שמבז



מדיה ישנה:  
ראיון עם המנהל.

מדיה חדשה:
הצצה על החלק החיצוני של המסעדה.
סיור במסעדה.
שנת 2022 מתחילה בשמבז.


כתובת : דרך ד"ר ישראל פלד 100, מכבים (מודיעין-מכבים-רעות).

תאריך ביקור: 31.12.21




22:21 הזמנו
22:32 קיבלנו ואכלנו (11 דקות הכנה)


שם ההמבורגרשמבורגר- קציצת אנגוס מובחרת, חסה, עגבניה, בצל, מלפפון חמוץ ואיולי שמבז - 62 שקלים.
מגיע עם צ'יפס.




תוספת שום קונפי - 9 שקלים.




תוספת גבינת פטה - 10 שקלים.




גזוז ענבים - 8 שקלים.




פעמיים Maple tree Cocktail - קוקטייל מתוק-חמוץ-מריר על בסיס וויסקי עם לימון, מייפל ואנגוסטרה ביטר - 52 שקלים לאחד, אז 104 שקלים.



פינוק: Lucomadus - כדורי סופגניה עטופים בסוכר, מוגשים עם כדור גלידה וניל וטופינג לבחירה (אוראו / לוטוס / סניקרס / סמורס).

כנראה אוראו, לא בטוח.

קינוח נוסף: May's Knafeh: כנאפה קדאיף זהוב, במילוי גבינה רכה בהכנה ביתית, סירופ ורדים וגנאש פיסטוק (ההכנה במקום, זמן המתנה 10 דקות) - 45 שקלים.



סה"כ 238 שקלים.



(ל-220 גרם זה יוצא 62 שקלים) (חצי עסקיות)




(בשמבורגר, מידת העשייה יכולה להיות עד M, ואי אפשר מתחת לזה).




קדם דבר:

1. שנה חדשה
משום שאני מרחרח באינסטגרם אחר המבורגריות, אני מסווג אותן לפי כל מיני קטגוריות.
אחת הקטגוריות היא מי עושה את המסיבה הטובה ביותר בשביל השנה החדשה.
כמובן שאני לא יכול לדעת בוודאות, אני צריך לבקר אחת אחת, תוך כדי אותו ערב.
אני יכול להתרשם מהפוסטים/סטורים שהם מעלים, בהם הם רושמים שהם הולכים לחגוג.
האמת שמורדן בר הכי תפס לי את העין, אך כיוון שהלכתי אליו ממש לאחרונה,
הלכתי לדבר השני שהכי תפס לי את העין, במקרה יריבו : השמבז.




2. החלפת הנהלה
לא שזה כזה משנה,
אבל מוזר שעברה שנה מאז שביקרתי, והספיקו להחליף גם מנהל מסעדה וגם שף.
הייתי בטוח ששועל ותיק כמו השמבז יהיה יחסית יציב מבחינת שרשרת פיקוד.




יתרונות:

1. באתי בשביל הקוקטיילים
אני מאוד ביקורתי בכל מה שקשור לקוקטיילים, מאוד נוקשה,
ואם אני ממליץ על קוקטיילים של המבורגריה - הרי זה משהו מיוחד.
לא שטעמתי את כולם, אבל לא הייתי צריך, שכן לשמבז היה קוקטיילי מיוחד לכבוד סוף שנת 2021.
Maple Tree Cocktail - קוקטייל מתוק-חמוץ-מריר על בסיס וויסקי עם לימון, מייפל ואנגוסטרה ביטר - 52 שקלים.
רוב הקוקטיילים שאני שותה, אני דיח מתפשר,
כלומר אם זה לא מגעיל, אם זה שתי, אני שותה, ולא מתלונן.
הקוקטייל הזה, הי בין הקוקטיילים הכי טעימים שאי פעם שתיתי,
אולי לצד קוקטייל "איציק והנמלים" בפאב אורנוס שבנתניה,
זה פשוט קוקטייל וויסקי מושלם.
הוא היה כ"כ טוב, שפשוט הייתי חייב להזמין אחד נוסף.
1.1. סוף סוף אני אוהב וויסקי, עד עכשיו אף פעם זה לא היה 'טעים' לי.

1.2. הסתייגות: הקוקטייל השני שהגיע אליי, עזבו שהוא הגיע בלי הפרח לקישוט, אלא הוא היה מחוזק בוויסקי יתר על המידה, וגם כשביקשתי שיתקנו לי, הם לא הצליחו.
זה רק מראה שהקוקטייל הראשון שהם הביאו לי היה מושלם.
זה גם מראה שיש לבקש מהם קוקטיילים רק כשהמצב רגוע, ולא בשעות הלחץ.
בשעות הלחץ הבר די משותק, וזה גם ייקח הרבה זמן, וגם ייצא פחות איכותי, שימו לב.

קוקטייל מייפל מצוין, מעולה, וואו.



2. באתי בשביל הגבינות: גבינת פטה קרה
כל הגבינות שאכלתי עד כה במסעדות היו חמות, רותחות, ונוטפות.
בין אם מיימיות או סמיכות, הן תמיד היו חמות, וזה היה נשמע הגיוני, כי אנחנו רוצים גבינה חמה עם בשר חם.
האמנם?
גבינת פטה היא מאוד מיוחדת.
זו גבינה שלא מתנצלת, וחייבת להגיע קרה (כי לא טעימה כאשר חמה).
בדרך כלל, שמים אותה על הצ'יפס; ולא רק בהמבורגריות, אלא גם בברים.
גבינה קרה, מגורדת, מגעה ברצועות קטנטנות שכאלה, שמהחום של הצי'פס נמסות קצת, וזה ממש נחמד.
מה ששמבז עשו בגאונתם, הם שמו המון מגבינת הפטה הקרה על הקציצה עצמה, וזה משהו שבאף המבורגריה עוד לא יצא לי לחוות.
דווקא השילוב של הגבינה הקרה, עם הקציצה החמה, דווקא הוא נתן קונטרה מעולה, שגרמה לקציצה (שלבד לא הכי מדהימה בעולם), לקבל מליחות, וקונטרה חום, שהפכה את המכלול למעולה.
לפי כל מה שאמרתי עד כה, ובעיקר בזכות הקרירות של הגבינה, מה שמייחד אותה עד מאוד,
היא נכנסת למסננת, לבאתי בשביל הגבינה.
זה מצחיק, כי שמבז כבר נמצאים במסננת בקטגוריה של הגבינה, פעם שעברה נכנסו על גבינת המוצרלה המדהימה שיש להם ב-stuffed שאמנם אין בה הרבה טעם, אבל נותנת הצגה, כשחוצים לשניים, ומושכים.
בקיצור, שמבז עולים ממקום שלישי למקום שני בקטגוריה "באתי בשביל הגבינה",
והיחיד שמעליהם זה המוסד, בו יש גבינת קממבר ביין, אז קשה להתחרות.

מה קרה?
הפטה קרה.
רגע, יש לי עוד אחד
ולפטההההה... היא הגיעה...
ממש Dad jokes

3. שירות ללא תחרות
זה לא ייאמן השירות הנהדר שיש לשמבז.
לא משנה כמה אנשים יש במסעדה, תמיד יהיה מישהו שייגש אליך.
מספיק שתרים את הראש, ומלצר יחייך מולך,
ומספיק שהשתמשת במגבון, והנחת את הפסולת על השולחן, זה ייאסף במהרה.
שמתי את זה במבחן, מדדתי זמן מהרגע בו אני שם מגבון משומש על השולחן, ועד שמלצר מרים אותו,
ובאמת, אפילו דקה לא מספיקה לעבור.
כל פעם זה יהיה מלצר אחר, אבל זה כאילו השולחן מתריע להם,
אין לי מושג איך הם תופסים את זה בעין.
3.1. תנסו לעשות את המשחק הזה,
זרקו מגבון משומש לשולחן, ותראו איך הם מסתערים.

הסתייגויות:
3.2. כדאי להזמין שם יחסית מהר, ולא להתמהמה,
משום שהמלצרים הופכים חרדים ולהוטים, כדי שתזמין.
3.3. סיבה נוספת לכך שהמלצרים פוקדים את השולחן לעיתים מאוד קרובות היא השמירה האזורית.
בדיוק כמו בכדורסל, בו אפשר להתחלק בצורה בה כל שחקן שומר שחקן אחר
או
בצורה בה יש שמירה אזורית, כל השחקנים שומרים על איפה שהכדור נמצא.
בשמבז, במקום שיחלקו מלצר, ויתנו לו מספר שולחנות להיות אחראי עליהם, הם מאמינים על שמירה אזורית.
כל המלצרים מכווני מטרה על לקוחות שצריכים עזרה, סורקים את השטח, ומסמנים להם את המטרה הבאה.
זה נחמד בתיאורה, זה מגניב, אבל זה גם יכול להציק...אם זה מוגזם.
3.4. המלצרים מאוד מאוד שיווקיים.
ברגע שהם יזהו שסיימת את המשקה שלך, ישר ירוצו אליך וישאלו אותך "עוד אחד?"
בלהט הרגע, אתה כנראה תגיד כן, ואז שוב ושוב,
ובסוף תראה את החשבון...
תרגישו חופשי להגיד להם שאתם רוצים להסתכל שוב על המחיר בתפריט ולחשוב על זה, ואל תפחדו שהם יברחו לכם, כי גם ככה הם הולכים לחזור עוד 2 דקות.



4. באתי בשביל הלחמניה
לכאורה סעיף שאני לא מתייחס אליו בקלות ראש.
באתי בשביל הלחמניה צריך להיות שיש משהו ממש מיוחד בלחמניה, כמו לדוגמא כיפת שום שחור.
אבל בשמבז, גם כאשר האיזון מופר, ואני מסיים את הקציצה לפני הלחמניה, אני ממשיך להתענג על הלחמניה.
עצם זה שממש ממש כיף לאכול את הלחמניה גם בלי הקציצה, זה אומר המון.
הלחמניה היא גדולה ועבה, כך שאלה שרוצים איזון (לחמניה דקה וקציצה עבה) אולי פחות יתחברו.
יש בלחמניה המון נפח, היא גם גדולה פיזית, וגם מלאה בגלוטן,
ואני אישית ממש אוהב אותה, היא מעולה, ויכולה לשמש גם בתור בסיס לכריך שהוא לא המבורגר.
4.1. מזכיר את הלחמניה של ברבאטוב, כשחושבים על זה.
4.2. נכנס למסננת, בתור מקום שמיני בארץ בפרמטר הלחמניה הטובה ביותר.




5.  עמדת תקלוט
5.1. לכבוד השנה החדשה, הביאו תוכניתן שהוא גם תקליטן שירים את האווירה.


5.2. התקליטן במקום מוזיקה אלקטרונית, שם שירים של פעם, כדוגמת "רוצה בנות", כך שאני ממש התחברתי.
זה היה קצת מוזר ולא רגיל לתקליטנות, אבל זה היה רטרו.
אני אוהב כאשר משמיעים שיר במלואו, ולא כמה מילים ואז רעש אלקטרוני, נחמד מאוד.




חסרונות:

1. הסירו לי מנה
לפני שנה כשהגעתי לשמבז, ראיתי שישנן שתי מנות של המבורגרים מיוחדים,
אחת שנקראת Stuffed והשנייה שנקראת BRB.


בסיקור הראשון לקחתי בצורה הכי שרירותית את ה-Stuffed, ואמרתי לעצמי שבשנה הבאה אבוא לסקר את ה-BRB.
כלומר, ממש תכננתי לסקר את ה-BRB, הגעתי מכוון מטרה, יודע בדיוק מה אני הולך להזמין,
שהרי אין מצב שהם שינו תפריט מקצה לקצה ברמה של הסרת מנה תוך שנה.

מצא את ההבדלים

לצערי, שמבז הסירו את מנת ה-BRB, משום שלטענתם זה לא נמכר מספיק.
על כן, נשארו עם המבורגר מיוחד אחד בלבד, עם זה שכבר לקחתי בפעם שעברה, ה-Stuffed.
בלית ברירה לקחתי את ההמבורגר הקלאסי שלהם, הגנרי, לא מהמנות המיוחדות, שנקרא "השמבורגר",
והפכתי אותו מיוחד עם גבינת הפטה וגם הקונפי שום.
1.1. אם הייתי יודע ש-BRB ירד מהתפריט, יתכן ולא הייתי מגיע כלל לסקר.
שכן, הסיבה שלי לחזור לסקר במקום שסיקרתי בו בעבר, תהיה או שאיכות הבשר בשמיים (ג'אנגו) או מבחר רחב של מנות מיוחדות (פרוזדור) או ספיישל החודש (פורט 19).
בשמבז זו לא אף אחת מהאפשרויות הללו.
יש את ה-Stuffed, ואחרי שסיימת לאכול אותו, הרמה תישאר פחות או יותר אותו הדבר,
אין חידושים בתחום ההמבורגר.
אולי בתחום הבר, יהיה להם מלא דברים מגניבים, אבל זה תלוי לאיזו מטרה הגעת.



2. לשבת על קרשים
שמבז מתחלק לשני מתחמים, המתחם בפנים, בו ישבתי בביקורת הראשונה,
והמתחם בחוץ, בו ישבתי עכשיו.
בקשו לשבת במתחם שבפנים.
המתחם שבפנים זו רצפה רגילה, ואילו הרצפה של המתחם בחוץ מורכבת מקרשים.
כתוצאה מכך כל תזוזת כיסא של מישהו, ואפילו צעדים, מהדהדים בכל הרחבה.
זה ממש לא נעים להרגיש כמעט כל הזמן מישהו מזיז את הכיסא שלו [באמת מרגישים את זה דרך הקרשים].
2.1. צפיפות רבה
יתכן שזה קשור לשנה החדשה, ויתכן שקשור שוב למתחם בחוץ,
אבל המתחם בחוץ מלא בכ-100 מושבים יותר מאשר בפנים.
זה לא בהכרח רק כי יש יותר מקום בחוץ, זה כי הם דוחפים.
הצפיפות של הכיסאות בחוץ מאוד מסובכת.
כל אחד שעובר מאחוריי נותן לי מכה קטנה לכיסא (בלי כוונה).
2.2. שלבו את המכות הקטנות האלו עם רחש הקרשים, וזה משהו שיכול לשגע פילים.


3. עומס על הבר
זה שבשמבז יש בר איכותי, לא אומר שהוא נשאר כזה תחת עומס.
לכבוד השנה החדשה, שמבז ניסו לספק את הדרישה למשקאות אלכוהוליים ומאוד התקשו.
לכל קוקטייל לקח להגיע בערך חצי שעה + 3 תזכורות שהבאנו למלצרים.
הקוקטייל הראשון היה איכותי בטירוף, אותו הזמנתי בהתחלה לפני הפיק,
כאשר הזמנתי את אותו הקוקטייל בפעם השנייה, היה עומס, והוא הגיע לא טוב,
יחס הכמויות בין האלכוהול לבין המייפל, לא היה טוב, הוא היה חריף מידי, אולי בכלל לא שמו לי מייפל.
גם אחרי שביקשתי מהם לתקן לי אותו (חצי שעה), הוא הגיע בערך אותו הדבר, ומשום שלא רציתי לחכות 30 דקות נוספות, פשוט ויתרתי.
3.1. כשהבר של שמבז עמוס, הרמה יורדת גם בזמן שעובר מהרגע שאתה מזמין, וגם באיכות עצמה של מה שאתה מקבל.
הקפידו להזמין לפני הלחץ.
3.2. שמבז לוקחים על קוקטייל מחיר של 50 שקלים.
כן, זה לא יקר בטירוף, אבל זה בהחלט לא זול ומשתלם בשביל להזמין שני קוקטיילים,
בטח ובטח כאשר השני מגיע משמעותית פחות איכותי מהראשון.


4. גזוז מקומי עדיין לא טעים
הסתכלתי על הביקורת הקודמת שלי, וכמו ילד קטן, הסתכלתי רק על התמונות ולא על מה יתרון או חיסרון.
חשבתי שאם לקחתי גזוז, וודאי שהוא היה טעים, הרי איזה גזוז לא טעים.
אז אני יכול לבשר שהם עקביים, הרמה נשארה, ופשוט לא לקחת מהם גזוז.
יצא לי לטעום גזוז בכמה וכמה מסעדות עד כה, וזה הכי פחות טעים, ולא שווה את 8 השקלים שמשלמים עליו.
4.1. לשמבז יש שני טעמי גזוז: אבטיח וענבים.
פעם שעברה לקחתי אבטיח, ולכן הפעם לקחתי ענבים.
הוא היה בסדר בהתחלה, היה לו טעם של ברד ענבים של פיצוציה,
והיה לו גם את אפקט הצלילה של BBB, בו ככל שהקש צולל יותר מטה, כך יש יותר טעם לגזוז.
היו לו גם נגיעות מהגזוז של מורדן בר, עם הזמן השאול, בו צריך לשתות מהר לפני שהקרח יימס,
רק שכאן ברגע שהקרח נמס אפילו קצת, הגזוז מאבד כל טעם. (מראש הוא לא מגיע מתוק במיוחד).
4.2. 5 דקות שתעבורנה, והגזוז שלכם יהפוך תפל.
4.3. הסבתי את תשומת לבה של המלצרית לעניין, ביקשתי לחזק לי את הגזוז (בתרכיז),
ולא היה לה מושג איך לעשות את זה.
על כן, ביקשתי פשוט גזוז במקום, הפעם ביקשתי בטעם אבטיח.
לגזוז האבטיח יש טעם של ארטיק שנמס, וגם לא שמו לי בו קרח (תמה קצבת הקרח),
אז כמו מסכן העברתיע את שאריות הקרח מגזוז הענבים, לאבטיח.
4.4. תעודת עניות. תעשו טוב ותזמינו בירה.



5. קינוחים לא טעימים
הם אולי נראים טוב, אבל הקינוחים בשמבז, פשוט לא שווים את הכסף שלכם.
5.1. הסתכלנו על תפריט הקינוחים, והכנאפה קרץ לנגד עינינו, בייחוד לאחר שאכלנו כנאפה מיוחד בטרומן.
May's Knafeh
הכנאפה הגיע חם וטרי, אבל הוא פשוט לא היה טעים במיוחד.
אני חושב שהגבינה שהם השתמשו בה, היא גבינה צהובה פשוטה של הסופר, אין משהו מיוחד.
5.2. לכו לדאלית אל כרמל במקום, לא תתאכזבו.

קצת מרקם של קיגל אטריות


5.2. לקח להם זמן להביא את הכנאפה, ולכן הם החליטו לפנק אותנו בינתיים בקינוח אחר,
Lucomadus 
דמיינו את הסופגניה הקלאסית והגנרית של חנוכה, זו שהיא ללא מילוי בתוכה, וגם בקושי עם סוכר מעליה.
עכשיו הקטינו אותה בדמיון, שתהיה בגודל של עגבניית שרי, הכפילו את מספרה בכמה מונים, פזרו מעליה סוכר גס, וכמה רטבים מתוקים.  זה הקינוח.
הוא היה בסדר, כמו הכנאפה, אבל הרגיש שיש בו רק בצק, וצריך משהו לטבול אותו בו.
5.3. קינוחים ממוצעים מאוד.



6. קיבוע של מידת העשייה
בביקור הקודם שלי, לקחתי Stuffed, המבורגר שמכיל בתוכו גבינת מוצרלה.
הסבירו לי שבשביל הגבינה, צריך לקחת מידת עשייה MW ואי אפשר פחות.    קיבלתי.
הפעם לקחתי "שמבורגר" בלי שום גבינה בתוך הבשר, לכן אין תירוץ.
הם זרמו איתי על M, אבל כשביקשתי MR, הם אמרו שהם לא עושים MR.
גם מעיד על הבשר במקום...
בסופו של יום שמבז הוא על ספקטרום הספוג, אבל הכי טוב בקטגוריה, אז טוב שלא הביאו לי MR.



7. פרחי כרובית לא מספקים
סעיף קצת מוגזם, כי זה לא היה כזה גרוע, אבל בסדר.
לקחתי כמנה ראשונה פרחי כרובית בטחינה, ב-38 שקלים.
המנה הגיעה צנועה וקטנה, מה שחברים שלי ממש לא אהבו.
מבחינתם 40 שקל למנה ראשונה צריכים להשתקף בגודל המנה, ולא היה שיקוף שכזה.
7.1. מבחינתי, פרחי הכרובית היו חמודים.
אולי הם היו קצת חמוצים יתר על המידה, אבל הם היו בסדר.
בסופו שלח דבר זה אמור להיות רק המתאבן.
7.2. אני לא ממליץ לקחת את המנה הראשונה הזו.



8. התחושה שאחרי: כבד בקיבה
יתכן זה כי באמת אכלתי פה הרבה,
מנה ראשונה, מנה עיקרית גדולה, צ'יפס, שני קוקטיילים ושני קינוחים,
ויתכן שזה הסכום של מעל 200 שקלים, שהייתי צריך לשים, כי החשבון יצא 600 שקל.
אולי גם עשה לי קצת מועקה בקיבה.
אבל בהחלט לא יצאתי עם תחושה קלה מכל הסיפור.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)





סיכום:

שמבז הוא בר מעולה ביישוב מכבים.
יש פה תפריט רחב שכולל המבורגרים, פיצות, כריכים סלטים, נשנושים וקינוחים.
יש פה גם תפריט אלכוהול מאוד רחב של בירות, יין, צ'ייסרים ו-9 סוגי אלכוהול שונים.
אפילו נרגילה יש להם!
עם זאת, באזור מודיעין-מכבים-רעות, מורדן בר בהחלט עוקף את השמבז, במיוחד בתחום ההמבורגרים.
אם עוד לא הלכתם לשמבז, חייבים לקפוץ ולטעום את ה-Stuffed.
אחרי שעשיתם כך, לדעתי אין מה לחזור.




ציון:
70%




ציון קודם:
74.3%

ציון סופי:
72.15%

 -------↑--------------2---------------↑-------

-------↓--------------1---------------↓-------



מדיה:  ראיון עם המנהל.

כתובת : דרך ד"ר ישראל פלד 100, מכבים (מודיעין-מכבים-רעות).

תאריך ביקור: 3.6.21




23:18 הזמנו
23:45 קיבלנו ואכלנו (27 דקות הכנה)



שם ההמבורגרסטאפד בורגר (stuffed burger)- קציצה של 240 גרם מבשר אנגוס מובחר (20% כבש) במילוי מוצרלה וצ'דר, חסה, עגבניה, איולי שמבז, חלת בצל ואיולי צ'ילי, מגיע עם תוספת בצד (לקחתי צ'יפס) - 72 שקלים.

(ל-220 גרם זה יוצא 62 שקלים) (חצי עסקיות)

אין אפשרות לבחירת מידת עשייה בהמבורגר זה, עקב החימום של הגבינות שבתוך הבשר, מגיע MW.
לגבי המבורגר רגיל ללא גבינות, אפשר לבחור מידת עשייה.


+

Shambaz Snacks

צ'יפס כתום - רצועות בטטה מטוגנות.




הום פרייז - קוביות תפוח אדמה פריכות ברוטב איולי צ'ילי מתוק.




צ'יקן דונאטס - נתחוני עוף בטמפורה, מוקפצים באיולי צ'ילי מתוק, שומשום ובצל ירוק. - 32 שקלים.






+

פינוק: צ'ייסרים שהרמנו עם המלצרית.




פינוק: קוקטייל "מועבט" ליצ'י ליים, ג'ין וטוניק - ג'ין ביפיטר פינק, ליצ'י, פירות יער, לימון סחוט וטוניק.




+

גזוז בטעם אבטיח - 8 שקלים.





סה"כ - 90 שקלים.





קדם דבר:

במודיעין יש לנו שלושה המבורגרים מרכזים, אותם אסדר לפי סדר הפרסום: מורדן בר, שמבז ואוסליבאן.
עד כה, ביקרתי רק במורדן בר, ואיכשהוא היא התברגה להיות במקום השני בטבלה שלי.
יש שאומרים "סוס מנצח לא מחליפים", ואילו אני אעדיף לבדוק את כל האורווה.
האם הפאב של שמבז הצליח לערער את המורדן בר?




יתרונות:

1. באתי בשביל הגבינות : גבינת מוצרלה מדהימה.
שמבז הוא ההמבורגר השלישי הטוב ביותר בארץ, בפרמטר הגבינות.
מקום ראשון הוא המוסד, שני הוא טרומן, ומיד אחרי שניהם מגיע המבורגר stuffed של שמבז, עם גבינת מוצרלה וצ'דר שהן בתוך הבשר.
מגבינת המוצרלה שמים בנדיבות, היא איכותית מאוד, דומיננטית, והכי חשוב - היא נ מ ת ח ת, וכיף לאכול אותה.



2. המבורגר שהוא הר
אם בפריז טקסס לדוגמא, אמרתי על ההמבורגר שקיבלתי שהוא נמוך/גמד,
בשמבז, ההמבורגר שמקבלים מזכיר יותר הר שצריך לכבוש.
המבורגר גדול מאוד, שצריך להנדס איך לתת לו ביס, כדי לשמור על השלמות.
ואני חתכתי אותו באמצע בשביל התמונה, אז בכלל תסבוכת...
הבהרה: אני מאוד אוהב שההמבורגר גדול ומרשים, מאשר קטן ומצומק.
(ככל הנראה נובע מלחמניה גדולה וטרייה שעוטפת אותו).

מפלצת


3.1. חלת הבצל שעל ההמבורגר חייבת לקבל סעיף משלה.
לא מכיר אף מקום שמשקיע בתוספת מיוחדת שכזו.
רוב המקומות חושבים שהם מיוחדים כשהם זורקים לך טבעת בצל רגילה על ההמבורגר, מוסיפים בתפריט "בבצק בירה", וחושבים שההמבורגר שלהם מרקיע שחקים.
כשיש לך טבעות בצל, אתה צריך לנתח בחשיבה אם הכינו את זה כאן, או שקנו את זה קפוא ופשוט זרקו לשמן.
עם חלת הבצל של שמבז, אי אפשר להתבלבל, ייצור מקומי וטעים בטירוף.
3.2. בלי קשר לחלת הבצל, שמבז נדיבים מאוד עם התוספות שהם שמים על ההמבורגר, ביס אחד במכלול הזה, ותזמורת קולינרית מנגנת.


בצל חוצני


4. צ'יפס טעים ומתקרב לרמה של טרומן
הצ'יפס של שמבז הוא טוב, איכותי, פריך, והוא מזכיר מעט את הצ'יפס של טרומן
(הצ'יפס של טרומן זכה בצ'יפס השלישי הטוב ביותר בארץ).
בקיצור, צ'יפס ברמה גבוהה.





5. מקום של ברווזים
לא עוברות כמה דקות של סיור במקום, ואתה מגלה שאתה מוקף בברווזים, ברווזים בכל מקום!



לפי הבעלים, ברווז היא חיה מאוד חברותית, וכדי לתת למקום את הרושם החברותי, הם מילאו אותו בברווזים.




לא משנה הסיבה שהם עשו את זה, אני חושב שזה ממש מגניב שלמקום אין רק סמל ופה זה נגמר, אלא הוא מוצא דרך לפזר קישוטים של אותו הסמל ברחבי המסעדה.




זה לחלוטין מכניס את שמבז לקטגוריה של באתי בשביל האווירה, כי חלק מההנאה של המקום נובעת ממה שהעיניים אוכלות.  



**  קוואק  **





6. למקום יש סטייל
סעיף תוספת לסעיף הקודם.
6.1. מלבד הברווזים, הצוות של שמבז כשבנו את המסעדה, החליטו לא להרוס עץ שנטוע בדיוק במרכז המסעדה.
במקום זה, הם קישטו אותו, וכמובן מילאו אותו בברווזים.




6.2. בנוסף לכך, המקום מחולק לחלל סגור (בפנים) ולחלל פתוח (בחוץ).
בחלל הסגור יש שתי פלזמות, כשבאחת מהן מוקרן תמיד בובספוג (פעם היה MTV רגיל, ואחרי שאישה התלוננה שזו החפצת נשים, הם שינו את זה לבובספוג).
אני מאוד אוהב לאכול עם בובספוג ברקע, וזה מאוד מזכיר לי את בר העבר - ג'ופלין.


ובכן, ובכן, הביקורת על שמבז, סוף סוף שלי.



בחלל הפתוח, ממה שהבנתי, יש חמישה מקרנים אשר משתמשים בהם כשיש משחקי כדורגל וכו'.


6.3. יצא לי גם לראות שהם חוגגים ימי הולדת, עם זיקוקים, הכל כדי לעשות שמח ☺
6.4. ישנם שירים טובים מאוד ברקע, לרוב מזרחית (עומר אדם, נסרין וכו'), אני ממש אהבתי.




7. תפריטים מגוונים ומתחדשים
לשמבז אמנם אין המון סוגים של המבורגרים מושחתים (יש להם שניים), אבל לחלוטין יש להם תפריט רחב היקף, ונוגע בסוגי מזון רבים!
מלבד המבורגרים, בהם הם מתמחים, שמבז מגישים פיצה, כריכים, שניצל וסלטים.
שמבז מגישים סוגי אלכוהול רבים, החל ממגוון בירות מהחבית ומבקבוקים, צ'ייסרים, ליקרים, יין וקוקטיילים.
בזמן האחרון לשמבז יצא תפריט קוקטיילים חדש כתוצאה מהשיר מועבט של עדן בן זקן.

שמבז תמיד בעד חדשנות, והם כל הזמן מגוונים את התפריט שלהם.    כבוד.
אני לקחתי את המנה הראשונה עם הליצ'י, והיה לי מר לכיוון המתוק.


הוא היה מאוד נחמד, אבל לפעם הבאה, אקח משהו מתפריט הקוקטיילים הרגילים.




כנראה שאני פחות בקטע של ג'ין, טוניק ומועבט בט בט בט.






8. אפשרויות מיוחדות בתפריט
דבר נוסף שאפשר להגיד על התפריט שלהם, הוא שיש בו דברים קטנים ומיוחדים שלא ראיתי באף מקום אחר.
8.1. בבירה (ניקח את גולדסטאר כדוגמא), אפשר לקחת שליש ב-24 שקלים, חצי ב-29 ו1.2 ליטר ב59 שקלים.
האפשרות לקחת ליטר ושתי עשיריות הליטר בבירה, היא מגניבה ומיוחדת.
8.2. לשמבז 14 סוגי תוספות שניתן להוסיף על ההמבורגר.
המיוחדת ביותר מביניהן היא תוספת פריחולס - מחית של שעועית אדומה עם כוסברה ושום.
לא לקחתי את זה, לא יודע אם זה טעים, אבל זה בהחלט מיוחד.


אוהבים להפתיע במטבח




9. תוספות נחמדות
אם להגיד את האמת, בקושי יצא לי לגעת בתוספות שהזמנו, עקב המבורגר ההר שאכלתי.
הזמנו chicken donuts - נתחוני עוף בבלילה של קמח, או בעצם נאגטס.
אכלתי כמה מהם, וזה היה נחמד.
ההום פרייז שלהם גם נחמדים מאוד, מתוקים ולא חריפים.
צ'יפס הבטטה שלהם הוא אמיתי, אבל לא פריך.
בכנפיים ברוטב מייפל צ'יפוטלה העדפתי לא לגעת, כי חברים שלי אמרו שזה חריף, לא רציתי להרוס את החוויה.
בגדול, יש תחושה של שייח, וזה מאוד מזכיר את המורדן בר.
מכניס את המקום לקטגוריה באתי בשביל להנות, לתת קטגוריה "מרגיש כמו שייח רמה 1".

מצא את ההבדלים: מהן הכנפיים ומהם נתחוני העוף?



10. אווירה ושירות מדהימים (יתרון עשירי!)
האווירה המצוינת בשמבז מושפעת באופן ישיר מהשירות המדהים במסעדה.
איך שבאנו, המלצרית הרימה איתנו צ'ייסרים, תמיד הגיעו לבדוק שקיבלנו כל מה שאנחנו צריכים; אם היה חסר, הם דאגו להשלים לנו, והם תמיד הציעו לנו לקחת דברים נוספים, כדי שנקבל את החוויה המלאה.
שמבז מחולק לשני מתחמים, כמו שאמרתי בסעיף 6.2; אז יש המון מקום לשבת, ועם זאת, כדאי להזמין מקום שבוע מראש, כי המון אנשים מגיעים לכאן.
על אף שהמקום היה מלא, צוות העובדים המסור עמד בלחץ, ונתן שירות מדהים.

לא לחינם העובדים עובדים קשה, יש להם תמריצים מהמנהל ;-)



11. חניה גדולה בצמוד למקום
צמוד לשמבז יש חניון ענקי עם הרבה חנייה.





חסרונות:


1. קפוא במקום
כל פעם זה קורה לי מחדש, אני לא לומד מטעויות (פעם אחרונה הייתה בג'אנגו).
ערב חודש יוני, חם בחוץ גיהנום, בהתחלה שמתי על עצמי ג'ינס ארוך, אבל אז התחלתי לעלות באש בבית, אז החלפתי לקצר, בטח יהיה לי נעים.
בשמבז יש המון מזגנים על 20 מעלות.
וזה לא כי בחוץ עדיין חם, תוך שעה-שעתיים מזג האוויר משנה את גונו לאותה הטמפרטורה של המזגן שלהם.
הייתי עם בגדים קצרים, עם כפכפים ופשוט קפאתי.
ביקשתי בהתחלה מהמלצרים להעלות את הטמפרטורה של המזגן, והם העלו במעלה אחת.
רק לקראת סוף הביקור, כשהתחלתי לעכל, המנהל הצדיק כיבה את המזגנים והתחיל להיות לי נעים.
אפשר להאשים אותי שבאתי עם קצר; אפשר להאשים אותם שהם לא חוסכים בחשמל לפי הפרסומת של שקע ותקע; אבל בסופו של יום, הכל זה עניין של תחושה, והקור לא הוסיף, אלא רק גרע.
ממליץ בחום להגיע עם בגדים חמים למקום.


Winter is coming


2. בשר לא הכי איכותי
2.1. מאוד דומה לסיקור שרשמתי על מורדן בר.
במורדן בר, איכות הבשר הייתה מיטבר משופר, ואילו בשמבז איכות הבשר היא גראז' משופר.
לא לחינם היתרון הראשון בביקורת היא באתי בשביל הגבינה, כי המקום מתמחה בגבינה.
יתכן גם שאני מדבר כך, כי הביאו לי מידת עשייה MW, בשביל שהגבינה תימס.
פעם הבאה, אבקש לקחת בשר שאני יכול להוריד לו את מידת העשייה ל-M.
2.2. יש מעט טעם לוואי בסוף של הבשר.
2.3. מצאתי סחוס קשה אחד.



3. מנה כבדה מאוד
יהיה יתרון כשאתה מורעב, ממלא אותך מהר.
יהפוך חיסרון לאחר שסיימת חצי מההמבורגר, כמו לאכול מגש פיצה שלם בכוח.
בכנות, לא הצלחתי לסיים. מאוד מאוד כבד.
אם אתה רגיל לאכול 300-400 גרם בהמבורגרים, כנראה שתצליח לסיים.


השארתי פחות מרבע המבורגר, לא כמו בתמונה.


4. גזוז מקומי לא טעים
אני מאוד אוהב את העובדה שמקומות מכינים גזוז מקומי שלהם.
בדר"כ זה תרכיז עם ברז סודה, אבל זה הרבה יותר מיוחד ומקורי מסתם להביא לך קולה.
עושים את זה בכביש 90, במורדן בר, בנאפיס וגם כאן.
הזמנתי גזוז בטעם אבטיח, והוא היה חמוד, בהחלט יותר יציב ממורדן בר (סעיף 3 בחסרונות של מורדן בר), אבל עדיין פחות טוב ממנו.
יש לו קצת טעם לוואי לקראת הסוף, ולדעתי הוא לא מספיק מתוק.
מקום ראשון בגזוז הוא עדיין כביש 90.




5. התחושה שאחרי: כבדה במקצת
הבשר של שמבז מורכב ב-20% מבשר טלה, שומן הטלה נותן את הטעם לבשר.
כבר אמרתי בסעיף 3 שהמנה כבדה ושלא הצלחתי לסיים אותה.
הרגשתי כבדות במקצת, אבל לא משהו מוגזם, ואצל חברים שלי, תחושת הכבדות הייתה חזקה יותר.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)




סיכום:

שמבז במכבים, הוא לחלוטין מקום שאי אפשר להתעלם ממנו.
הוא מאוד מזכיר שילוב של אנגוס בבשר, עם המקום של אבא בגבינות.
שמבז מציע תפריט קולינרי מגוון מאוד שלא עוצר רק בהמבורגרים;
היצע האלכוהול שלו עשיר מאוד, ואם יושבים ברחבה החיצונית אפשר להזמין גם נרגילה.
צוות העובדים חרוץ ומסור, והם יעשו הכל כדי שתרגיש בבית.
שמבז הוא תחרות מאוד קשה למורדן בר, שכן הוא דומה לו בהרבה מן התכונות;
על כן, אני מוכרח לבקר שוב במורדן, על מנת להכריע מי מביניהם הפנינה של מודיעין-מכבים-רעות.
אני ממליץ לכולם לבקר בשמבז, מקום מטריף.





ציון:

74.3%



-------↑--------------1---------------↑-------







משימות להמשך:
1. לשמבז את הצ'יפס בפונדו גבינות, לראות אם הם שוברים את טרומן בפונדו.
2. לקחת BRB בהנחה שאפשר לבקש מידת עשייה M. אם לא, לקחת את ההמבורגר הרגיל שלהם ולבדוק אותו.
3. לבקש עוד רוטב איולי שמבז. פעם שעברה ביקשתי עוד מרוטב האיולי צ'ילי וזה סתם להתעלל בעצמי, כי לא ידעתי שיש רוטב איולי של המקום.
4. אם במקרה אני לוקח שוב את המנה של stuffed, לא לבקש את רוטב האיולי צ'ילי בצד, כי הוא לא כזה חריף.


תגיות: גבינה-בתוך-הבשר, תפריט-נרחב, חלת-בצל, פלסטיק-מציק, משקה-תוצרת-בית, שניצל-מוצרלה, מפנקים-בצ'ייסרים, בשר-טלה, מכיל-מוצרלה



**שמבז**

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה