ראיון עם המנהל של פאזל בורגר

                  תאריך הראיון: 15.11.21

מסעדת פאזל היא רשת ונמצאת בחמישה מקומות במרכז הארץ.
הראיון הוא עם המנהל של סניף ראשון לציון.
פאזל היא המבורגריה כשרה, ובהחלט מהווה תחרות לבורגר סטורי באותה העיר.



"אני אוהב כשמלכלכים, אני אוהב שמרגישים בבית".





אני: ראיון ראשון שלך?
עדי: כן.
[פאזל הביאו לי 4 ארוחות המבורגר בחינם, בסוף הצלחתי לשלם 50 שקל]
אני
: אני פשוט נדהם מטוב הלב שהפגנת כלפיי.
עדי: זה לא רק כלפיך, זה כל הלקוחות ככה.
עכשיו [מתוך קבוצת ילדים] חלק מהילדים הזמינו בלי צ'יפס, אמרתי תוציא להם עוד שתיים-שלוש מנות צ'יפס, שכולם יאכלו צ'יפס.
זה לכל אחד.
אני: אתם לא מפסידים?
עדי: השירות מעל הכל.
בגלל זה אמרתי לך שיש הרבה מאוד לקוחות חוזרים.
הם חוזרים משום שטעים, אבל גם בגלל השירות.
אתה צריך לראיין את הלקוחות, לא אותי...
אני: אני חושב שאתה מקום שלישי בראשון לציון...
עדי: אני רוצה לדעת מי אלה המקומות הראשון והשני, אלך לאכול שם...


אני: יש לך אחלה טלויזיה
עדי: זה משהו שגם מושך לקוחות,
כי יש קבוצות של חמישה אנשים, והם באים לראות מכבי ת"א ביורוליג,
שותים בירות, ויש פה אחלה אווירה.



אני: יאללה בוא נתחיל [בראיון].
עדי: מה עשינו עד עכשיו?..



אני: עדי, אתה המנהל של המקום.
כמה זמן אתה מנהל אותו?
עדי: שלושה חודשים.
אני: לפני זה, איפה היית?
עדי: גם ברשת של פאזל, בסניף בעזריאלי, עבדתי שם 3 חודשים + התלמדות בשאר הסניפים.
שם לא הסתדר, ובאתי לפה.
אני: כמה זמן אתה מתעסק בתחום של המטבחים?
עדי: מגיל 15 בערך.
עכשיו אני בן 30, אז 15 שנה.
אני: ספר לי על מסעדות נוספות שהיית בהן.
עדי: עבדתי בשגב אקספרס,
3 שנים ברשת מוזס.
תקופה אצל חיים כהן ב-JOYA ברמת החייל,
ניהלתי את הפילדלפיה.
עבדתי גם ב-BBB, בבלאק, תקופות קצרות אמנם,
אבל עברתי הרבה מסעדות של המבורגרים.
אני יכול להגיד לך שהחוויה [בפאזל] מבחינת הטעמים מאוד גבוהה מבחינתי, מהניסיון שיש לי בקציצות.



אניכמה זמן הסניף פה בראשון לציון פתוח?
עדי: הוא נפתח בסוף אוגוסט 2021, בערך 3 חודשים.



אניתוכל לפרט לי את הסניפים של פאזל?
עדי: יש סניף אחד בקריית אונו, מתחת לקניון, על הרחוב, זה סניף הדגל של נתי [הבעלים], המקום שהוא נולד בו.
יש סניף בוייצמן תל אביב, שזה בתוך הקניון, ליד בית החולים, ליד איכילוב.
יש סניף בעזריאלי תל אביב, שהוא כשר מהדרין, זו זכיינות שם, שעבדתי אצלם בהתחלה.
יש סניף בחולון,
ויש סניף בראשון לציון, איפה שאנחנו נמצאים, שהוא הכי חדש.
כרגע יש 5 סניפים, ובעזרת השם [נתרחב], בעתיד...
אני: אפשר לקרוא לכם רשת?
עדי: כן, אנחנו רשת.



אניספר לי על המקום.
עדי: הסניף הזה פתוח 3 חודשים.
מבחינת הבעלים, לא פגשתי בעלים כמו נתי, וכמה שותפים שלו, ירון אח שלו, ועוד שותף שלהם שקוראים לו דויד.
לא פגשתי אנשים כמוהם, הם מדברים איתך עין לעין, ומצח למצח,
הם לא מדברים איתך מלמעלה, מכבדים אותך בתור בן אדם ובתור איש שעובד אצלם.
לא ראיתי דבר כזה באף עסק, ועבדתי במספיק עסקים במדינת ישראל...
פשוט כיף להגיע לעבוד כל יום לעבודה.
כל יום אני קם עם חיוך, בא לפה עם חיוך ויוצא עם חיוך.
כמובן שיש קצת עצבים, אבל בסופו של דבר אנחנו עם חיוך, מרוצים כל אחד מהשני,
בונים את הצוות, גם של ילדים וגם של אנשי מקצוע, ומשלבים אחד עם השני ביחד.
אני: מה הגילים של מי שעובד פה?
עדי: יש את הילדים שהם בני 16.5,17,
ויש את המבוגרים יותר, עם אחריות, לתפעל את המטבח,
למרות שגם הילדים נכנסים למטבח.
ילד בן 17 שעובד לך על הפלאנצ'ה, בונה את הלחמניות, ברמה גבוהה,
לא זרקנו אותו לשם, הוא עבר תהליך, הם עובדים פה 3.5-4 חודשים, מהפתיחה.
הם לא מאחרים למשמרות, הם מגיעים בזמן, ונשארים איתך לסגירה אם צריך.
עשינו כבר ערב צוות באור יהודה באיזה לופט, על האש, צחוקים. חבל על הזמן.




עדי: יש הרבה לקוחות חוזרים, במיוחד בראשון,
אני לא יודע עם הסניפים האחרים,
וכל מילה [נוספת] מיותרת, באמת.
אנחנו מנסים לעשות פה אווירה שלא תמצא במקום אחר.


אם זה מבחינת הנדנדות, מבחינת הצמחייה,
הצמחייה זה משהו שהוא מאוד מקרין אווירה שכיף לשבת.


אני: זו צמחייה אמיתית?
עדי: ברור.
אתה לא רוצה לדעת כמה זה עלה...
אני: מפתיע, כי לפעמים צמחייה עלולה למשוך מזיקים, יתושים וכו'.
ופה דווקא בסדר גמור, אין שום דבר.
עדי: אנחנו משקיעים בריסוס נגד יתושים וזבובים.



אנימה הן שעות הפתיחה שלך?
עדי: אנחנו פתוחים כל יום מהשעה 11:00, ראשון עד שישי.
ראשון שני עד 23:00
שלישי רביעי חמישי עד 23:30
יום שישי אנחנו פתוחים עד 14:30 בערך.
ביום שבת מ17:45 עד 23:30.

סיכום:
ראשון ושני 11:00-23:00
שלישי עד חמישי 11:00-23:30
שישי 11:00-14:30
שבת 17:45-23:30

עדי: המקום כשר.
אני: איזו כשרות?
עדי: רבנות.



אנימדוע אתם נקראים פאזל?
עדי: המשמעות שלי לפאזל בורגר, שכל החלקים של הפאזל מתחברים למנה אחת מושלמת.
זה לאו דווקא גם על ההמבורגר הזה, זה על הצוות, המקום, הלקוחות, השירות,
הכל מתחבר פה ביחד.
זה לא רק על ההמבורגר.



אניכמה לקוחות יש לך ביום?
עדי: שאלה משתנה מיום ליום.
ראשון, חמישי ושבת, זה לא אותו דבר...
אם משפחה באה עם ארבעה ילדים, זה נחשב חמישה לקוחות?
אני: כן...
עדי: 200-250 לקוחות.
זה כולל המשלוחים, wolt, משלוחה, הכל.



אניכמה המקום יכול לאכלס בבת אחת?
עדי: 70-80 אנשים.
אניזה אומר שאם אני רוצה לעשות אירוע, לסגור את המקום, אני יכול?
עדי: כן, נסגור את המקום, ואנחנו רק מחכים לסגור...
ש לנו הרבה מה להציע...
אני: האמת שיש לי חברים בלוגרים שמחפשים מקום לעשות בו ערב קהילה המבורגריסטים.
אמליץ להם.
עדי: תודה רבה לך, אתה לא תצטער על זה, כי אתה לא תדע מה יהיה להם.



אניאיך עברתם את הקורונה?
בעצם אתם רק שלושה חודשים... עברתם קורונה בכלל?
עדי: פה לא.
אניובאופן כללי על רשת פאזל?
עדי: הם עבדו על משלוחים בעיקר, המצב היה קשה,
אבל כמו כל עסק, הם שמו את הראש מעל המים, אין מה לעשות.
אני לא הכרתי בעלים כמו נתי שעובד פיזית במקום העבודה.
בחודש הראשון פה הוא היה עובד מהבוקר עד הלילה, כל יום.
אניהוא בעצמו(?).
עדי: כן.
עושה פתיחה של המקום וסוגר את המקום.
אתה לא ראית בעל הבית כמו נתי שעובד ככה.
אם מתקשר אליו מישהו מקריית אונו / RIVER, ואומר "חסר לי עובד", הוא הולך לעבוד.
אני: האם ישנן מסעדות נוספות שנתי מנהל מלבד פאזל ו-RIVER?
עדי: לא, זה פאזל ו-RIVER.


אניקהילת המבורגר ישראל ביקרו אצלכם?
עדי: אני לא יודע אם בסניפים האחרים,
בסניף הזה לא.




אניספר לי על הבשר שלך.
עדי: הבשר של פאזל בורגר הוא בשר שעושים במיוחד רק לרשת פאזל וה-RIVER,
זו חברה שעובדת עם נתי, לא יודע לפרט יותר מזה.
אניהבשר קפוא?
עדי: כן, קפוא.
הרגשת שהקציצה קפואה?
אניכן.
אבל טוב יחסית לקפוא.



אניספר לי על הגבינה שלך.
עדי: הגבינה שלנו היא מסויה.
אניממליץ לכם להחליף לקוקוס,
משום שלגבינה שלכם אין טעם בכלל.
המקום עם הגבינה הטבעונית הכי טעימה וסמיכה שאכלתי היא דון.
עדי: אם היית אומר לי את זה, הייתי מכין לך בשמל
אניראיתי שיש לכם רוטב איולי אפוי. מה זה אומר?
עדי: איולי שום חרדל.
שום קונפי עם חרדל ומיונז, פלפל שחור ומיץ לימון.
אניממליץ לכם לשים שום קונפי טרי, לא רק בתור רוטב.
עדי: לא כולם מתחברים לטעם... אנסה..



אניהאם יש לך לחמניות ללא גלוטן במקום?
עדי: כן.
אבל אנחנו לא לוקחים על זה אחריות, משום שהמטבח לא סטרילי.



אניהאם יש לכם קציצה טבעונית?
עדי: כן.
יש לנו beyond meat, ואנחנו מתכוונים להכניס לפה עוד מנה טבעונית.
סוג של קבב, מנה ממש טעימה, חכו להתפתחויות ;-)



אניאהבתי את השירים במקום.
זו רשימת ההשמעה שלך?
עדי: של נתי.
יש לו הרבה רשימות השמעה קבועות.



אניספר לי על החביות.
עדי: זה חלק מהקונספט של המקום.
זה גם בקריית אונו, ובעזריאלי חביות תלויות (לא כשולחנות, כי זה קניון).
אנייש לזה משמעות מסוימת?
עדי: זה בשביל הנראות ובשביל המיוחדות של המקום.



אניספר לי על הנדנדות במקום.
עדי: הנדנדות זה קונספט של המקום,
אין עוד סניפים של פאזל עם הנדנדות.
כל סניף הוא אחר במקומות הישיבה שלו.
בראשון לציון יש חבר'ה צעירים, ילדים, הרבה משפחות.
ילדים מלכלכים ועושים בלאגן שלם,
לי זה עושה טוב על הלב, שאנשים באים עם הילדים ונותנים לעצמם לעשות את הדברים האלה.
הם יבואו לפה, יקבלו את השירות הכי טוב, ואין בעיה שילכלכו, אנחנו ננקה.
אני: אבל אתה צריך לנקות אח"כ..
עדי: אין בעיה!
אנחנו ננקה, אני רוצה שהאנשים האלה יהנו.
בדר"כ כשרואים ילדים שעושים בעיות ומלכלכים, אנשים מתעצבנים ומתנהגים לא יפה,
אני אוהב את זה,
אני אוהב שמלכלכים, אני אוהב שמרגישים בבית.
אני אוהב שיש לי עכשיו שמונה ילדים שם שמתנדנדים ומשתגעים.
ילדים רצים פה, אווירה של בית, הם חופשיים ואין להם גבולות.
זה לא רק ילדים, אנשים יושבים ומתנדנדים, זה יחזיק...
אני: אתם מאוד משפחתיים.
עדי: זו המטרה.
בגלל זה שמנו טלויזיה ואת הנדנדות.
אני: הנדנדות הללו בטיחותיות? אין סכנה שהן תישברנה?
עדי: בפנים בטוח לא, מישהו ישב שם 120 קילו ולא קרה כלום.
בחוץ אם מישהו יישב במשקל כבד רק מצד אחד ולא יישבו ממולו, זה יכול להתנדנד אבל לא ליפול, זה חזק.
אני: אנשים אוהבים לאכול על נדנדה, במקום כיסא רגיל?
עדי: כן.
היה לי שולחן אתמול של זוג הורים, וארבעה ילדים, ואמרו לי תשמרו לנו מקום על הנדנדות, אנחנו רוצים לשבת על הנדנדות.
אני: יש גם אנשים מבוגרים שיושבים על הנדנדות?
עדי: כן.
שני מבוגרים וארבעה ילדים ישבו על הנדנדה.
אני: מה לגבי חבר'ה צעירים?
עדי: כולם אוהבים על הנדנדות, לפעמים יש פה מכות על הנדנדות.    סתם, אני צוחק.



אני: ספר לי על הסמל שלכם.
מזכיר טיפה את הסמל של סוסו אנד סאנס.
עדי: חוץ מהחוויה של השירות, של ההמבורגר, של החיוך ושל קבלת הפנים,
יש לנו גם את החוויה של הרטבים.
כל לקוח שמבקש רטבים, אני מפנק אותו.
יש לנו בערך עשרה רטבים, והלקוח מקבל את הכל (אם הוא מבקש -אנחנו נותנים).
יש לנו חמאת בוטנים חריפה, שהולכת טוב עם הבירה.
נתי אחראי על עיצוב הסמל.


אני: ספר לי על הפלזמות שיש לך בפנים.
עדי: נתי ישב על העיצוב של הפלזמות האלה במשך חצי שנה.
אתה רואה שיוצא עשן מהצ'יפס, מהקציצה,
יש לך תמונות ברמה גבוהה.
כשהעסק סגור, בלילה, אתה עובר פה ורואה את הטלויזיה.
סגור, והטלויזיות פועלות.



אני: גם האיקס עיגול זה שלכם.
עדי: הכל, זה נתי, פגז.
אני: ובעצם מה שמוקרן לך זה התפריט.
עדי: כן.
אתה רואה שם גם את המנות,
את טבעות הבצל ואת צ'יפס הרוזמרין.



אני: הצ'יפס שקיבלנו זה עם רוזמרין או רגיל?
עדי: לא, זה רגיל.



אניהאם מקומות אחרים עשו עליך כתבות?
עדי: אני חושב שעשו כתבה אחת אם אני לא טועה,
והבלוגרים שבאו לכאן.
לאון עשה כתבה.
אוראל קיים.
דתילישס כנראה.
היו כמה כתבות בערוץ 13 בבוקר,
אני חושב ששבוע הבא צריכה להיות עוד תוכנית בבוקר.
נתי רצה שאני אלך...
אני: נו, אז תלך.
עדי: זה שידור חי... מצלמה על הפרצוף...



אניהאם יש במקום אירועים מיוחדים?
עדי: לא.
אני: אתם רוצים לעשות משהו?
עדי: אנחנו רוצים להביא לפה להקה שתופיע.




אניכל הכבוד שאתם מכבדים כרטיס כחול.
עדי: רק שתדע שלא מפסיקים להיכנס אנשים,
העבודה פה לא נפסקת, ובעסק חדש זה משהו שאתה לא רואה כמעט.
אני: מגיעים לפה הרבה אנשי צבא?
עדי: מגיעים לפה אנשי צבא.
כשאני תופס את הקרביים, אני גם עושה להם הנחה של 50%.





אני: מאיפה האוכלוסיה של הלקוחות שלך מגיעה בארץ?
האם רק מראשון לציון?
עדי: ממש לא.
יש לי פה אנשים שמגיעים מירושלים לאכול פה.
יש אנשים מהצפון, ויש אנשים מאשדוד בדרום שמגיעים לאכול פה,
והם לקוחות חוזרים, זה משהו שאף פעם לא ראיתי, שיש כ"כ הרבה לקוחות חוזרים.
אני: מהצפון מאיפה מגיעים?
עדי: חיפה, קריית מוצקין, קריית ביאליק, באים לפה לאכול.
תבין שיש פה ילד חמוד שבא לפה עם אבא שלו כל הזמן, הוא כבר אכל פה 30 פעם לפי דעתי, אולי יותר.
יש פה ילדים שהיו רגילים רק למקדונאלדס, ואומרים שהם אוכלים מעכשיו רק בפאזל.
ההורים לא מאמינים, הם בהלם.




אני: האם אפשר לעשות אצלך הגרלה באינסטגרם?
עדי: ברור. 




עדי: אתה יודע שהרבה אנשים מצלמים את המקום.
אני: באמת?
עדי: כל יום לפחות שלושה אנשים שואלים אותי על הפלאנצ'ה בצורת צדפה.

גריל הצדפה


אתה לוחץ על כפתור, זה יורד, אחרי שתי דקות יורד וההמבורגר מוכן.
אפילו לא צריך להפוך את זה.
אם אתה רוצה M, אתה עושה דקה וחצי.
אני: איפה אתם שומרים את הבשר שלכם?
עדי: יש לנו מקרר בשרים, מקפיא ומקרר הפשרות.
אתה מפשיר יומיים לפני, אתה לא יכול ישר להשתמש.
אני: ספר לי על המקרר.
עדי: זה מקרר שאם הוא סגור הוא 0 מעלות, או אפילו -0.1/-0.2.
הוא שומר על טמפרטורה אחידה מלמעלה עד למטה,
גם אם תמדוד למטה, 0.
מקרר חבל על הזמן.
(יש בו בשר).





אניאיך אפשר ליצור איתכם קשר?
עדי: יש לנו פה טלפון.
אני אפילו שומר אנשי קשר רבים, בשם "לקוח פיצוי",
אני מתקשר אחד אחד, מפצה אותם, מדבר איתם, מאוד חשוב לנו הדבר הזה.
אני: מה קרה לאותם לקוחות, לא היה להם טעים?
עדי: אתה לא יכול להיות 100% כל הזמן.
יש אחת קבוע מהבנק למעלה, שאני עושה לה הזמנה, שולחת לי הודעה מה הם רוצים.
כל הזמן [שירות] זה הכי חשוב לי.
יש תקלות, אין מה לעשות, אני לא מצפה מאיתנו להיות 100%.
אנייש עוד אמצעי תקשורת?
עדי: יש אינסטגרם למקום, יש פייסבוק למקום, וגם לרשת שזה הכל ביחד,
ויש מוקד של משלוחים - *3652.
על המגבונים שלנו רשום את המוקד, ואתה יכול להזמין.
יש עליו גם קודר, ששולח אותך ישר לאתר.




אני: האם יש אפשרות שתטחנו בשר כשר במקום?
עדי: אסור לי לטחון בשר, כי אין לי רישיון לזה,
אבל גם אם אני אטחן...
ההמבורגר מיוצר עבור נתי ברמה הכי גבוהה שיש,
אני לא אכלתי המבורגר כזה.
חברים שלך, הם ידעו לאבחן שזה בשר קפוא?
אני: לא, הם ממש אהבו.
עדי: אין לזה גם טעם של המבורגר קפוא.
אני פחות הייתי ממליץ לאכול MR,
לאכול בין M לMW.
לא לאכול R המבורגר שהוא קפוא,
ה-M זה המינימום.
לא מרגישים.
עבדתי ב-5-6 מסעדות של המבורגרים, וזה לא רואה את ההמבורגרים שלהם.




אני: עוד דברים שתרצה להוסיף?
מלצר: [לעדי]: אתה רעב במקרה?
הם ביטלו את המשלוח, אחרי שהתחלתי לעבוד עליו.
עדי
: אין בעיה, אני אוכל.
מלצר: מה לשים לך בפנים?
עדי: רגיל.
[אליי]: אתה רוצה לאכול עוד המבורגר?
אני: לא, לא, אכלתי, אני מלא ☺ אתה מקסים.
איזה חמודים אתם, ממש משפחה.
עדי: זו משפחה.
אני: אני מרגיש את החום ביניכם.
גם הדאחקות בין העובדים אני שם לב.
עדי: לפעמים זה ככה גם כשיש עבודה, ואני מתעצבן...




אני: ספר לי על הצ'יפס שלך.
עדי: הצ'יפס שלנו מיוחד.
אני לא הכרתי את החברה הזו לפני, לא מכיר את הצ'יפס הזה.
הוא קצת יותר יקר, אבל האיכות שלו..
לפעמים נגמר לי הצ'יפס, אני הולך להביא צ'יפס מהסופר או מסניף אחר שזה לא אותו צ'יפס,
אני עושה משלוחים, אנשים יושבים פה, מתקשרים אליי ואומרים לי למה הצ'יפס הוא לא כמו אותו צ'יפס שאנחנו אוכלים כל הזמן.
אנשים באים לפה מהצפון בגלל הצ'יפס, ואמרו לי את זה פעם אחת,
מגיעים מאשדוד בגלל הצ'יפס,
ומזמינים פה בגלל הצ'יפס,
אני לא ראיתי דבר כזה...
הצ'יפס פה באמת טעים.
אני הייתי המום שאנשים התקשרו להתלונן שהצ'יפס הוא לא אותו צ'יפס.
לא מעניין אותם ההמבורגר חחח
אני: אותו דבר גם לגבי הצ'יפס בטטה?
עדי: צ'יפס בטטה הוא לא מיוחד.. הוא טעים..
יש לנו רמה לכל תוספת,
גם טבעות הבצל, הן לא טבעות בצל תעשייתיות.
אני: הן אמיתיות.
עדי: כן.
לא מתפשרים על איכות.




עדי: אתה יודע שלפני שמונה חודשים שחזרתי לעבוד עד עכשיו, הורדתי 20 קילו.
ואני כל יום אוכל ככה.
אני: איך אפשר?
עדי: תבוא תעבוד.
אני: אתה עושה ספורט?
עדי: רק עובד.




אני: ספר לי על הפוטטוס שלך.
עדי: פוטטו רגיל, עם התבלין עליו.
רמה גבוהה.
אני: תבלין קייג'ון במקרה?
עדי: כן.




אני: למה אין קינוחים?
עדי: הסניף פתוח 3.5 חודשים.
אנחנו עובדים על זה, וייכנסו לפה בקרוב מאוד קינוחים.
אני: אילו?
עדי: אנחנו עובדים על זה.




אני: ספר לי על הבירות שלך.
עדי: יש לנו שלושה סוגים של בירות:
קרלסברג, בלאנק וטובורג.
שלושתן מהחבית, כרגע זה הבירות.
אם יהיה ביקוש [לבירות בבקבוק], כמובן שנדאג לזה.




אני: עוד דברים שתרצה להוסיף?
עדי: אמרנו הכל בראיון.
אני: משפט מסכם לקוראים?
עדי: לחיים.
Toast.
אני: תודה רבה לך.
עדי: תודה רבה.





בחזרה לביקורת





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה