודעים לכך שהרגישות שלהם היא קטנה, אין להם בעיה לאכול במטבח שהיא לא סטרילי.
רק שיהיה לך לחמניות ללא גלוטן באריזה..
ויקה: אנחנו ניסינו לחשוב על זה,
אני חושבת גם באשקלון אין יותר מידי ביקוש לזה.
אולי אם יהיה יותר ביקוש, אז אולי כן יחשבו על זה.



אני: אהבתי את השירים במקום, רשימת השמעה שלך?
ויקה: כן, גם ☺
כל יום משהו אחר.



אני: ראיתי תאורת רחוב של פעם.

ויקה: נכון, וגם ראית את השעון שלנו פה?



ויקה: זה השעון הכי עתיק פה באשקלון.

בעיקרון עכשיו הם קצת שיפצו את זה, ועשו שם דיגיטלי, אז פחות,
אבל בסדר, עדיין סבבה.
סממן של אשקלון כזה.



אני: יש לכם גם כרזות ישנות של פעם.
ויקה: נכון.
אני: ממש מגניב.
ויקה: זה פאב אירי, אמרתי לך, זה של פעם כזה.
אני: אתם מזכירים לי את לה מורס ברחובות, גם פאב אירי.
שמעת עליו?
ויקה: לא.
אנחנו גם קצת בשיפוץ, עושים כל מיני שינויים,
אנחנו נסיים עם זה.
אני: גם אחרי 15 שנה אתם משפצים?
ויקה: בטח, ברור,
אנחנו גם עברנו שיפוץ של המטבח והבר,
זה מקום בין העתיקים באשקלון, של פעם.




אני: האם יש במקום אירועים מיוחדים?
ויקה: בעיקרון עכשיו אנחנו באוקטוברפסט, כמו ששמת לב..



ויקה: יש פה כל מיני פעילויות,

ביום חמישי היה פה אוטובוס של טובורג

(לשים קישור לפוסט מהאינסטגרם של האוטובוס)

ויקה: יש כל מיני משחקים ושטויות.
כמובן פורים, halloween, עצמאות...
בעצמאות רוב הפעמים אנחנו מביאים לפה להקות גם,
פשוט כבר שנתיים עם הקורונה לא יצא,
אבל אתה יודע, תמיד יש את ההופעות: מרסדס בנד,
אביהו פנחסוב היה צריך לבוא לפה, בסוף התבטל בגלל הקורונה.
תמיד ביום העצמאות קבוע יש לנו פה הופעה.



אני: את יכולה לספר לי על הפרעצל שלכם?

ויקה: אנחנו בדיוק החלפנו את הפרעצל; לפני זה היה שונה,
ועכשיו עקב האוקטוברפסט, הביאו את מנת הדגל של זה.
למה אתה מתכוון, לשחיתות או לפרעצל הרגיל?
אני: זה הקטע, שזה אותו פרעצל,
גם בתור מנה ראשונה, עם שמנת ועם עגבניות,
ויש לכם את זה גם בתור קינוח, עם שוקולד.
ויקה: זה הקינוח שהכי הולך פה.
זה פרעצל שחיתות, מה יותר טוב עם מלא שוקולד, קצפת, מלא גלידה ולוטוס.
אני: בקינוח, הפרעצל צריך להגיע חם או קר?
ויקה: בקינוח עצמו, הפרעצל עצמו חם.
אני: באמת?
ויקה: צריך להיות...
אני: אצלנו הוא הגיע קר, ולא חם.
ויקה: השוקולד ששמים הוא לא חם.
אני: כן, אבל אולי כדאי לחמם אותו מראש.
ויקה: אני חושבת שהם חיממו אותו, אבל בגלל [השוקולד] התקרר הכל.
כי זה בערך אותו פרעצל, אותה הכנה,
פשוט שמים, ואז [שמים שוקולד].
אני: אני ממליץ לחמם יותר...
ויקה: ..
אני: עוגת השוקולד גם, הייתה חמימה,
לא קרה, אבל אם היא תהיה חמה יותר, זה יהיה מעולה.
ויקה: אעביר את זה [הלאה].



אני: מאיפה האוכלוסיה שלך מגיעה בארץ?
רק מאשקלון?
ויקה: לא.
יש לנו מכל האזור.
אם זה כל הקיבוצים, יש מלא קיבוצים [מסביב לאשקלון].
הרבה פעמים יוצא לנו בגלל כתבות שבאים לפה.
אני: מה המקום הכי רחוק שהגיעו ממנו אליכם?
ויקה: מהצפון פעם באו.
באו חבורה של עשרה אנשים מהצפון, שמעו [עלינו], ובאו מהצפון לפה.



אני: תוכלו לכבד כרטיס כחול?
ויקה: זה דיבור יותר עם המנהלים,
אני לא יודעת כמה הם ירצו להתעסק עם זה..
היינו עובדים פה עם סיבוס, וכבר לא.
חוץ מ"רעיונית" וכאלה, אנחנו לא עובדים עם הדברים האלה.



אני: האם אפשר לעשות אצלכם הגרלה?
ויקה: שאלות להנהלה, דבר בפייסבוק, יועבר למנהלים.
שווה לך לדבר שם.



אני: איך אפשר ליצור אתכם קשר?
ויקה: יש לנו טלפון של המקום.
08-673-0209
אני: אז טלפון, פייסבוק ואינסטגרם.
ויקה: כן, הכל פעיל.




 אני: עוד דברים שתרצי להוסיף?
ויקה: אשמח שתבוא עוד הפעם.
אני: תודה רבה.
ויקה: תודה רבה לך.



חזרה לביקורת

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה