הגראז'

 




כתובת : הרצל 151, ראשון לציון.

תאריך ביקור: 24.5.21



19:41 הזמנו
19:55 קיבלנו ואכלנו (14 דקות הכנה)



שם ההמבורגרבננה רטרו ספיישל- סופרנו 230 גרם, גבינת צ'דר, בייקון טלה, בננות מקורמלות, חמאת בוטנים ורוטב טופי מלוח (הוחלף ברוטב מייפל), עם צ'יפס וזירו - 88 שקלים.

עיקר התפריט הרגיל



תוספת צ'דר על הצ'יפס - 9 שקלים.

המיוחדים



(ל-230 גרם זה יוצא 49 שקלים) (יש עסקיות)


סה"כ - 97 שקלים.


(ארוחת צהריים בעסקית - 63 שקלים.
ארוחה לילית אחרי 23 בלילה עסקית - 53 שקלים
גראז' לא מכבד כרטיס כחול על הארוחות הללו)

כל התפריט


קדם דבר:

לא יצא לי לבקר בגראז' כמעט שנתיים, מאז נובמבר 2019.
הסיקורים הקודמים היו יחסית דלים (כי לא ידעתי כל כך פעם איך לסקר),
אז הייתי חייב להגיע פעם נוספת, ולסקר כמו שצריך.

הגראז' מאוד דומה בתפריט שלו ובשחיתות שלו ליומנגס, מאוד מזכירים אחד את השני.

ישבנו בחוץ, סתם צילמתי את הבפנים כתמונת פתיחה לביקורת


יתרונות:

1. תוספות מושחתות
לעומת מקומות אחרים, ש"מתעצלים" לתת אפשרות להוסיף תוספות על ההמבורגר,
בגראז', יש מקום לשלל טעמים, מתוקים/מלוחים על ההמבורגר שלך.
חמאת בוטנים, אננס, מייפל, בצל מטוגן, חמאת שום, ביצת עין... אלה רק חלק מהתוספות שניתן להוסיף להמבורגר של הגראז'.
מבחינת תוספות גבינתיות, ישנו מגוון גם כן: גבינת צ'דר, גבינת אמנטל, גבינת בושה, וניתן לבקש גם רוטב צ'דר נוסף בצד.





2. חמאת בוטנים טעימה
חמאת הבוטנים של הגראז' טעימה מאוד ומזכירה בטעמה את יומנגס.
אם נעשה טבלה של חמאת הבוטנים הטובה ביותר:
1. יומנגס
2. גראז'






3. כנות של המלצרים
אני לא אוהב מלצרים שמוכרים לי לוקשים בשביל למכור.
ישנם מלצרים צבועים, שיגידו הכל כדי שתקנה, גם שמשהו טעים, רק שתזמין, ותתאכזב בסוף.
המלצר שהיה לנו היה כן, וכששאלנו אותו על מיץ התפוזים, הוא אמר "זה לא טעים, זה של jump".
אמר את דעתו האישית, על אף שזה כביכול "פוגע בעסק".
אני מאוד מעריך מלצר שאומר את דעתו, ובזכות דעתו לקחתי זירו במקום תפוזים, ולא הייתי צריך להחזיר משהו פחות טעים.






4. רטבים צוננים
דבר נוסף שאני מעריך הוא רטבים קרים שמביאים לך לשולחן. זה אומר השקעה.
ולא רק הם, כאשר הביאו לי כוס בשביל הזירו, היא הייתה עם קרח. מבסוט מהם.




5. מכבדים כרטיס כחול
גראז' היא אחת משבע מסעדות אצלי בבלוג, שמכבדות את כרטיס חבר טעמים הכחול של אנשי הקבע.
המסעדות המכבדות לפי סדר קולינרי:
גראז'





6. זה קינוח!
6.1. הביס הראשון (ורק הראשון), שלקחתי מהמבורגר הבננה שלקחתי, נתן לי את תחושת הבזק של "אני לא אוכל המבורגר, אני אוכל קינוח!".
מאוד מפתיע לטעום המבורגר שחזק בטעמו המתוק, כנראה יותר מכל מה שאכלתי.
ואני...טיפוס של מתוק.
6.2. לא צריך רטבים - אפשר לאכול את ההמבורגר ואת הצ'יפס כמו שהם, יש מספיק טעמים שמשתוללים בפה.






7. בננה ומייפל לעניין
הבננה מתקתקה והמייפל טוב.
אם הייתי מוציא את כל המרכיבים, את הבננה, המייפל, חמאת הבוטנים, ומרכז את כולם על גלידה לצורך העניין (ולא על המבורגר), זה היה יכול להיות ממש טעים.





8. מייפל על הצ'יפס
8.1. מייפל על המבורגר שמעתי, אבל על הצ'יפס?!
משוגע לגמרי לשפוך רוטב מייפל על צ'יפס, זה משדרג אותו לרמות אחרות,
ואפשר אפילו עדיין לנגב אותו בקטשופ-מיונז מבלי שזה נפגע.
אני חושב שהמקומות היחידים בהם אכלתי צ'יפס עם מייפל הם sara's place ומורדן בר. משוגע ביותר.
8.2. וכשמוסיפים מעל זה גבינת צ'דר, זה כבר לא משנה האיכות של הצ'יפס, זה יהיה טעים.





חסרונות:


1. בשר באיכות נמוכה
1.1. אליה וקוץ בה, גראז' הוא מקום שמפציץ בתוספות כי הן מטשטשי הטעם שלו.
הבשר של הגראז' הוא בשר קפוא, שמגיע בקופסאות.
מרגישים בכל ביס את איכות השומן הירודה, את זה שבשר הקציצה לא "טהור", ושהאיכות שלו היא בערך כמו איכות של נקניקיה.
אפשר להגיד שזה בשר מקדונאלדס משודרג, כי הם עקפו אותם בכמה רמות;
אבל מה לעשות, לא משנה כמה תוספות תשימו, אם המנצח בעייתי, הלהקה לא תנגן כמו שצריך.    מאכזב.
1.2. הרבה פעמים בביקורות שלי, כשאני רוצה להגיד על בשר שהוא מאכזב, אני אומר "בשר גראז'", וזו הסיבה.


7.8.21 עריכה: דיבר איתי עכשיו אחמ"ש עבר של הגראז',
והקופסאות הללו אינן של בשר קפוא, אלא של לחמניות המבורגר קפואות.
לגראז' ישנם שלושה סוגי לחמניות: המבורגר, כריך אנטריקוט ונקניקיה.
המדבקה שבתמונה למטה מציינת את סוג הלחמניה.
עם זאת, אותו אחמ"ש בדימוס לא סותר את זה שלגראז' יש בשר קפוא, זה פשוט לא מה שאנחנו רואים בתמונות הללו.
קרדיט ל-tom_mor.






2. החלקת על בננה?!
לא יודע מה חשבתי לעצמי כשלקחתי המבורגר עם תוספת של בננה מקורמלת.
בננה היא טעימה, אבל ממש לא כשזה מונח על בשר, היא חזקה מידי.
בכל ביס בו היה בננה, קיבלתי "מיני צמרמורת", בה הטעמים לא השתלבו כלל, והיה לי אפילו פחות טעים מלאכול את הבשר לבד.
זו לא חכמה לזרוק כמה שיותר תוספות, צריך שהן תתאמנה.





3. בייקון טלה סיבי
בייקון הטלה של יומנגס, הוא כמו בשאר המקומות - עושה לי פסטרמה.
הוא מלוח ונחמד, אבל הוא גם חונק וסיבי.
קצת כמו לאכול בריסטול.




4. ההמבורגר יותר מידי מתוק
לא חשבתי שאגיד את זה, אבל ההמבורגר היה מתוק מידי, וזה לא אמור להיות טעם של המבורגר.
את האמת, זה מאוד דומה למה ש-sara's place ברעננה עשו, רק ששם כנראה לקחתי כמות מאוד גדולה של מייפל, אז הטשטוש היה חזק יותר (וגם, הייתי פחות מנוסה עם המבורגרים באוגוסט 2019).





5. מרגיש כמו גורדוס
השוואה נוספת יכולה להיות למסעדת גורדוס בחולון.    בשר מאוד בעייתי.
מקומות שמפנים את רוב תשומת ליבם ל"מעודדות" בקבוצת הכדורגל, לתוספות שתגנובנה את ההצגה, ולא מתייחסים לשחקן העיקרי שהוא הבשר, לא ישיגו תוצאות.
חשוב להשקיע בבשר, גם על חשבון התוספות.


כך נראה בשר של גורדוס


6. מידת עשייה לא נכונה
הזמנו מידת עשייה M, והביאו לנו MW.
בדיעבד, טוב שהביאו שרוף יותר, כי הבשר באמת לא איכותי.

איך הקהילה אישרה אותם, נשגב מבינתי.




7. חיסרון של חבר - מערום כוסות
חבר העיר את תשומת ליבי לעובדה, שעל אף שהם היו צריכים להביא לנו רק שלוש כוסות, משהו שמלצר יכול להחזיק בשתי ידיים, הוא העדיף לערום את הכוסות אחת על גבי השנייה.
הבעייתיות בלעשות כך, היא שמשום שהכוסות מלאות בקרח, ומשום שהכוסות נגעו בתחתית שלהן בשולחן מלוכלך, כאשר עורמים אותן, האחת על גבי השנייה, הן בעצם מלכלכות את הקרח, נכנס לכלוך מהשולחן לתוך הכוסות, כך שרק הכוס העליונה שמגישים - באמת נקייה.





8. חיסרון של חבר - בקבוקי זכוכית פתוחים
גם משהו שלא שמתי לב אליו עד עכשיו, אבל לפי "נורטי" (חבר), במסעדות שמכבדות את עצמן, המלצרים פותחים את בקבוקי הזכוכית (גם אם זה קולה), לעיניהם של הלקוחות.
כלומר, במקום שהמלצר יביא בקבוקי קולה שהם כבר פתוחים, הוא צריך להביא אותם סגורים, ולהראות לנו שהוא פותח אותם לידינו.
שיטה זו מונעת חשד בו כבר שתו מהבקבוקים האלו בעבר, וצוות העובדים מאחור ממלא קולה מתוך בקבוק של ליטר וחצי.
אני חלילה לא אומר שזה המצב, במיוחד שאני לא זוכר מסעדה בה מלצר הביא לנו בקבוקים סגורים ופתח לנו מול העיניים, אבל נחמד לשמוע דעות נוספות מחברים.






9. התחושה שאחרי - בלאגן בבטן
לאחר שסיימתי לאכול, הייתה לי תחושה של כאב בטן קל.
ככל הנראה שילוב של הבשר הלא איכותי עם התוספות הקיצוניות.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)







סיכום:

הגראז' הוא המבורגר של תוספות.
מסעדת הגראז' אוהבת לשווק את עצמה ע"י מבצעים מטורפים (כמו צ'יפס באורך מטר), והיא מאוד מזכירה את יומנגס בכל הפרמטרים.
צ'יפס מטר


לפי דעתי, בגראז' הכל מושחת, אבל לא טעים.
הבשר שלהם באיכות ירודה, ולכן הם משקיעים חזק במטשטשי טעם, כדי לטייח את זה.
חשוב לציין שזו הדעה שלי, ולחברים שלי היה טעים.
אם חשובה לכם איכות הבשר, אם אתם רוצים לאכול המבורגר, בו לא רק התוספות טובות, אלא גם הבשר, אני לא ממליץ ללכת לאכול שם.

נכנעתי.




ציון:

40%

ציונים קודמים:
60 , 55





ציון סופי:


51.6%







-------↑--------------3---------------↑-------



חבר מבקר


סיקור משלוח גראז'


שם החבר - רונן צ'רשניה

תאריך הזמנה - 3.8.20

הביקורת

ההמבורגר הפתיע אותי לטובה.

ההמבורגר לא רצח את הלחמניה, כי שמו קרטון למטה וירקות בצד.
לא יודע איך, אבל הגבינה נשארה רותחת ולא התקשתה חזרה, כמו שקורה בדרך כלל במשלוח.
סך הכל, גם הבייקון טלה וכדורי הגבינה שהיו שם, נשארו קראנציים וטובים.

בקשר לקציצה, היא היתה טעימה סך הכל;
חוץ מדבר אחד שמאוד, אבל מאוד הפריע לי: למרות שהזמנתי במידת עשייה מדיום (לא היתה אפשרות לפחות מכך, וזה הגיוני במשלוח) קיבלתי את זה מדיום וול+++++

עקב האכילס של המנה היו התוספות בצד.
הציפס היה ספוג מים ולא כיפי,
אותו דבר עם ציפס הבטטה, שפשוט הפך לפירה בטטה
והצורוס שלא היו מיועדים למשלוח בשום צורה, משום שכולם היו רכים מהחום, בקטע ממש רע.
כל הקינמון (של הצ'ורוס) נהיה גושים נקודתיים.

לסיכום, זה הפתיע אותי לטובה יחסית למשלוח ויחסית לחוויה האחרונה שלי שם.

ציון: 67%
כיוון שהבשר היה איכותי והטופיניגים טובים.



-------↑--------------2.5---------------↑-------





(לא צילמתי תמונה כשאכלתי המבורגר זה, על כן נלקחה מהרשת לצורך המחשה)



תאריך ביקור : נובמבר 2019

שם ההמבורגר : אל קפונה - 230 גרם, תערובת הבית, גבינה איטלקית ועשבי תיבול.

מחיר : 49 שקלים ל-230 גרם.
67 שקלים ל-460 גרם.
85 שקלים ל-690 גרם.


ייתרונות :

אין משהו מהותי.
כמו הייתרונות של הביקורת הקודמת.


חסרונות :

-מלוח מאוד.
-קציצת האמנטל שרופה בצדדים.


ציון: 55%


אם אכתוב רגיל מפה.

-------↑--------------2---------------↑-------


-------↓--------------1---------------↓-------



כתובת : הרצל 151, ראשון לציון.

תאריך ביקור : יולי 2019

שם ההמבורגר : סופרנו - 230 גרם, מלח פלפל, נטו בשר.

מחיר : 49 שקלים ל-230 גרם.
67 שקלים ל-460 גרם.
85 שקלים ל-690 גרם.


ייתרונות :

קציצה משובצת גחלים, עם שומן קל, קצת מעל מקדונאלדס.
רוטב ברביקיו של המקום חריף אך טעים ביותר! עם זאת, הרטבים חמים, חבל. 

230 גרם זה מספיק לגמרי, סתם נראה קטן. תחושת שובע מדויקת. 


חסרונות :

פטריות פורטבלו מרות.


ציון : 60%









חזרה לטבלה מסכמת




תגיות: פתוח-בשבת, כרטיס-כחול,קומבינציות-של-המבורגר, תפריט-נרחב, רטבים-קפואים, צ'יפס-עם-מייפל, צ'יפס-עם-בשר, הרבה-תוספות, בשר-זול, ליד-תחנת-דלק (בראשון לציון)

**גראז'**
**גראז**

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה