הספריה

 


מדיה:  
ראיון עם אחמ"שית במסעדה.
הצצה על המסעדה. 
הצצה על המטבח.

כתובת : יצחק נפחא 25, באר שבע.




תאריך ביקור: 28.8.21




12:45 הזמנו.
12:54 קיבלנו (9 דקות הכנה).



שם ההמבורגרThe butcher- המבורגר פרימיום בגריל (120 גרם) עם נתחי אנטריקוט אווז מעושן, רצועות טלה על הפלאנצ'ה, בצל מקורמל, לצד רוטב פלפלת וקוניאק, מוגש בלחמניית הבית, עם איולי שום קונפי, חסה, עגבניה ובצל - 75 שקלים.

(ל-220 גרם עם צ'יפס זה יוצא 49 שקלים) (אין עסקיות בסופי שבוע)

מידת עשייה יוצאת MW בלבד, עקב התוספות הבשריות



צ'יזי צ'יפס - צ'יפס עם חמאת שום, פטרוזיליה וגבינת פרמג'יאנו - 26 שקלים.


צ'יפס בטטה - 29 שקלים.


שליש פאולנר - 29 שקלים.



קינוח: סוויט בורגר - לחמניית בריוש עשירה עם קרם לוטוס, גלידת טופי מקופלת, וניל, אוראו וריבת חלב, רוטב בייגלה מטורף וגנאש שוקולד בלגי - 45 שקלים.





סה"כ: 204 שקלים.





מקבלים טאבלט במקום תפריט פיזי
כמו בנאפיס

קדם דבר:

1. אחרי שסיקרתי ברוב המרכז, ובחלק מהצפון,
אחרי שההמבורגר הדרומי ביותר שאכלתי היה באשדוד,
הגיע הזמן לסקר את בירת הדרום, את באר שבע.
הקשבתי לחברי קהילת המבורגר ישראל, שאומרים בכל תוקף, שהספריה היא הדבר החם ביותר בבאר שבע, ואם נוסעים לשם, היא דורשת ביקור.

2. הספריה היא מסעדה בצהרים, ובר בערב.
אני הגעתי בצהריים.



הסעיף שאינו נוקט עמדה:

1. תפריט טאבלט
יש כאלה שאוהבים שיש להם טאבלט במקום תפריט,
וזה בהחלט עוזר כאשר התפריט הוא רחב,
במקום להביא לך ספר כמו בליבירה.
אני אישית מעדיף את המילה הכתובה על תפריט, מאשר טאבלט,
אבל משום שיהיו כאלו שיחלקו עליי, אשאיר את הסעיף הזה ללא עמדה (יתרון או חיסרון).

תפריט רחב מאוד!


2. רוטב דיאבלו חריף
חוץ מקטשופ ומיונז, המקום מכין רוטב פלפלים חריפים בצבע כתום.
חברים שלי אהבו אותו.
אני פחות מתחבר לחריף.

הרוטב הכתום בפינה העליונה-שמאלית הוא רוטב הדיאבלו
עובדה מהנה: דיאבלו בספרדית הוא "שטן".




יתרונות:

1. הסטייל הייחודי
הספריה, כיאות לספריה, היא מתחם ענק, עם מלא מלא ספרים.



כל המקום עשוי מעץ (מקום מדליק), ולא משנה להיכן תסתכלו תראו ספרים.


ספרים על וודקה אבסולוט (ממומן), 


ספרים חדשים למכירה (20 שקלים לספר),

ספרים ישנים לתצוגה, מהם בחרתי באקראי אחד מהם לצילום, והוא נראה מעניין מאוד, על חיל הרגלים.


מלבד כל הספרים, יש את הציור המפורסם: האדם הוויטרובי של לאונרדו דה ווינצ'י על הקיר השמאלי של המסעדה.


כל המלצרים בתלבושת של ספרנים, כולל שלייקס ומשקפיים.
בהחלט מקום מאוד מעניין שכיף להסתכל עליו, בזמן שמחכים לארוחה.



2. באתי בשביל הקינוחים
מתחיל מהסוף להתחלה, משום שרק לספריה יש קינוח משוגע כמו "המבוגלידה" - המבורגר מתוק שמורכב משתי לחמניות בריוש מתוקות עם גלידה בפנים, ורוטב שוקולד חם (אמור להיות חם לפחות) שמזלפים מלמעלה.
אין כמו לסיים את הביקור שלך במשהו מתוק ומושחת מסוג זה, אהבתי מאוד.

קרם הלוטוס שמגיע עם הגלידה, מאוד הזכיר חמאת בוטנים, טעים מאוד

3. פרמז'ן על הצ'יפס טעימה
לספריה יש צ'יפס שנקרא צ'יזי צ'יפס, שמגיע עם גבינת פרמז'ן.
הגבינה נחמדה וטעימה, ואפשר להגיד חצי המקום של אבא, בהיבט הזה.



4. רוטב ברביקיו טעים
קשה לי להביע את דעתי על רוטב הדיאבלו החריף, משום שאני לא אוהב חריף,
אבל רוטב הברביקיו-ויסקי שלהם מאוד מיוחד, וכיף לאכול אותו.
את רוב הארוחה אכלתי איתו.
הם מכינים אותו במקום, וזה גם רוטב שלדעתי מחזיק את המקום (כמו שהרוטב של סוסו מחזיק את המקום).

לצערי, לא צילמתי תמונה של הברביקיו.
אפשר לדמיין שהקטשופ למעלה בצד ימין הוא ברביקיו בשביל המחשה


5. יין מרלו קברנה מדהים
סוג של "חבר מסקר".
אני אישית לא שותה יין, אבל חבר שמבין ביינות היה איתנו, והוא ממליץ מאוד על יין המרלו של הספריה.



6. בירה פאולנר טובה
בירת הפאולנר שמגישים במקום, טובה, קרה וצוננת.




חסרונות:

1. בשר נאפיס
מי שהיה בנאפיס, מכיר את איכות הבשר, ואין מה להרחיב במילים.
אגב, גם בנאפיס יש תפריט שמגיע בטאבלט, אז רמז מטרים...
שאלתי את המלצר, על מה הוא הכי ממליץ בשבילי, והוא המליץ על המבורגר שמורכב משתי קציצות של 120 גרם, אשר חייב לקחת אותו במידת עשייה MW עקב תוספות בשריות שגם מגיעות יחד איתו.
התלבטתי קצת, כי קשה לי לאהוב (או להעריך) מידת עשייה MW, אבל אמרתי אם המלצר ממליץ, כנראה שזה יהיה טוב.
הבשר הגיע במידת עשייה WD, ולא היה רחוק מבשר נאפיס.

חוסר חיוּת.


המלצר כן הגיע לשאול אותנו אם הכל בסדר, אבל ממש דקה לאחר שקיבלנו את האוכל, כשאני עוד הייתי בשלב הצילומים.    מאז, הוא לא חזר, ואני נאלצתי לבלוס בכוח את הבשר שלי.
כשסיימתי את הכל, וביקשנו שיגיע לפנות, הוא טרח לשאול איך היה, וכאן לא הסתרתי את הקלפים, הסברתי לו שהבשר היה עשוי מאוד (לא טוב).
דבר המלצר: "משום שזה 120 גרם, קשה לשלוט על מידת העשייה, ולכן יצא WD".
אצטט מתוך הביקורת של נאפיס, מתאים גם לעכשיו:
"סתם משהו שימלא אותך, אין פה הנאה מהטעם, המבורגר בשביל ילדים קטנים".
מאוד מאכזב.




2. תוספות בשריות מסטיק
ואם לא מספיק שהבשר היה אכזבה, גם התוספות הבשריות שהגיעו יחד איתו, פשוט עשו לי פסטרמה (בדיוק כמו בביקורת של נאפיס).
השילוב של "נתחי אנטריקוט אווז מעושן ורצועות טלה על הפלאנצ'ה", הוא מילים יפות, אבל בפועל פשוט טעם של פסטרמה.
מרגיש שאני בקרב, נאבק עם המנה שלי.

המלצר בבחירה שלו, ירה למקום ברגל.

3. המחיר גבוה, הפונט קטן
התחכמות קטנה שמצאתי בטאבלט של הספריה, היא שהמחירים גבוהים, אך הפונט שלהם בטאבלט מאוד קטן.
כאילו אם המספר קטן פיזית, אז זה מוזיל במחיר, או שאולי הלקוח לא ישים לב ויזמין.

השוחט במחיר


מילא הייתה תמורה לתמחור הגבוה, אז לא הייתי מדבר,
אבל אני באמת לא מרגיש שקיבלתי משהו ששווה 75 שקלים.
ממליץ להביא זכוכית מגדלת.

שנייה אוציא את משקפי הקריאה שלי




4. צ'יפסים חצי גנריים
הצ'יפסים בספריה, גם תפוח אדמה וגם צ'יפס בטטה הם חצי גנריים.

גבינת הפרמז'ן נחמדה, אבל פה נגמרים הדברים הנחמדים כאן

הם בסדר לאכילה, לא יבשים לגמרי כמו הצ'יפס של הולשטיין או של כביש 90,
אבל הם לא מיוחדים בשום צורה.

רק נראה רובני


5. רוטב קוניאק ללא טעם
המנה שלי הגיעה עם רוטב פלפלת וקוניאק, לכאורה נשמע מאוד מיוחד.
בפועל, זה מאוד מזכיר את רוטב ציר העוף של אגאדיר, ללא טעם מורגש.

כמו המים בהם בושל הבשר, אין באמת טעם, יותר לפוזה

6. לחמניות קינוח קשות, ושוקולד קר
גם הקינוח, שאולי הציל את הארוחה מכישלון מוחץ, גם בו היו כשלים.
הלחמניות בריוש המתוקות, היו קשות מאוד, כך שהיה מאוד קשה לאכול את הקינוח עם הכפית שהביאו לנו,

מעט חרוך



ורוטב השוקולד החם שהגיע בצד, הכיל שוקולד קר, שלא נתן את הקונטרה עם הגלידה הקרה.


לקח למטבח זמן רב להוציא את הקינוח (15-20 דקות), אני משער שהקינוח היה מוכן, ופשוט עמד במטבח זמן רב, עד שמלצר טרח להביא אותו.
כתוצאה מכך הלחמניה החמה והטרייה התקשתה, והשוקולד החם התקרר.

מאבק טעים

סיכום:

מסעדת הספריה בבאר שבע אכן מרשימה, המקום גדול, מלא ספרים ואווירה טובה.
הקינוחים שלהם מאוד מיוחדים, ואני ממליץ בחום לקחת את ההמבוגלידה שלהם, ולוודא שהוא מגיע בזריזות.
פחות ממליץ לקחת מההמבורגרים שלהם, אלא להזמין משהו אחר מהתפריט למנה עיקרית.
אם כן לוקחים המבורגר בכל זאת, לקחת קציצה של 200 גרם, ולקחת מידת עשייה של M, כי גם ככה הם שורפים את הקציצות שלהם.



ציון:

34%





תגיות: ווייז-מטעה, תפריט-טאבלט

**הספריה**
**ספריה**
**הספרייה**
**ספרייה**

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה