ראיון עם המנהל של שמבז

 תאריך הראיון: 4.6.21

מסעדת שמבז ממוקמת ביישוב מכבים (מתוך מודיעין-מכבים-רעות), והיא בתחרות צמודה עם מורדן בר שבמודיעין.



אני: ספר לי קצת על המקום
נבו: לא מעניין אותך לשמוע קודם מה זה "שמבז"?
אני: מעניין אותי מאוד, מה זה 'שמבז'?
נבו: המקום התחיל כמזנון של הבריכה פה במכבים.
לאט לאט התחילו להתיישב פה אנשים.
בהתחלה הבעלים הקודם הביא חבית בירה, ראה שהולך, עוד חבית, עוד חבית, בורגרים, צ'יפסרים, בלאגנים,
שפים ועניינים.
נכון להיום אנחנו הבר הכי גדול במודיעין-מכבים-רעות.
אני: יותר ממורדן בר?
נבו: מבחינת גודל, כן.
אני מכניס פה באזור ה-500 אנשים בערב.

על כל התפריט שלנו אחראי שף בשם חן ביבי, בנה אותו מאפס.
לשמבז יש ארבעה שותפים/בעלים, שאחד מהם הוא המייסד - לו קוראים שר-אל.
שר-אל הוא השמב"ז. ראשי תיבות של שמן בן זונה.    ככה חברים שלו קוראים לו בצבא.
הוא היה עושה הרבה שטויות, ועד היום בעצם זה ממשיך ביניהם.
זה מתבטא במעשי קונדס;  אתה יכול לפתוח את הדלת ויחכה לך דלי מלא בכל הנוזלים של המשמרת שעברה.
יש מלא סרטונים שכאלה באינסטגרם שלנו.
בסופו של יום, זה בר שכונתי כזה, סופ"ש מאוד שמח, עבודה בלי סוף, טפו טפו.

הבסיס של שמבז, מזנון הבריכה מצד שמאל




אנימתי פתחתם את המקום?
נבו: המקום קיים שמונה וחצי שנים, משנת 2013.
אני אישית עובד פה 6 שנים.





אניהמקום הוא המבורגריה?
נבו: לא, אנחנו בר-מסעדה.
בתפריט שלנו, ההמבורגר הוא הלב, אבל בהגדרת התפריט שלנו, זה תפריט של אוכל-רחוב.
אני: יש לך מנות מאוד מושקעות מכל העולם.
נבו: רצינו לקחת תפריט רחוב מכל העולם למקום אחד.
אני: אתם מתמחים אבל בהמבורגרים.
נבו: ההתמחות היא המבורגרים, כן.
ועם זאת,
הפיצה מטורפת, תנור-אבן, והיא פשוט מדהימה.
כריכים גם, כן:
יש לנו את הטקסס שניצל, כריך עם שניצל בציפוי פלאפל, משהו מגניב, ממש טעים, מנה מאוד מיוחדת.
(טקסס שניצל: חזה עוף קריספי בתערובת פירורי לחם וביסלי פלאפל, איולי שמבז, חסה, מלפפון חמוץ, עגבניה וקולסלאו. מוגש בלחם מרקו - 55 שקלים)
בואנוס קארנס: היום אנחנו עושים את זה עם חזה אווז, אבל בברירת המחדל זה יוצא עם בייקון טלה, שאנחנו עושים אותו על הגריל, ממש טוב.
(באונוס קרנה: בשר אונטריב מפורק, חסה, עגבניה, צ'ימיצ'ורי, בייקון טלה ואיולי שמבז. מוגש בלחם מרקו - 69 שקלים).





אני: ספר לי על הבשר שלך.
נבו: בשר אנגוס, 80% בשר בקר, 20% טלה.
מתכון כמובן שלנו, כל התבלון, הכל נעשה על ידינו.






אני: אני חייב לדעת מה זה הברווזים האלה בכל מקום.
נבו: הברווז הוא לוגו שנדבק למקום.    זו חיה חברותית שבאה להם טוב...
אחת ל- אתה תראה בבריכה פה ליד שנכנסים לך ברווזים, אבל זה לא קשור כל כך, זה רק לאחרונה התחיל, לפני שנה-שנתיים; אבל נהוג לומר גם את זה עכשיו. ☺
בכללי, סתם, ברווז, חיה מגניבה.










אני: אמרת שהמקום קם כמזנון על יד בריכה. ספר לי עליה קצת.
נבו: אנחנו נמצאים בקאנטרי של יישוב מכבים, על יד הבריכה שלו.
זו בריכה בצהריים.
שישי-שבת בצהריים היה לנו ליין של מסיבות; קורונה הגיעה והפסקנו את זה.
אנחנו עד היום מתפעלים גם את המזנון של הבריכה. (אנחנו לא קשורים לקאנטרי עצמו, קשורים למזנון של הקאנטרי).





בבר, יש לנו מכונות ברד, ולפעמים אנחנו מוציאים ללקוחות.
אני: לא ראיתי בתפריט ברד...
נבו: אין את זה... אם לקוח שם לב, רואה את זה, אז אנחנו מוציאים את זה.
בלי קשר, אחרי סבב מטבח שלנו, יש לנו סבב גלידות, מגנומים, כל מיני קסאטות וכאלה.
אני: זה תפריט סודי..?
נבו: זה תפריט סודי, כן.    מי שמגיע ומכיר את זה.







אני: ספר לי מה זה העץ שיש לכם במרכז המסעדה.
נבו: אין מה להסביר עליו, הוא יפה פשוט...
הוא העץ של המקום, הוא היה פה, החלטנו לא להוריד אותו ולבנות מסביבו.
גם הקטע של הסביבה, עץ זית שאסור לכרות כמובן, 
ולהעביר עץ זית זה סיפור מההפטרה.
החלטנו לבנות מסביבו.




אני: ספר לי על אירועים מיוחדים שאתם עושים פה בשמבז.
נבו: היו לנו הרבה אירועים האמת.
היה לנו פה ערב עם קהילת קרניבורים ישראל. אירחנו אותם פה.
יש לנו הרבה נקניקיות שאנחנו עושים לפעמים בשיתוף עם פיטמאסטר פתח תקווה.
אני: האמת שאני מפתח תקווה, ושמעתי עליהם רק לאחרונה.
נבו: מפתיע, עכשיו עלה עליהם פוסט ברעבים ברעבך עם לוקאץ', ממש הרימו להם.
נחזור לנושא שלנו:
אנחנו עושים פה המון הרצאות, מכל הסוגים, מכל המינים, יש פה גם הופעות:
שלום חנוך, וכל מיני אמנים קטנים.
בכל חג, שמח פה, יש כאן אווירה.
אם זה שבועות, יש מסיבה;
פורים, תחפושות פה, כולם בלאגן;
עצמאות גם, אנחנו תמיד עושים פה מסיבה;

, זה בכלל משהו שכל מודיעין מכירה ויודעת להתכונן אליו.
עכשיו הכל חוזר לאט לאט, המנוע מתחיל לעבוד.
כמובן שגם כל ליגת האלופות משודרת כאן.  




אני: בפלזמה פה?
נבו: כל המקום.
יש לי בחוץ חמישה מקרנים שאתה לא רואה אותם כרגע, 
ועכשיו גם היורו, אז בכלל שמח פה ברמה אחרת.
אני: אהבתי את השירים במקום.
נבו: האמת שהיום זה אני אחראי, עשיתי פה איזה קטע עם Spotify.






אני: האם מקומות אחרים עשו עליכם כתבות?
נבו: בקהילת המבורגר ישראל, דורגנו מקום עשירי.
גם במגזין REST דורגנו בתור שמונת ההמבורגרים הטובים.


נבו: לגבי הביקורת של קהילת המבורגר ישראל, הם אכלו פה את ה-BRB.




ארקדי, ראש קהילת המבורגר ישראל הגיע לפני חודשיים.
ברירת המחדל של ההמבורגר הזה, היא שהוא יוצא עם צלע ענקית עליו.
צלע שעוברת שמונה שעות במעשנה, במידה ומזמינים, היא עולה לגריל,    מעדן שאין לתאר, נמס בפה.
אני: יותר טוב מה-stuffed לדעתך?
נבו: זה תלוי בבן אדם, אני יותר אוהב את ה-BRB, אני מאוד אוהב בשר.
גם אצל CheckEatUp דורגנו בטבלה.





ורעבים ברעבך גם פרסמו עלינו.


אני: איך אפשר ליצור אתכם קשר?
נבו: קודם כל באתר שלנו, להזמנת מקומות, משלוחים, TA,
פייסבוק - תמיד; אינסטגרם - תמיד.
במידה ורוצים אפשר גם להתקשר למקום.

08-920-0316




אני: דבר נוסף שתרצה להוסיף?
נבו: מקום שמח, אווירתי, כמו שאתה רואה.
באים הכי לשרת את הלקוחות, בשביל הלקוחות, באמת שכל מי שמגיע לפה יהנה, ויהיה לך לא רק את חוויית האכילה, אלא גם את חוויית המקום הכי טובה שאפשר לקבל.    וזה הכל, צריך לאהוב את מה שאתה עושה.
רון המלצרית: אני יכולה לקחת שליש בירה?
נבו: את יכולה גם חצי בירה, אם זו את ☺
אני: מפרגנים
נבו: לה ספציפית כן, מגיע לה היום.
אני: שווה לעבוד פה?
נבו: אין ספק, שווה לעבוד, המלצרים פה מבסוטים.
אני: כולם פה מהאזור של מודיעין?
נבו: מודיעין, מכבים, רעות, 
שוהם יש פה שני מלצרים.




אני: תודה רבה.
נבו: שמחתי להכיר איתי, מקווה שנהניתם אחי.
אני: מאוד נהננו.
נבו: איזה כיף לשמוע ☺





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה