כביש 90 - ביקורת נובמבר 2021

 


מדיה:  
ראיון עם האחמשית.
הצצה על המסעדה.
הצצה על המטבח.
סיכום החוויה.

מדיה חדשה
הצצה על המסעדה בערב.
הצצה על המטבח בערב.
הצצה על הקינוח דובי גל.

כתובת : מתחם צומת מחניים (10 דקות מראש פינה, שעתיים מתל אביב).

תאריך ביקור: 26.11.21



19:51 הזמנו.
20:19 קיבלנו (22 דקות הכנה).




שם ההמבורגרכבישתיש - 220 גרם של בשר בקר טרי, עם צ'אנקים של חזה טלה מעושן בתוך הקציצה, אסאדו בברביקיו ושום קונפי.  חסה ערבית, עגבניה, בצל סגול וחמוצים - 66/84 שקלים. (כאשר 84 שקלים זה בארוחה)

לקחתי מידת עשייה MR.



תוספת צ'יפס בטטה (במקום צ'יפס) - 6 שקלים תוספת.

רוטב צ'דר שום על צ'יפס הבטטה - 6 שקלים תוספת.




(במקום קולה, לקחתי גזוז דובדבן)




קינוח תאכל תגדל תהיה דובי גל - בראוניז פאדג' עם קרמל, וקרם מסקרפונה [גבינת שמנת 50% שומן], גלידה אמריקאית מעל, רוטב שוקולד אגוזים, שוקולד לבן, פקאן סיני (אבל שגדל בארץ) ומיקס אוראו לוטוס. - 42 שקלים.



סה"כ: 138 שקלים.

(ל-220 גרם זה יוצא 56 שקלים) (יש עסקיות)

לקחתי מידת עשייה MR




קדם דבר:

1. תכננתי לנסוע עם חברים שלי לצפון לטיול.
בלי קשר לטיול, יצא לי לדבר איתם על כמה אני אוהב כביש 90, על כמה זה מושלם.
הם כ"כ התלהבו, שלא הייתה מניעה לעבור גם שם, על אף שכבר הייתי פעמיים.
קצת מצחיק, לחזרו לכביש 90, ארבעה חודשים אחרי שהייתי שם פעם אחרונה.
אני חושב שזו טעות, משום שצריך לתת למקום טיפה להשתנות, ובפרט שזה כ"כ רחוק ממני.
אני אוהב כביש 90, אבל אני יותר אוהב להיות הרפתקן, ולחקור מקומות חדשים, גם אם הם לא בהכרח טובים.
עם זאת, בעקבות חברים שלי, (ובפרט, מירי, זו שהכי התלהבה) הגעתי לביקור שלישי במקום הראשון שלי.
מה שעצוב הוא, שמירי אכלה קודם לכן, בצהריים במסעדת ברוהאוס, שעשתה לה צרבת,
על כן כשהגענו סוף סוף לכביש 90 בשבילה, היא לא אכלה המבורגר... לא הייתה מסוגלת.
מבחינתי, גם אם אני מפוצץ עד כלות, גם אם יש לי צרבת, או כל קושי פיזי-ביולוגי,
כשאתה נמצא בכביש 90, אתה אוכל...
פשוט אי אפשר לוותר על זה...

2. להיות בכביש 90 בערב... זה מיוחד, אפילו מאוד.
האווירה איכשהוא יותר ביתית.
בצהריים, זה "על הדרך", והתחושה היא כאילו מאיצים בך (אני מדבר באופן כללי על לאכול בצהריים במסעדות, ולא על כביש 90, הם רחוקים מלהאיץ בך).




כשמצאת לך מקום לישון בו, על יד קיבוץ מחניים,
ואתה נוסע בערב, נסיעה של 3 דקות לכביש 90,
כשאתה יודע שאתה תחזור מיד אח"כ למיטה חמה, בלי נסיעה של שעתיים אחרי,
זה שונה,
זה נעים, זה כיף, ביתי ומשפחתי.
האווירה של לאכול המבורגר איכותי כזה בחושך, היא אווירה אינטימית,
לא בין בני זוג,
ביני לבין ההמבורגר...

3. סוף סוף אני הולך לסיים את כל התפריט!
אני כמובן לא מדבר על כל התפריט באמת, כי הוא מאוד רחב, ומכיל המון דברים להזמין.
אני מדבר על על כל האפשרויות שניתן להזמין מבחינת המבורגרים.
עד כה לקחתי צפוני + דרומי, וחביאר בקיבוץ.
מה שנשאר לי עכשיו, זה את הכבישתיש האגדי,
זה שכולם מדברים עליו, שהוא הכי פשוט, אבל הכי טוב,
וזה שאפילו קוראים לשם המסעדה על שמו,
שמעתי רבות אנשים 'מתבלבלים', וקוראים למסעדת "כביש 90" בשם "כבישתיש", על שם המבורגר הדגל של המקום.
פייר? התרגשתי




הסעיף שאינו נוקט עמדה:

1. שולחנות משותפים
1.1. בכביש 90, כמו בפרוזדור, יש עיקרון חזק, בו לא ניתן להזמין מקום למסעדה, וזה על מקום בסיס פנוי,
מלבד יום שישי.
יום שישי הוא היום היחיד בו ניתן להזמין מקום מראש.
על כן, ישנו מבול של טלפונים שמתקשרים שבוע לפני, שבועיים לפני,
הרבה זמן לפני על מנת לשריין מקום מראש ביום שישי.
1.2. הנסיעה שלנו לצפון, לא הייתה ספונטנית במיוחד, אבל בטח לא משהו שתכננו שבועות מראש.
פירוש הדבר שכמה ימים לפני שיצאנו, התקשרתי למסעדה, וגיליתי שפשוט אין מקום.
החלטתי לספר להם שאני בלוגר, ושחשוב לנו להגיע לסקר אותם,
וגם כאן, הם אמרו לי "כל הכבוד שאתה בלוגר, אבל אנחנו אומרים את האמת, פשוט אין מקום".
עם זאת, הם סיפרו לי, שהם עובדים קשה, כי ביום שישי בבוקר, הם מתקשרים לאנשים שוב, עוברים אחד אחד, ושואלים האם הם מתכוונים להגיע, ומנסיונם, הרבה אנשים הזמינו מקום מראש (כמו בקופת חולים), ומבטלים.
ישנם הרבה ביטולים למקומות, ולכן גם אם לא הזמנתם מקום לכביש, אם תתקשרו בין השעות 10:00 ל-13:00 למסעדה, אתם יכולים לשאול, האם מישהו ביטל, והאם אפשר להכניס אתכם באחד החורים, של מי שביטל.
1.3. משום שנכנסו ל"חור" של מישהו שביטל, ומכיוון שזה לא היה בצורה מסודרת במיוחד,
קיבלנו שולחן ארוך, למרות שאנחנו רק 4 אנשים.
משום שהיה מקום נוסף בשולחן, הצטרפו אליו אנשים.
הם ישבו איתנו באותו הספסל, אבל לא באמת ישבו איתנו, עדיין הייתה אווירה קבוצתית נחמדה שהיא רק שלנו.
1.4. איזו הקדמה ארוכה הבאתי... סה"כ ישבו איתנו עוד כמה אנשים...
1.5. שולחנות משותפים זה משהו שבדר"כ מאפיין את סוסו אנד סאנס,


זה היה בחנוכה :)


יתרונות:

1. באתי בשביל הקינוח
1.1. גם אני, וגם כל החברים שהגיעו איתי, הסכמנו פה אחד, שהקינוח "דובי גל" של כביש 90,
הוא הקינוח הטעים ביותר והאיכותי ביותר שאי פעם טעמנו בהמבורגריה. פשוט אלוהי.
כבר יצא לי לדבר על זה בביקורות קודמות, אז לא ארחיב יותר מידי,
אבל ההרכבה של הקינוח, היא פשוט גאונות.
אביתר, הקונדיטור שהיה איתי, נתן את דעתו המקצועית, ואמר שזה אמנם לא מגיע לרמה של פטיסרי מקצועי, אבל גם לא מבייש אותו.
1.2. פשוט עצוב לי על כל האנשים, שעדיין לא אכלו דובי גל...
1.3. אנחנו פשוט התנפלנו על הקינוח, כאשר כל אחד מהחברים מנסה לאכול יותר ממנו.
זה היה פשוט פסיכי, וזה לא מאפיין קינוחים רגילים במסעדות.
גם הייתה דממה, משום שהיינו עסוקים בלאכול, ולפלס לנו כמה שיותר ממנו, זה היה מדהים.
כשסיימנו, וזה היה די מהר, עברה לנו מחשבה בראש: אולי נזמין עוד אחד?

אתם לא מבינים כמה זה טעים.

2. מכלול מנצח
אם נסתכל על המכלול באופן כללי, לא משנה איזה המבורגר מזמינים,
המכלול פשוט טעים, טעים מאוד.
אם זו הגבינה שמכניסים לתוך הקציצה, אם זו ריבת הבצל המתוקה, חזה אווז, שום קונפי,
כל מה שנכנס לשם, גורם לזה להיות טעים.
זו גם הסיבה שכביש 90 הם המקום הראשון שלי.



3. צ'יפס בטטה עם צ'דר שום מדהים
כבר אמרתי בביקורות הקודמות, כמה צ'יפס הבטטה של כביש 90 טעים.
חייב לציין כאן, שממש כדאי להוסיף עליו גבינת צ'דר שום ב-6 שקלים.
ברגיל, הם נותנים להוסיף אותה על הצ'יפס הרגיל, אבל מי שעוקב אחריי, כבר יודע שהצ'יפס הרגיל בכביש 90 לא טעים.
בקשה לשדרוג דווקא של צ'יפס הבטטה בגבינת הצ'דר, הופכת אותו ללהיט, ברמה שלא צריך רטבים.



4. שום קונפי טעים
תמיד כיף להוסיף שום קונפי למנה, נותן לה אומאמיות מעולה.
אני בכלל בעד, שלא משנה איזה המבורגר לוקחים בכביש, להוסיף לו שום קונפי.


5. המחשב המפרגן
5.1. מחשב הקופות של כביש 90 מחשב את המחיר, לפי המחיר הזול ביותר שהוא יוכל לעשות.
5.2. כאשר הגישו לנו את החשבון, היה איתו קצת אי הבנה, כי הגישו לנו שניים שונים, וזה היה ממש משחק של מצא את ההבדלים, מדוע יש שני חשבונות שהם שונים.
לצערי, אין לי יותר פרטים מזה, גם כי לא צילמתי את הקבלה, וגם כי שכחתי, זה היה לפני חודש.
5.3. שורה תחתונה, העובדים של הכביש סיפרו לנו, שהסיבה שהמחשב הוציא חשבון מעודכן ונמוך יותר, היא כי חלק מהעבודה של מחשב הקופות, הוא למצוא את המחיר שיהיה הזול ביותר ללקוח.
5.4. דוגמה לכך יכולה להיות אם לקוח הזמין שתי לחמניות ללא קציצה (מה שקרה עם מירי עקב הצרבת),
אז במקום לחייב על שתי לחמניות, זה פשוט עושה את זה בתור תוספת למישהו שהזמין המבורגר, ופשוט מוסיף לו תוספת של לחמניה, כדי שזה יהיה זול יותר.
דוגמה קצת גרועה, אבל זו הכוונה, אם אפשר לשחק עם מי הזמין מה, ולגרום לכך שהמחיר ייצא זול בזכות זה, אז זה מה שמחשב הקופות עושה.


6. רטבים צוננים
מחמם לי את הלב, לקפל רטבים צוננים.



7. צוות חם ומשפחתי
7.1. גם בינם לבין עצמם, וגם ללקוחות,
לכביש 90 יש שירות בין היותר טובים שיש בארץ.
אתה תתייבש בחוץ עד שעה וחצי (כמו כלב),
אבל כשתיכנס פנימה, אתה פשוט מלך.
כל דבר שתרצה, ישר יעזרו לך, וזה באמת ראוי לציון




7.2. כשביקשתי לצלם את המלצרים לתמונה משותפת בשביל הבלוג, הם ממש התרגשו ושמחו.



8. גזוז מעולה
8.1. אין ביקורת של כביש 90, בלי אזכור של הגזוז המצוין שלהם.
פעם שעברה שהייתי, לא היה להם דובדבן, והייתי צריך להתפשר.
הפעם, ביטלתי את חוש ההרפתקנות שלי, והזמנתי דובדבן, הכי בטוח והכי טעים.


8.2. אגב, הסתייגות קטנה: שמתי לב, שהגזוז שלהם, (משום שכמובן מוכן מתרכיז), לא יוצא תמיד באותו הריכוז, והוא לפי מצב הרוח של המלצר...
בתמונה למעלה, תוכלו לראות את אותו הגזוז, במספר צבעים.
על כן, כשאתם מזמינים גזוז, כדאי לכם גם לציין את מידת הריכוז שתרצו אותו, חזק, בינוני או חלש.


9. התחושה שאחרי: מעולה
כביש 90 = איכות.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)




חסרונות:

1. המבורגר "כבישתיש" מוערך יתר על המידה
1.1. בכביש 90 ישנם חמישה סוגים של המבורגרים: צפוני, דרומי, כבישתיש חביאר בקיבוץ וגם כבש.
עד כה, יצא לקחת את הצפוני עם הדרומי, הוא היה מדהים.
את החביאר לקחתי, ודי התאכזבתי, לא אהבתי את גבינת המנצ'ג'ו,
ועכשיו לקחתי את המנה המדוברת, את הכבישתיש.
1.2. מנת הכבישתיש מורכבת מחתיכות חזה טלה מעושן בתוך הקציצה, אסאדו בברביקיו ושום קונפי.
לפי דעתי, מלבד אולי השום קונפי, התוספות שהכבישתיש מגיע איתן גורעות ממנו.
1.3. האסאדו על הכבישתיש הוא חצי עסיסי וחצי מסטיק.
1.4. משמעותית פחות נהנים מההמבורגר כשלוקחים כבישתיש,
עדיף לקחת צפוני או דרומי.



2. בשר טעים, אבל לא להגזים
הבשר של כביש 90 הוא איכותי וטעים, למידת עשייה M.
כבר פעם שנייה שאני נכווה כשאני לוקח MR.
ה-MR של כביש 90 הוא סיבי, קצת כמו Fatcow,
וחבר מצא כמה סחוסים (כאשר הוא בכלל לקח M).
בקיצור, לא להיסחף עם איכות הבשר של הכביש, ולקחת הכי פחות M.



3. תפוח אדמה מלוח מאוד, ולא טעים
ואם חשבתי שהצ'יפס של הכביש בעייתי, תפוח האדמה שלהם מרגיש כאילו טבלו אותו במי מלח,
כאילו זה מהסדר של ראש השנה או משהו.
מלוח בטירוף, וממש לא טעים.



4. סיידר חמוץ ולא טעים
סתם כי אין לי עוד חסרונות לרשום,
וזו גם קצת חוצפה מצידי, משום שבסוף הארוחה מקבלים סיידר/קפה שחור של פועלים בחינם.
ועדיין, אני חושב שהסיידר שמביאים בסיום הארוחה פחות מוצלח,
ואם היה אפשר להמיר אותו בצ'ייסר, או אפילו בעוד מהגזוז הטעים שלהם, היה עדיף.



סיכום:

כביש 90 הם עדיין המקום הראשון שלי בכל הארץ.
התחושה שהם מביאים כשנכנסים, לא דומה לשום מקום אחר, פשוט קסם של מקום.
את הבשר יש לאכול במידת עשייה M,
לקחת צ'יפס בטטה בלבד, ולצפות אותו בגבינת צ'דר.
לקחת לשתות את גזוז הדובדבן הטעים שלהם,
ולא לשכוח לקחת לפחות פעם אחת את הקינוח "דובי גל".

מאוהב.



ציון:

80% בלי קינוח.
90% עם קינוח.

אז 90%.

ציונים קודמים:

95, 98

ציון סופי:

94.33%

כתוצאה מכך, ג'אנגו יורד ל-93%.
אמנם ציון ברזל, אבל לאחרונה היה שם רוטב איולי מקולקל, וכביש 90 דוחה שבת.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה