מנהטן דיינר Manhattan


-------↓--------------5---------------↓-------



מדיה ישנה:  

הצצה על המסעדה בחוץ.
הצצה על המסעדה בפנים.
הצצה על המטבח.
הצצה על הגריל מקור א'.
הצצה על הגריל מקור ב'.




כתובת : קדושי בגדד 34, חיפה.





תאריך ביקור: 6.5.2022





23:08 הזמנתי.
23:30 (בערך) קיבלתי (22 דקות הכנה)





שם ההמבורגר: פילי צ'יז סטייק משופר

כמה שזה טעיםםםםם




בקצרה: לא צריך לשפר.
לא צריך בייקון טלה.
לא צריך ירקות.
כן צריך לשים יותר גבינת פרובאלונה.
מדהים.

80% במקום 100% בגלל השיפור שדווקא גרע.




ציון: 
80%




ציונים קודמים:
92, 92, 92, 92

ציון סופי:
89.6%





 

-------↑--------------5---------------↑-------

-------↓--------------1-4---------------↓-------


לא הצלחתי להרים את זה ולהחזיק ביד אחת...


מדיה:  

ראיון עם הבעלים. (בקרוב...)
הצצה על המסעדה בחוץ.
הצצה על המסעדה בפנים.
הצצה על המטבח.
הצצה על הגריל מקור א'.
הצצה על הגריל מקור ב'.



כתובת : קדושי בגדד 34, חיפה.



 

תאריכי ביקור: 21.2.22 | 27.2.22 | 9.3.22 | 10.3.22




21:39 הזמנו.
21:46 קיבלנו כנפיים.
22:00 קיבלנו את כל השאר (21 דקות הכנה).



בגדול, בתפריט עצמו אין יותר מידי ייחודיות,
הכל הוא בערך אותו דבר, ומה ששונה הוא מספר הקציצות ששמים בתוך ההמבורגר.

נימר הבעלים האלוף הביא לנו שתי מנות שלא נמצאות בתפריט.
אלה מנות "רק לחברים ולמכרים קרובים" לדבריו.
הוא ביקש ממני להדגיש כמה שיותר שאלה מנות שלא נמצאות בתפריט
(לכן כנראה לא כל אחד יוכל לקבל אותן).
הבשר, עם זאת, הוא אותו בשר, ולכן החוויה שלי ושלכם, גם אם תקחו מנה מהתפריט, תהיה זהה.





שם ההמבורגרצ'יזוס- צ'ילי מתוק ומיונז קנאביס, בצל ועגבניה,
300/400 גרם של סמאש בורגר, גבינת פרובולונה וצ'דר ביחד, ומעל זה שבבי בצל קראנצ'יים - 78 שקלים.

מיונז קנאביס - מיונז הבית שאנחנו מכינים מאפס, עם כל מיני עשבי תיבול.
אין בזה חומר פעיל, אז זה לא ממסטל.

(ל-200 גרם זה יוצא 43 שקלים) (אין עסקיות).




אוהיו בורגר - סמאש בורגר (החל מ-300 גרם) מלא בגבינה.
מועכים על הפלאנצ'ה את הקציצה עם בצל לבן דק מאוד, שמים על זה חרדל, הופכים את זה, זה נצלה עם החרדל, שמים על זה מלא גבינה, ומעל זה נקניקיית עגל פתוחה כמו פרפר.
שמים על זה רוטב איולי אנימל שאנחנו מכינים במקום.
אין בזה ירקות. - 88 שקלים.



כנפיים - כנפיים טריות ברוטב באפלו קלאסי.
מטגנים אותן עם ציפוי קראנצ'י.
מקפיצים אותן עם רוטב הבאפלו, שמים שומשום ובצל ירוק לקישוט.
הכנפיים חריפות.




בחודש הבא, תיכנסנה אלינו לתפריט כנפיים חדשות ברוטב חמאת בוטנים וצ'ילי מתוק. טעימות מאוד,
אפילו יותר ממה שיש ליומנגס, וזה יהיה מוצר נוסף שהוא מוצלח בתפריט.
 - 34 שקלים.



 פלטת מטוגנים - כל בן אדם בוחר מה שהוא רוצה מהתפריט, ואנחנו פשוט מערבבים אותם ביחד [באותה צלחת].
כל מנה, לפי המחיר שלה.
אם הלקוח לוקח צ'יפס ב-15 שקלים ופוטטוס ב-20 שקלים, הוא יקבל אותם ביחד, וישלם 35 שקלים.
במקרה שלנו מדובר בכדורי פירה ובצ'יפס - סה"כ 35 שקלים.



חצי קרלסברג - 22 שקלים.

זה מגיע מלא, פשוט הייתי צמא, ושכחתי לצלם...


סך הכל : 257 שקלים.
פינוק: נימר, הבעלים האלוף פינק אותי בהנחה מסוימת, לא זוכר בדיוק כמה.

דוגמה לקבלה, מאחד הביקורים שלי אצלו.




תפריט רשתי
(אין תפריט פיזי)

מתוך התפריט הרשתי



קדם דבר:

1. בחיפה ישנן מסעדות רבות, אך מעטות מהן באמת מתעסקות בהמבורגרים.
עד כה הייתי בליבירה, שהייתה מצוינת,
בקניבר שהייתה מאתגרת,
ובצפרירים 1 שזו בכלל מסעדת בשר.

2. בזכות רועי הבלוגר, שמעתי על שני מקומות של המבורגרים שהתבלטו בחיפה - Kiss ומנהטן.
לא שמעתי משהו מיוחד על כל אחת מהמסעדות, והלכתי לבדוק את מנהטן כדי לסמן V
לא ידעתי האם זה טוב או רע, והלכתי כמו תמיד - להרפתקה.

3. המקום נמצא בעיר התחתית של חיפה, יש ליד המסעדה הרבה חניה בתשלום,
ומעט מאוד חניה פחות חוקית בחינם.
איכשהוא, בארבע הפעמים שהייתי שם, תמיד הצלחתי לחנות בחינם.

4. המקום עובד על שירות עצמי (לפחות בינתיים),
בו אתה מזמין את האוכל שלך, משאיר מספר טלפון,
עולה למעלה, לקומה השנייה, וממתין לקבל מסרון על כך שהאוכל שלך מוכן.
4.1. את הקומה השנייה, נימר הבעלים בנה מאפס,
ובכלל למסעדה יש סיפור מדהים, שאולי ארחיב עליו בתמלול הראיון.



יתרונות:

1. PCS - Philadelphia Cheese Steak
כן, זה לא המבורגר, אבל יש סיבה שאני שם את הכריך הזה ביתרון הראשון.
זה אולי לא מצטלם הכי טוב, אבל זו מנה כ"כ טעימה, שהיא יותר טעימה לי מהמבורגר.
לא רק מההמבורגר של מנהטן, יותר טעימה מהמאכל המבורגר, באופן כללי.
אחרי שאני מתעסק בהמבורגרים שנתיים,
כאשר אני לא סתם אוהב המבורגרים, אני אובסיסיבי לגביהם, זה המאכל היחיד שאני אוכל בחוץ.
אחרי כל זה, פתאום גיליתי את ה-PCS של נימר, וזה טעים ברמות קשות, הרבה יותר מכל המבורגר פשוט שאכלתי.

1.1. מדובר על בשר אנגוס מיושן 18 יום, רך מאוד מאוד.
מלווה בגבינת פרובאלונה איטלקית, שיותר מרקמית מגאודה ויותר טעימה מצ'דר,
כל הדבר הזה נח בתוך לחמניה שנאפתה בתוך מאפיה פרטית של נימר, שעה וחצי מחיפה.
תענוג בכל ביס.
אין ממליץ ממני.

1.2. הייתי אומר פה בקלות "באתי בשביל הבשר", אם זה היה בתוך קציצה.
משום שזה "בשר מפורק" שיותר לכיוון סלופי ג'ו מאשר המבורגר, לא אוכל להגיד זאת.

1.3. הכריך הזה כ"כ טוב, וכ"כ ממכר,
שחזרתי לאכול אותו יום אחרי שאכלתי אותו.
זה מעולם לא קרה לי עם אף המבורגריה.
אכלתי ביום רביעי בערב,
וחזרתי לאכול ביום חמישי בצהריים.
זהירות - התמכרות קשה לפניכם.

אנגוס אוסטרלי מיושן 18 יום


2. באתי בשביל סמאש בורגר
בכל הקשור לסמאש בורגר יש לנו את המקומות הבאים:
הסמאש בורגר של מנהטן עוקף בקלות את כולם, לרבות את פרוזדור, שעד כה חשבתי שזהו הסמאש הטעים ביותר.
לא ידעתי "מיציות" מה היא, עד שטעמתי את מנהטן (כאן אני מדבר על ההמבורגר, ולא על ה-PCS).

מקום ראשון בארץ בפרמטר "באתי בשביל סמאש בורגר"

בשר סמאשבורגר ברמה מאוד גבוהה.
איך אני יודע שהרמה גבוהה כ"כ?
משום שמידת העשייה של הבשר היא WD, וזה יותר עסיסי לי ממידת עשייה M.
בהתחלה חשבתי שנימר משקר, אבל כן,
אני באמת לא רואה שום אדום במה שאני אוכל,
ובמקום לקבל מרקם של סוליה (כי ברוב המקומות כשאני מזמין WD זה מה שאני מצפה לקבל), אני מקבל עסיסיות שממש לא מאפיינת את מידת העשייה הזאת.
וואו.

2.1. אגב לגבי בודגה, שבמקום השלישי בארץ,
נימר ופייבל חברים טובים ☺.

עסיסי למרות שסמאש ולמרות שWD.


3. באתי בשביל הגבינה - פרובלונה
עד כה, יצא לי לאכול את הגבינות צ'דר, גאודה, מוצרלה, פרמז'ן, גבינת עיזים וחלומי.
אבל הגבינה הזו שברה את כל השיאים.
גבינת פרובלונה היא גבינה איטלקית העשויה מחלב פרה שמקורה בדרום איטליה.
מרקמה סמיך ועשיר יותר מגאודה,
וטעמה יותר טעים מצ'דר.
זו הגבינה שלדעתי מנצחת כל גבינה אחרת שטעמתי על המבורגר,
ובהחלט יש לה נתח משמעותי על ה-PCS.
מנהטן מבחינתי במקום הראשון בארץ, בפרמטר "באתי בשביל הגבינה".

סמיכה ביותר ועשירה בטעם.


4. באתי בשביל מיונז הקנאביס
אז כן, זה אמנם נקרא "קנאביס", אבל אין בו חומר פעיל.
מה שיש בו הוא 17-18 מרכיבים שונים, שהופכים אותו למטורף...

4.1. השם "מיונז קנאביס" הוא סיפור מצחיק.
הייתה בחורה שפעם אחת הגיעה למקום לטעום את ההמבורגר.
כשטעמה את המיונז, היא התלהבה כ"כ ואמרה שוודאי יש במיונז הזה קנאביס, שכן הוא כ"כ ממכר.
צוות העובדים הבטיח לה שאין שום קנאביס במיונז הזה, והוא רגיל לגמרי.
אחרי כמה ימים, הגיעו אנשים נוספים, בעקבות אותה בחורה, וביקשו לקבל גם ממיונז הקנאביס הזה.
המסעדה הגישה להם מיונז, אך חזרה ואמרה שאין בו חומר פעיל.
עם הזמן הגיעו עוד ועוד אנשים,
שהמשיכו לבקש מהמיונז הזה, ולקרוא לו בשם הלא חוקי הזה,
עד אשר הבעלים החליט לשנות את השם של המיונז בתפריט ל"מיונז קנאביס".
בעתיד כשתהיה לגליזציה, הוא הבטיח, הוא יכניס שמן קנאביס לתערובת.

4.2. רוטב המיונז הזה, הוא המיונז הטעים ביותר שאי פעם אכלתי,
והוא הרוטב השלישי הטעים ביותר בארץ, שאי פעם אכלתי.

4.3. הרוטב הזה נכנס למקום השלישי בארץ, בקטגוריה "באתי בשביל הרטבים" במסננת.


מערפל חושים.

4.3. המיונז הזה ממכר - הוא חזק ודומיננטי.
הוא טעים במיוחד, כאשר משלבים אותו עם צ'ילי מתוק.



5. מנות מיוחדות שמחוץ לתפריט
במנהטן, כמו בבאן בשר,
ישנן מנות שרשומות בתפריט, באופן רגיל.
ויש מנות 'לחברים'.
אלה מנות שלא הוכרזו באופן רשמי, שהן בגדר "בחינה".
מנות ספיישל, שמנסים אותן קודם על החברים הקרובים ועל הלקוחות הקבועים שפוקדים רבות את המסעדה,
ואם הן נחשבות כהצלחה, "מעלים אותן למבצעי", ולתפריט הרשתי לכלל הציבור.

במוסד לדוגמה, עובדים בתצורה דומה;
מביאים שף שיכין מנה מסוימת, מכניסים אותה לתפריט לזמן קצוב,
ואם הרבה מזמינים ממנה, מכניסים אותה לתפריט באופן קבוע.
רק שבמוסד, המנה החדשה נכנסת ישר לכלל הציבור, ואילו במנהטן מעדיפים לפרסם אותה בחוג מצומצם יותר.

בקיצור, אם הביאו לך ממנה שלא רשומה בתפריט, תבין שאתה חלק מהמשפחה.



5.1. המנות המיוחדות של חודש מרץ הן:

צ'יזוס:




ואוהיו:




שזה בערך אותו דבר פלוס מינוס נקניקיה.
טעים מאוד.



5.2. מנות מיוחדות שבתוך התפריט
חוץ מהסמאש בורגר וה-PCS,
מנהטן מתגאים גם בשניצל שלהם, שיכול להגיע בתוך לחמניה, או בתוך וופל בלגי.
בהחלט מיוחד למי שרוצה לגוון.





6. כנפים חמאת בוטנים מעולות
ישנם שני סוגים של כנפיים אצל מנהטן,
כנפיים חריפות, עליהן אפרט בחסרונות,
וכנפיים "במבה", שהן בעצם כנפיים עם חמאת בוטנים עליהן.
הכנפיים מסוג "במבה" הן מעולות.
הן לא מהכי טובות שאי פעם אכלתי, אבל הן בדירוג יחסית גבוה.
רק חבל שהן עדיין, לצערי, מעט חריפות.



7. מטוגנים חמודים מאוד
המטוגנים של המקום הם פריכים וטובים.
כדורי הפירה הם אולי די גנריים (על אף שמעולם לא טעמתי כדורי פירה שבאמת טובים)
הצ'יפס נחמד והפוטטוס קריספי, דק וטעים.



8. התפרצות של טעמים
היה לי ויכוח עם חברים לגבי האם להשתמש בביטוי "עסיסיות של מסטיק".
הם אמרו לי לא להעז לרשום את זה, כי זה ממש לא מעביר את המסר שאני רוצה להעביר.
אבל הנה, "אופסי דופסי", יצא המרצע מן השק, אמרתי את הביטוי הזה, כי זה בלוג שלי ולא שלהם.

כאשר אתה אוכל מסטיק, תחילה הוא לא נראה מרשים,
וברגע שאתה נותן ביס, בבת אחת מתפרצים עליך שלל טעמים.

הקציצה של מנהטן, מבחינת חוץ, לא נראית מרשימה.
היא לא אדומה ולא מושכת.
היא במידת עשייה WD, וזה נראה כאילו אתה הולך לאכול סוליה.
אבל אז... אתה נותן ביס ו... עסיסיות של מסטיק.
התפרצות של טעמים, של מיץ בשר, שאתה לא מבין מאיפה הוא מגיע...

גבינת הפרובלונה נמתחת, ועוזרת מאוד לכל התהליך.
פשוט מדהים.



9. קשה להפסיק לאכול
מעטים המקומות שאמרתי עליהם את זה.
למעשה, אני לא חושב שאמרתי את זה על אף מקום.
לרוב המקומות מתחלקים לכמות ולאיכות.
מסעדה שנותנת אפשרות לכמות רבה (המון קציצות), תהיה באיכות פחות טובה [דוגמת יומנגס].
מסעדה שנותנת אפשרות לאיכות גבוהה (קציצה קטנה) תהיה בכמות מועטה, ולא תמיד משביע [דוגמת fatcow].
מנהטן דיינר היא המסעדה היחידה שמכילה גם כמות וגם איכות,
גם אפשרות לקחת המון קציצות, וגם שזה עדיין טעים, אחרי 100 גרם, 200 גרם ו-300.
או במילה אחת -
מ -מ - כ - ר.
זה כל כך טעים, כך שזה לא משנה כמה אכלתי, כמה גרם לקחתי, וכמה אני שבע,
אני פשוט חייב להמשיך לאכול.

כל פעם אני אומר לעצמי "יאללה, די מספיק, אכלתי המון, כבר צריך לפתוח כפתור"
וכל פעם אני לוקח ביס נוסף.

אני מזהיר אתכם,
Once you go Manhattan
You can never go back



10. אווירת דיינר אמריקאית
ישנם הרבה אמריקאים שאוהבים להגיע למקום, ובצדק.
ישנו עיצוב יפה, שירים טובים ברקע, וסגנון הזמנה נחמד מאוד.
שירות עצמי - אתה מזמין למטה, ואוכל למעלה.
באמת שאני חושב שיש אווירה משפחתית :))



11. נימר הבעלים חמוד מאוד
מקום טוב באמת, הוא מקום שאיכות השירות היא כאיכות המזון.
גם את זה מאוד קשה למצוא.
בג'אנגו לדוגמה, שהוא מקום שני אצלי בארץ, השירות לוקה בחסר, ואין משפחתיות כלל.
במנהטן, הבעלים עובד הכי קשה מכל העובדים, ומביא יחס אישי לכל העדות ולכל הדתות שנכנסים למפתן מסעדתו.



12. בשר Redefined עסיסי בצורה מפתיעה
כבר מסתייג, לא אכלתי מעל לביס וחצי,
עדיין לא אכלתי בשר מודפס שמזכיר בטעמו בשר רגיל, וזה לא היה לי טעים.
אבל.. חייב להגיד שבאופן יחסי לבשר המודפס שאכלתי עד היום, הבשר הזה היה עסיסי.



13. חומרים טריים בלבד
דיברתי עם נימר וגיליתי שזה המקום הטרי ביותר שהייתי בו.
13.1. נימר רצה את הלחמניות הטריות ביותר, אז הוא פתח מאפיה, שעה וחצי נסיעה מחיפה.
הוא דואג שהעובדים שלו במאפיה הזו יכינו את הלחם מאפס, ילושו את הבצק, יאפו אותו, וישנעו את הלחמניות למסעדה.
כך הן מגיעות טריות יום-יום.
13.1.1. אפילו הייתי עד למצב בו מספרים לו העובדים שהם לא אפו מספיק לחמניות, כי לא הודיעו להם שנגמר אצלו במסעדה.
שאלתי אותו אם הוא מתכוון לקחת לחמניות מאיזו מאפיה קרובה בחיפה, והוא אמר שלא, שהוא מעדיף להגיד ללקוחות שנגמר המלאי, ושאי אפשר להזמין, עד שתגיענה לחמניות חדשות.
(אגב, נימר הוא בין הבודדים בארץ, שאפשר גם להזמין אצלו חסה-בורגר, שזה בעצם המבורגר, שחסה מחליפה את הלחמניות, וזהו גם פיתרון מעולה לאנשים שרגישים לגלוטן).
הבן אדם הזה לא מתפשר על איכות, כל הכבוד.



13.2 גם לגבי בשר, נימר סיפר לי שמשום שהוא רצה בשר טרי ביותר,
הוא פשוט פתח קצביה מאחורי המסעדה.
אני לא בטוח אם הוא מוכר בשרים באופן רגיל, בתור קצב,
אבל הוא בהחלט משקיע על כל מרכיב בהמבורגר.
הבשר של ה-PCS לדוגמה, הוא בשר אנגוס אוסטרלי מיושן 18 יום, אצלו בקצביה מאחורה.
ומרגישים את האיכות...




13.3. כל הרטבים נעשים במקום, לרבות כמובן מיונז הקנאביס האגדי של נימר,
שמורכב מ-18 מרכיבים שונים... טירוף חושים.




14. כוסות קפואות
אין כמו לשתות בירה צוננת יחד עם ההמבורגר.

אמנם למנהטן יש רק סוג בירה אחד.. (קרלסברג)


אבל חוץ מזה שהיא צוננת וטרייה, מה שהתלהבתי ממנו הן הכוסות שאיתן היא מגיעה.
מנהטן (כמו אנגוס ואולי צ'ארליז), דואגת לשמור את הכוסות שלה בקירור.
שהרי אף אחד לא יוסיף קרח לבירה, אבל כן חשוב שהיא תהיה כמה שיותר קרה.



על כן, כוס שכזו, שאגב גם מאוד מתאימה לבירה, משפרת אותה אפילו יותר,
בכך שהופכת אותה לקפואה וצוננת, הרבה יותר כיף לשתות.

המבורגר חם ובירה צוננת.





14. התחושה שאחרי : מרגיש שלא אכלתי
מעטים המקומות האיכותיים שמביאים תחושה קלילה שכזו.
בכביש 90 לדוגמה, אכלתי 400 גרם והרגשתי קליל, וזה מה שקטף את המקום הראשון.
במנהטן, אכלתי 300 גרם, ויש לי תחושה קלילה מאוד!
פשוט לא להאמין - איכות ללא תחרות.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)

אין בך צורך...


חסרונות:


1. כנפיים חריפות אש!
הכנפיים כאן הן סבל.
הן לא קצת חריפות, הן מתובלות באש ובגופרית.
אני כמובן מגזים, והחברים הלא אשכנזים שהיו איתי, מאוד אהבו את הכנפיים, אפילו היו מוסיפים עוד חריף.
(הם אמרו "פיקנטי בקטנה").
אבל בתור רגיש לחריף, כשאני לוקח משהו, שהבעלים אומר לי "זה לא כזה חריף", ואני מקבל מדורה בפה... זה מוריד לי מאוד.

1.1. הגעתי עם שני חברים,
ניסינו לבקש סידור בו נקבל שתי מנות כנפיים, אחת חריפה במיוחד (להם), והשנייה ללא חריף כלל (לעבדכם הנאמן).
נאמר לנו שאין אפשרות לשנות כלום בכנפיים, הן מגיעות עם הרוטב שלהן וזהו.

1.2. הכנפיים מסוג "במבה" שלקחתי בביקור אחר שם, נסבלות.
עדיין חריפות, אבל אפשר לשרוד עם לאכול אותן.

נשרף לי הפה.


2. רוטב WIZZ דליל מאוד
מלבד רוטב מיונז הקנאביס ורוטב הצ'ילי המתוק,
למנהטן יש רוטב צ'דר משלהם, שנקרא רוטב WIZZ.
הוא מגיע בתוך "סוסייר" (מנורה של אלאדין), והתפקיד שלו הוא להיות מעל פלטת המטוגנים, או להגיע בתור מטבל (במידה ויש מישהו שלא אוכל עם גבינה).

לגבינת צ'דר יכולים להיות מספר מרקמים, והמרקם של WIZZ הוא לחלוטין מהיותר דלילים ומיימיים שיצא לי לטעום.
אני לא מצליח להבין איפה השיפור בטעם...
אני כבר מעדיף להוסיף מלח...

רוטב שכל תפקידו הוא להוסיף נפח.
מים בטעם צ'דר.
לא ממליץ לקחת אותו בכלל.

סתם גבינה



3. העובדים לא עומדים בלחץ
הבעלים של מנהטן, הוא כמו רועה צאן.
כשהוא נמצא, הכל מתקתק.
כשהוא נעדר... הכל הופך לבלאגן.
מסעדת מנהטן מתמודדת עם לקוחות בדלפק בשילוב עם לקוחות בטלפון שמזמינים.
העובדים לא מצליחים לעמוד בלחץ הזה, וברוב הזמן מתעדפים את המשלוחים על פני הלקוחות הפיזיים.
אני מבין את הגישה הזו, שכן הלקוח שהזמין דרך הטלפון ממתין, ורוצים לקצר לו את ההמתנה כמה שיותר, על מנת להוציא את ההזמנה לדרך כמה שיותר מהר;
ועם זאת, ללקוח שמגיע לדלפק, התיעדוף הזה מעט מבאס, שכן אחרי שהזמנתי (כשהבעלים לא היה), המתנתי מעל חצי שעה לארוחה שלי.
מבאס.



4. אין תפריט פיזי
אני לא אוהב מקומות שלא מגישים תפריט פיזי, שלא משקיעים בדף נייר שאפשר להסתכל עליו.
אני מעריך את התקדמות הטכנולוגיה, ועם זאת אין תחליף לדף פיזי שאפשר להחזיק ביד.
במנהטן, התפריט היחיד הוא דרך סריקת ברקוד,
ועל אף שאני יודע שהתפריט מתחדש כל העת,
הייתי שמח לתפריט פיזי של הדברים הבסיסים שלא מתחדשים (On the menu).






4. מעט דקירות של אמריקה
כשאכלתי באמריקה בורגרס, הייתה לי חוויה רעה מאוד.
אחרי שסיימתי לאכול, היו לי דקירות רעב (מזכיר גם את רובן).
התחושה לאחרי האוכל של "לא מרגיש שאכלתי" היא לא אידיאלית.
היא לא באמת תחושה של שובע, והיא עלולה לטמון בחובה חסרונות.

באמריקה בורגרס, יצאתי עם כאבי בטן של רעב, אחרי שסיימתי לאכול את ההמבורגר.

במנהטן, זה לא היה ברמה הזו, חלילה,
אבל לפחות התחושה הראשונית, הייתה בנויה עם כאב בטן קליל, שנעלם מאוד מהר.

יתכן קשור לעובדה שכ"כ טעים שם, שממשיכים לאכול, לא משנה כמה שבעים,
ויתכן שעקב הקלילות של האוכל, לא מצליחים להרגיש שובע, וממשיכים לאכול ולאכול.
בכל מקרה, כאב הבטן הקל הזה מגיע, כמו שאלכוהול מגיע באיחור, כשאתה נהיה שיכור, כי בהתחלה אתה לא מרגיש את כל הוודקה שצרכת.

אכלו לאט, ותהנו מהאוכל,
למרות שזה טעים בצורה מיוחדת.

הגיוני שזה כמו אמריקה, זהו דיינר אמריקאי...



סיכום:

מנהטן היא ללא ספק, המסעדה הכי טובה בחיפה, ואולי הכי טובה בצפון אחרי כביש 90.
היא הסמאש בורגר הכי טוב בארץ, עם מנה מיוחדת של PCS שיותר טעימה לי מהמבורגר.
גבינת הפרובלונה היא הגבינה הכי טעימה בארץ, ולכנפיים... יש פוטנציאל.
כל מרכיב נעשה באיכות הגבוהה ביותר, בשביל להרכיב תזמורת קולינרית מנצחת.

חייב להגיד שאני די מאוהב במקום...
ולא בכדי, כי רואים שהבעלים משקיע פה את הלב שלו.

תחילה רציתי, לתת למקום 79%, שזה ציון גבוה בפני עצמו,
אבל אחרי שראיתי איך אני חוזר למסעדה עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם,
הבנתי שהגוף שלי מאותת לי, שהמקום אפילו יותר טוב ממה שחשבתי.

אין ממליץ גדול ממני על המקום הזה,
וכל ביקור שלי בחיפה, או במקום סמוך אליה,
I would just have to pay it a visit.
ממליץ בחום של מדורה.

דירגתי את מנהטן, המקום השלישי בארץ.




ציון ברזל:

92%










-------↑--------------1-4---------------↑-------



**מנהטן**

תגיות:בשר-סמאשבורגר


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה