אלפי


-------↓--------------3---------------↓-------


כתובת : פרישמן 22, תל אביב.






תאריך ביקור: 4.5.2022



21:15 הזמנתי.
21:31 קיבלתי. (16 דקות הכנה)



שם ההמבורגרלפיד מעושן
200 גרם של בשר בקר איכותי, חסה, אננס צלוי, רצועות אווז מעושן, קורנישונים ואיולי צ'יפוטלה שלנו - 74 שקלים.







קדם דבר:

1. בפעם הראשונה באלפי היה לי מזעזע.
בפעם השנייה היה לי מדהים כל כך, אלוהי כמה שהיה טעים, בשר שמאיים על Fatcow באיכות שלו.
לכן הייתי חייב לחזור בפעם שלישית כדי להכריע.
האם היה להם יום טוב בפעם הקודמת? או שיש פה מגמה חיובית שהופכת את אלפי מ-Underdog לנעוץ על מפת ההמבורגרים של ישראל?




2. כשמקום של המבורגרים מציע תפריט רחב של המבורגרים, על אף שפעם שעברה היה לי מדהים עם כמהין אלהרר, הפעם אני חייב לקחת המבורגר אחר, כדי לראות שזו לא מסעדה של המבורגר אחד כמו לה מורס.

3. נשארתי במפלגת יש עתיד, ועברתי מקארין אלהרר ליאיר לפיד, ראש האופוזיציה.




יתרונות:

1. ממרח הכמהין
ממרח הכמהין של אלפי מעולה כמו תמיד, מקום ראשון בארץ!




2. יש להם בירה קופרברג!
סיידר אגסים שקשה להשיג אותו בכל מקום, אז שיש בר שיש להם אותו, אני מאוד מתרגש...
זו הבירה שלפי דעתי הכי מתוקה וטעימה בארץ.
יש אותה גם לבורגר רום, והיה אותה ללאגר אנד אייל, הפאב עם מותג ההמבורגר של הפרופסור.




3. גיליתי מה היה הצ'ייסר המסתורי
בדצמבר 2021, ים אלפי הגיש לי צ'ייסר מסתורי, שהוא לא רצה להגיד לי מה הוא.
הפעם הצלחתי להוציא ממנו, שזה היה "פסואה", שזה ליקר פסיפלורה.




4. תחושה טובה לאחר האוכל
בהחלט ה-Underdog של תל אביב.




חסרונות:

1. חזרתן של לחמניות השבלול
טוב, אמנם לא חזרנו בדיוק ללחמניות השבלול, אבל הלחמניות חזרו להיות קשות.
חבל מאוד.
שי ביקש המבורגר חדש, ושוב, בפעם השנייה זה הגיע רך.
למה צריך לקבל פעם שניה בשביל לחמניה רכה?

ישראל מתייבשת, וכך גם הלחמניה



2. קרעי תפוח אדמה לא טובים כמו פעם
קרעי תפוח האדמה של אלפי ירדו באיכות.
הם יותר עבים.
הם עדיין סבבה, אבל כמובן שעדיף צפרירים 1.

יותר פירה מאשר קראסט



3. בשר גנרי
לצערי, ים החליף ספק בשר. כה חבל.
זה אומר שהבשר לא איכותי בטירוף כמו שאמרתי.
לא להעיז לקחת בשר מתחת ל-MR.
ים אמר לי שהוא מתכנן להחליף ספק בשר בשנית, אבל אני לא יודע אם אגיע בקרוב לנסות שוב (עובדה - חלפה שנה ולא עשיתי זאת).

נורה אדומה




4. יקר!
השניצל במחיר של המבורגר.
מה זה המחירים האלה?!

שניצל ב-80 שקל?!





סיכום:

אלפי היא מסעדה שחוותה אצלי טלטלות רציניות.
בפעם הראשונה היה לי מזעזע,
בפעם השנייה היה לי מדהים, יותר טוב מכל תל אביב!
ועכשיו בפעם השלישית, שוב חוויתי מפלה.

לפי ההיגיון הזה, הפעם הבאה צריכה להיות טובה... אבל אני עדיין חושש.



הציון שאתן לביקור הזה יהיה נמוך,
ועם זאת אני עדיין ממליץ ללכת למקום הזה, משום שאני יודע שיש לו פוטנציאל,
ואם נפלתם על יום טוב, אתם ממש תהנו (בערך כמו ג'אנגו היום).


ציון:

45%

ציונים קודמים:

90, 74


ציון סופי:

69.66%







-------↑--------------3---------------↑-------

-------↓--------------2---------------↓-------


מדיה:  

ראיון עם הבעלים. (ברחוק) 


כתובת : פרישמן 22, תל אביב.




תאריך ביקור: 11.12.21.




16:10 הזמנו.
16:21 קיבלנו (11 דקות הכנה).



שם ההמבורגרכמהין אלהרר- 200 גרם של בשר בקר איכותי, חסה, בצל, איולי כמהין טהור, ריבת בצל ביין אדום, וגבינת בושה צרובה על הפלאנצ'ה - 75 שקלים.


פעם הגיע רק במידת עשייה MW, והיום אפשר להנמיך, לקחתי MR.


(ל-200 גרם זה יוצא 49 שקלים) (אין עסקיות).




הפרויקט של גמזו - צ'יפס מלוח במידה מדויקת, מתובל בקייג'ון, מגיע בליווי קטשופ ומיונז. - 26 שקלים.
(עולה 14 שקלים בהזמנת המבורגר).




צ'יפס בטטה - צ'יפס בטטה אחד למליון, ממולח וממולך. - 26 שקלים.
(עולה 18 שקלים בהזמנת המבורגר).

מעורבב עם הצ'יפס הרגיל.



קרעי תפוח אדמה - תפוחי אדמה אפויים בתנור שנקרעו מעל שמן רותח - 21 שקלים.
(עולה 16 שקלים בהזמנת המבורגר).




קוקטייל סתיו - יגרמייסטר, רוטן תפוח, מיץ לימון, תימין, אננס וכוכב אניס - 44 שקלים.



צ'ייסר מסתורי בצבע אדום (הם לא רצו להגיד לי מה זה...)




קינוח 100% שוקולד - לאוהבי הז'אנר. - 46 שקלים.
(בגדול עוגת שוקולד, שמונחת על גבי משהו שמאוד מזכיר את חטיף השוקולד כיפכף)





סך הכל שווי של 238 שקלים.

גילוי נאות : פינקו בכל הארוחה.

גילוי נאות 2 : אני קצת מתעכב עם לכתוב את הביקורת הזו, עברו 3 חודשים מאז הביקור שלי באלפי,
ולכן לא בטוח שהביקורת הזו תהיה מספיק מקצועית.

תפריט.

תפריט קוקטיילים.


קדם דבר:

1. לא אוכל להדגיש זאת מספיק,
אבל ישנו הבדל של שמיים וארץ בין הביקור הראשון שלי באלפי, לבין הביקור עכשיו.
בפעם הראשונה, הרגשתי זלזול מוחלט בלקוחות, בזמן שלהם, ובאיכות המנות,
ואילו עכשיו, בפעם השנייה, כשהבעלים גילה בנו עניין, הוא, פשוטו כמשמעו, ישב איתנו תוך כדי שאנחנו אוכלים.
האוכל הגיע טרי, הבשר חלומי, והכל פשוט ניגן, היה מדהים.

2. הקצבתי לביקור 3 שעות לפני יציאה למקום אחר,
לא ציפיתי להישאר שם מעל שעתיים,
אבל כל כך נהנתי, שכמעט איחרתי ליעד הבא שלי.





יתרונות:


1. איזה מאמי האומאמי
כן, זו קצת גניבה ספרותית משם המנה של פרוזדור,
אבל אני חייב לציין שזו חמאת האומאמי הכי טעימה, הכי איכותית והכי אמיתית שאי פעם אכלתי.
אין לזה מרקם של רוטב, אלא של רסק,
מעין גרבר כמהין, עם גושים אפורים אמיתיים, פשוט טעם מטורף,
בין התוספות הכי טעימות שיצא לי לאכול עם ההמבורגר, אם לא הכי טובה.
ממליץ לקחת את המנה "כמהין אלהרר" ולקחת עוד מהרוטב הזה בצד, טירוף חושים.
1.1. יותר טעים ממקומות אחרים שטוענים שיש להם כמהין אמיתי, אבל זה לא נכון, כמו צ'אפו בורגר והולשטיין.

הכמהין הכי אמיתי שאכלתי בישראל


2. בשר איכותי, כמעט כמו ג'אנגו
לקחתי מידת עשייה MR, כדי לבדוק את הבשר קצת יותר,
והאיכות שלו הייתה פשוט יוצאת מגדר הרגיל.
אלפי נכנסה לרשימה של "באתי בשביל הבשר" במקום הרביעי בארץ.
2.1. איכות כמעט ללא תחרות,
אני חושב שג'אנגו הוא היחיד שללא ספק מנצח את אלפי.
על כן, החלטתי שבפעם הבאה שאלך, אקח מידת עשייה R,
וכך אדע ידו של מי על העליונה.


איכותי בצורה משוגעת

3. צ'יפס קייג'ון
הצ'יפס של אלפי עדיין ניצב במקום הרביעי בארץ, של הצ'יפס הטעים ביותר.
תיבול הקייג'ון שעליו משדרג אותו המון.




4. תפוחי אדמה של האדסון
תפוחי האדמה מהסוג שאפרט עליו כעת, יש לארבעה מקומות:
האדסון, צפרירים 1, הרצל בר קפה ואלפי.
אלה הם תפוחי האדמה הכי פריכים שיצא לי לאכול בחיי.
4.1. כאשר פלחי תפוח אדמה הם גדולים, מרוב הטעם של "הבשר" (תפוח האדמה, הפירה, מה שבפנים), בקושי מרגישים את התיבול שנמצא במעטפת, והטעם הופך להיות בנאלי, תפל ו"תפוח אדמה מדורה".
אצל אלפי, הם קטנים מספיק, כך שיש בהם מה"בשר" (תפוח אדמה), אבל ברמה מזערית,
כך כן מרגישים את הפירה של תפוח האדמה, אבל במידה שווה עם הקליפה המתובלת.
4.2. גם על זה יש קייג'ון.
4.3. בקיצור, תפוחי האדמה הכי טעימים שיצא לי לאכול אי פעם.
4.4. הם מזכירים מעט את תפוחי האדמה של מקדונאלדס.



5. ריבת בצל מעולה
כמו ב-BBB, לאלפי יש ריבת בצל מקורמלת ביין.
היא מתוקה, טעימה, ומזכירה את רוטב היין של ההמבורגר של יושע במוסד, או של burger market.
שילוב מעולה עם גבינת הבושה.



6. מרווח בין הספסלים
אולי נראה כמובן מאליו, אבל אני חייב לשבח את הספסלים בחוץ.
הם גם נוחים, והכי חשוב ישנו מרווח בין ספסל אחד למשנהו.
בשמבז לדוגמה, אין מרווח כלל בין מקומות הישיבה, וזה בלתי נסבל לשהות במקום כך,
הן מבחינת קורונה והן מבחינת תחושה כללית של קופסת סרדינים.
באלפי, יש מקום מרווח, ועל כן תענוג לסעוד במקום.





7. צוות העובדים נחמד מאוד
סעיף חזק ומשמעותי.
הסעיף שגרם לי לשפר את היחס שלי למקום ב-180 מעלות.
בביקור הראשון, היחס היה אדיש על גבול המזלזל.
ואילו הפעם, בביקור השני, הבעלים ישב לדבר איתנו, בזמן שאכלנו,
המלצרים היו נחמדים מאוד, שוחחו איתנו, והמליצו לנו על מנות.




אפילו זכיתי לפגוש את שף המקום,
הוא היה מסביר פנים, והיה שמח להצטלם, ולספר לי על כל דבר שרציתי.
זה מה שהופך המבורגריה למקום משפחתי.




7.1. כדי להרים את האווירה, הבעלים הרים איתנו צ'ייסר של משהו אדום.
שאלתי אותו מה זה, והוא סירב לענות, אמר לי "משהו טעים".
באמת היה טעים, ועד היום זו תעלומה...




8. התאמת קוקטייל ללקוח
ברוב המקומות, יש 4-5 קוקטיילים של המקום,
ובמקסימום יכולים להמליץ לך על איזה קוקטייל יהיה לך הכי מתאים.
אלפי הוא המקום היחיד, שמלבד קוקטיילים מוכנים מראש, נותן לך לבנות קוקטייל משלך.

"עשה זאת בעצמך" כשאתה בוחר לעצמך ג'ין מתוך ארבעה,
ערבוב מתוך ארבעה, וטוויסט מתוך שישה.
I was a bit overwhelmed with all this
ומשום שאני לא מבין גדול בקוקטיילים, אמרתי להם "סומך עליכם", ונתתי להם להכין לי משהו.




9. שירותים צבעוניים
כמו בלה מורס, ואולי כמו בפיקאפ.
גם באלפי, השירותים צבעוניים, כדי להנחות האם אלה שירותי גברים או נשים.




10. זה דומה ל...
סעיף שבא לאזכר מקומות אחרים.
אפשר לראות בתמונה מטה, שההמבורגר מגיע עם סכין שנעוצה בו, כמו אצל פרוזדור,
ועל ידו יש בקבוק מים מזכוכית, כמו במקום של אבא.
האננס בקוקטייל, however, ייחודי למקום.



11. עוגת מוס כיפ-כף
עוגת המוס של אלפי מיוחדת מאוד.
החלק העליון הוא טעים, כמו בערך כל עוגת מוס,
אבל החלק התחתון מורכב מוופל שמאוד מזכיר את הטעם של חטיף השוקולד "כיפ כף".
הקונטרה של מוס שוקולד רך עם תחתית פריכה של וופל, הופכת את המוס הזה למיוחד ביותר,
ולקינוח שלדעתי הכי שווה לקחת אצלם.
טעים מאוד!




12. תחושה שאחרי: מעולה
התחושה שאחרי האוכל היא קלה ונוחה.
תחושה מעולה שמעידה על בשר איכותי.
תענוג.

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)





חסרונות:

1.קוקטייל חמוץ
אז כן, במקום להתאים לי קוקטייל, פשוט ביקשתי מהם שיביאו לי את הקוקטייל הכי מתוק שלהם.
הוא היה גדול, בכמות נדיבה, שזה ממש אהבתי, אבל מתוק הוא לא היה.
הוא היה חמוץ, אבל נסבל.
מבחינת ספקטרום טעמים בקוקטייל, תמיד אעדיף "מתוק מידי" או "חריף מידי", על פני "חמוץ מידי".
הסתייגות: מלבד הגודל שלו שהיה מרשים, אהבתי מאוד שהביאו מעל הכוס אננס, במקום לימון גנרי, כל הכבוד.
בקיצור, ממליץ להזמין בירה במקום קוקטייל.



2. איפה בקבוקי הרטבים
בגדול, אין לי חסרונות למקום, אז אני מתחיל לחפש בנרות...
הביאו לנו רטבים מגוונים ונחמדים,
אבל הייתי שמח, אם היו בקבוקי רטבים על השולחן, ורצוי צוננים.
לא כיף לבקש עוד מהרוטב הזה, ועוד מהרוטב הזה, כשנגמר.



3. יחס מועדף?
אני רוצה להאמין שהזינוק ברמה של המקום מהפעם הקודמת לעכשיו, נבע משיפור אמיתי של המקום,
ולא כי אני בלוגר.
על כן, פעם הבאה שאלך, אשמור על פרופיל נמוך, לא אחשוף את זהותי, אזמין מידת עשייה R,
ואראה אם המקום שומר על הרמה הגבוהה, ועל ההצגה שהוא נתן עכשיו.

הקהילה עשתה פה "אירוע" לאחרונה


סיכום:

אלפי היא לחלוטין ה-UnderDog של ת"א.
יש כ"כ הרבה מסעדות בעיר ההמבורגרים של ישראל, עם תחרות מאוד גדולה.
כך, מי שיותר נמצאת במרכז, ומי שמשווקת את עצמה יותר, מי שהפכה מותג - היא זו ששולטת בדעת הקהל.
האדם הממוצע, זה שהוא לא בלוגר, ולא מכיר המון המבורגריות, לא שמע על אלפי, ולא מכיר את הרמה הגבוהה שיש במקום הזה.
מסעדת אלפי ניצבת, לפי דעתי, עם הגדולות שבת"א, ליד fatcow, GDB, וויטרינה.
היא ההפתעה הפחות מוכרת, שתגרום לכם להתענג על כל המבורגר.

עם בשר איכותי, שמתקרב לרמה של ג'אנגו,
עם חמאת כמהין, הכי טובה בארץ, שלחלוטין עשתה את המנה.
ועם צוות עובדים חייכן, שנותן תמיד תחושה טובה.

ממליץ בחום!



ציון:
90%

ציון קודם:
74%

ציון סופי:

83%

(עקב תחרות עם מורדן בר)






-------↑--------------2---------------↑-------



-------↓--------------1---------------↓-------

 כתובת : פרישמן 22, תל אביב.

תאריך ביקור: 19.3.21



16:12 (בערך) הזמנו
16:45 (בערך) קיבלנו ואכלנו (33 דקות הכנה)



שם ההמבורגרבנט עם גבינה-  200 גרם של בשר בקר איכותי, חסה,עגבנייה,בצל סגול,קורנישונים, איולי שלנו ודאבל גבינת צ'דר מגרמניה. - 56 שקלים
הפרויקט של גמזו - צ'יפס מלוח במידה מדויקת, מתובל בקייג'ון, מגיע בליווי קטשופ ומיונז - 21 שקלים.


פינוק: טעימה של בירה מלכה אדמונית.

סה"כ 77 שקלים.

(ל-200 גרם, זה יוצא 49 שקלים) (אין עסקיות).





קדם דבר: המבורגיגי חוגג שנה לאתר!
אתר ההמבורגרים "המבורגיגי" קם בתאריך 14.3.20, שנה לאחר מכן יש לנו סיקור של 62 המבורגרים.

לענייננו:

מסעדת אלפי מצטיירת בתור מסעדה ים תיכונית, אבל למעשה, היא המבורגריה לכל דבר.
כפי שתראו בתפריט למעלה, היא לא מוכרת דברים נוספים מלבד המבורגרים, והיא קולעת בול לתחום שאני מסקר.

איך שנכנסנו למסעדה, המארחת קיבלה אותנו, ואמרה לנו "כאן יש את ההמבורגרים הטעימים ביותר".
כבר היא סקרנה.

אגב, את השם "אלפי" מבטאים ALFI, עם שווא נח באות ל'.

יש לציין שקיבלתי מנה לא טובה (שרופה), שהחליפו לי אותה למנה טובה.
אם כך, בייתרונות, אתייחס למנה החלופית שהביאו לי, ובחסרונות אפרט יותר על המנה הראשונה.





הסעיף שאינו נוקט עמדה:

1. אי אפשר לגעת במידת העשייה
בחלק מהמקומות (דוגמת מוזס) אני שונא את זה, - שורפים את הבשר.
בחלק מהמקומות (דוגמת המלוכלך) אני אוהב את זה. - עושים אותו M.
באלפי, מידת העשייה שהם טוענים שהם עושים היא M-MW. שזה מקובל מבחינתי.
מצד אחד, לא נותנים ללקוחות לשרוף את הבשר,
אבל מצד שני לא נותנים לבשר שלהם המון קרדיט, בכך שמאפשרים MR. (ליתר ביטחון..)




2. התחושה שאחרי
היה לי חשוב לשים את הסעיף הזה באמצע, כי התחושה מתחלפת.
תחילה, התחושה היא מעט מלטפת, בשר איכותי MR, שגורם לך ללטף את הבטן מהנאה.
שעה לאחר מכן, יש תחושה של אבן בבטן, ולאחר מכן של סלע.
תחושה מאוד מאוד כבדה, שגורמת לך לתהות מה כבר אכלת שכבד לך בצורה לא פרופורציונאלית.
ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)

ציור קיר יפה של הביטלס, על המסעדה.




יתרונות:

1. בשר איכותי
אין מה להגיד, הבשר של אלפי הוא די איכותי על גבול האיכותי.
הביאו לי מידת עשייה של MR (לאחר שהערתי להם - יורחב בהמשך),
וכשאכלתי מהבשר הזה, הרגשתי שהוא מתקרב לאיכות הבשר של טרומן, ואפילו כמו חצי GDB.
חייב להגיד שהרגשתי מהביסים הראשונים - תחושת גורמה.




2. באתי בשביל הצ'יפס
הצ'יפס של אלפי, מתובל בתבלין קייג'ון (סעיף 7 באקדמיה), שכפי שאנחנו זוכרים מככב בפוטטוס של burger saloon.
התיבול הדרום לואיזאני של פפריקה בשילוב עם פלפל שחור, עושה את שלו, ומעניק לצ'יפס פריכות עם טעם ממכר.




לאלפי מספר רטבים שונים, שנראים בדיוק אותו דבר.
איולי חרדל, שמצדיק את הסעיף הזה, איולי עם חריפות מאוד מעודנת, שקשה להפסיק לאכול (מזכיר מעט את רוטב האיולי של המלוכלך)
איולי מיונז, שזה איולי עם 90% מיונז,
ומיונז, שזה 100% מיונז.
כולם נראים אותו דבר, בלי שום הבדל, לבנים כמו הירח.
אז כשאתה מזמין איולי חרדל, רוב הסיכויים שתקבל אחד מהשניים האחרים.
ספק בלבול, ספק קמצנות.

בתחתית המזלג, יש לנו רוטב איולי חרדל, ומשמאלו מיונז פשוט.



4. בירות מהחבית
אני לא מכיר הרבה מקומות שמביאים לך בירה מהחבית לצד ההמבורגר.
55 עושים את זה מצוין, עם 55 סוגי בירות, שונות, אבל עם המבורגר שגורם לך לרצות לשתות כדי להחליק אותו בגרון,
בורגר מרקט מביאים לך בירה במקום שתיה עם הארוחה בחינם (סוג אחד של בירה).
ממפיס מביאים לך בירה עלמה בבקבוק, וגם כאן איכות ההמבורגר דומה ל-55.
וGDB מביאים לך בירת red stripe בבקבוק.

אלפי נותנים לך לבחור בין שלושה סוגי בירה מהחבית: בקס, לה שוף ומלכה אדמונית.
יש כמובן גם שלושה סוגי קוקטיילים וגם יין. נחמד מאוד.




5. תפריט פוליטי!
ואי אפשר בלי לדבר על מה שמאפיין את המקום.
אלפי היא מסעדה שקמה באפריל 2020, תוך כדי הקורונה, והתפריט שלהם בהתאם.
אם אתה רוצה לקחת את ההמבורגר הכי פשוט, שאין בו הפתעות, אתה תיקח את גנצי קלאסי.
אם תרצה לשדרג לצ'יזבורגר, אתה תיקח את בנט עם גבינה (כי לבנט יש כיפה צהובה על הראש).
בשר כבש עסיסי יהיה טיבי על גחלים, וחזה עוף עם מטבוחה יהיה סמוטריץ' מצופה.
המבורגר עם רצועות אווז מעושן הוא לפיד מעושן, ואחד עם הר של פולנטה עליו יהיה שרל'נטה.
אם תרצו להזמין את הצ'יפס שלהם ששיבחתי מקודם, תבקשו את הפרויקט של גמזו,
ואם תרצו כדורי תירס עם צ'דר במקום, אתם תגידו ניסן corn.

לכן לא משנה באיזה צד אתם תומכים, לראות את שמות הכוכבים הפוליטיים על התפריט כשמות המנות, תמיד מעלה חיוך על השפתיים :-).




6. גבינה נחמדה
גבינת הצ'דר נחמדה.





חסרונות:

1. מקום ראשון בשירות מאכזב ותוקפני
אם נצלול לעבר, נראה איפה היה הכי גרוע מבחינת שירות:
בטרומן, הם פשוט לא חייכו אליי,
ובמקום של אבא, הביאו לי שרפרף של ילדים במקום כיסא;
אבל מעולם לא נתקלתי בחוויית שירות נוראית שכזו.
1.1. שירות עצמי לכאורה
ישבנו במסעדה, תחת התו הסגול, והמלצר לא הגיע אלינו,
לא כשחיכינו שיביאו לנו תפריטים בהתחלה (חבר הלך לקחת בעצמו);
לא כשרצינו תוספות (כמו מפיות,מזלגות,עוד רוטב וכו'), הייתי צריך ללכת לשם ולמשוך את המלצר;
ולא כשרצינו לשלם (חבר שלי הציע לקום וללכת).
אני כבר מעדיף שייתנו לי גישה למטבח, אשרת את עצמי.


1.2. אפשר להזדקן כאן
אחת הסיבות שהלכנו בכל פעם להביא את המלצר בעצמנו, היא שפקעה לנו הסבלנות.
חיכינו קרוב ל-40 דקות בשביל ההמבורגרים שלנו, שכנראה בגלל זה אחד מהם הגיע שרוף (ארחיב בהמשך).
1.3. לגליזציה
לא שראינו שאנשים מעשנים שם ירוק, אבל לפי ההתנהגות של המלצרים, כנראה שהם היו תחת השפעת חומרים.
המלצר (שמסתבר שהוא גם הבעלים) דיבר שטויות, היה מבולבל לגמרי, לקח הזמנות בעל פה, וגם כששילמנו, הוא חרט עם הציפורן על הקבלה כמה לקחת באשראי.
הגישה שם היא שאנטי, הכל ברגוע - מרגיע אותם, אבל מלחיץ אותי.
מדובר בשני אנשים שמנהלים את העסק, ולוקחים הכל  ל א ט,
אז לא כדאי להגיע כשאתם בלחץ של זמן.
1.4. מלצרית עוינת
כאשר ביקשתי מהמלצרית, אם אפשר להחליף לי את ההמבורגר, שכן יצא שרוף, היא אמרה לי משהו בסגנון של "בוא נירגע".
ככל הנראה דיברה לעצמה, משום שאני באתי רגוע מהבית.
אם מעזים להפריע לשלוות המלצרים, נניח בלהחליף מנה, הם הופכים מעט תוקפניים.
עם זאת, החליפו לי בסוף את המנה.
1.5. "לא לענות"
אפילו על הקבלה, רשום "לא לענות", ואכן הרבה פעמים כשהרמתי את היד, לא ענו לי.






2. בשר שרוף
בפעם הראשונה כשהביאו לכולנו את ההמבורגר, כל החברים שלי קיבלו בשר M סבבה, ורק אני קיבלתי WD.
מצאו למי להביא בשר שרוף...
ביקשתי מהם שאני רציתי לכיוון ה-MR, וקיבלתי לכיוון הפחם, והם החליפו לי לMR כמו שצריך.
עם זאת, כיוון שהם איטיים, לאחר שחיכיתי 40 דקות, חברים שלי כבר מתחילים לאכול, מסיימים חצי המבורגר, הייתי צריך לחכות עוד עשר דקות (כשאצלם זה זמן שיא), בשביל לקבל המבורגר חדש.
כלומר, סה"כ חיכיתי 50 דקות בשביל לאכול המבורגר כמו בן אדם, כשבמסעדה היו בלחץ 7 אנשים מלבדנו.




3. בירה כבדה ומרה
הזמנתי מהם טעימה של בירה מלכה אדמונית, כדי לראות אם שווה לי לנסות.
השמאלית היא מלכה, ניתן לראות את הטריות ע"י הגזים שלה.


הטעימה הייתה מצוינת (ואפילו הגיעה בכוס גדולה), ועל כן הזמנתי שליש בירה.
המלצר, הגיע, הביאו לנו את הבירות, והתהדר שהחבית הקודמת נגמרה, אז הוא פתח חבית חדשה בשבילנו,
שהבירות שהוא הביא הן מחבית חדשה לגמרי.
לא אציין לרעה חרק שהיה לי בבירה, אנחנו בחוץ אז כנראה הוא נפל מהשמיים,
אבל כשטעמתי אותה, הרגשתי שהיא ממש ממש כבדה, שונה לגמרי מהטעימה שלי.
ניתן לראות שכאן משמעותית יש פחות גזים.


אם ככה מרגישה חבית חדשה, אני מעדיף שיביאו לי מהתחתית של חבית שמתרוקנת.
אמרתי למלצר שאני מוכן לשלם על עוד "טעימה" בכוס קטנה.
הוא אמר שאין אפשרות כזו, והביא לי עוד טעימה בחינם, אז זה לזכותם.
פעם הבאה, כדאי לקחת זירו, ולהימנע מהתקרית הלא נעימה הזו.


4. חלה שהיא אבן
הלחמניה של ההמבורגר, איננה רגילה אלא היא כמו הסוף של החלה (עם העיגול).
(אייל שני השתמש בחלה אצלו, אבל זה לא אותו דבר, שכן אצלו הן היו פרוסות, וכאן זה מזכיר תסרוקת "קוקו עגבניה").


זה מצטלם נהדר, אחלה דבר להעלות לסטורי ולגרום לאנשים לקנא,
אבל בסופו של יום הלחמניה קשה מאוד, וקשה להנות מההמבורגר.
עד כדי כך, שחברים שלי לא יחזרו למקום - הלחמניה הרסה להם את ההנאה.
משום שאני קיבלתי בשר שרוף, התלוננתי, והחליפו לי לבשר MR נורמלי, הם גם הביאו לי לחמניה אחרת, רכה, חמה ואמיתית.
הלחמניה החלופית


הדבר הזה העלה אותם לפחות בשלושה כוכבים (מדירוג של 40% לדירוג של 70%).
אם כך, חשוב לא להמעיט בערכה של לחמניה בחוויית ההמבורגר הכוללת.

אקסקליבר.




סיכום

אלפי היא מסעדה שנולדה בזמן קורונה (אפריל 2020).
על כן, המסעדה רגילה למשלוחים ו-TA בלבד, לא לשרת אנשים.
עָקֵב האכילס של המקום הוא הלחמניה, שקשה וקרה כמו השירות במסעדה.
התפריט מזמין, הבשר די איכותי, וגם הצ'יפס והרטבים די מושכים.
אז אם אתם באים בשביל לאכול ותו לא, זו המסעדה בשבילכם,
אבל אם זמן או שירות זה משהו שחשוב לכם במסעדה, אתם עלולים להתאכזב.
המבורגר טוב פה רק אם מתלוננים.
כיוון שהביקורת שלי מסקרת את ההמבורגר, וההמבורגר שקיבלתי בפעם השניה היה טרי וטעים, אפשר להגיד שנהניתי (לבסוף) ואני מתכוון לחזור למקום.






ציון:

74%



-------↑--------------1---------------↑-------





תגיות: תפריט-נרחב, תיבול-קייג'ון.

**אלפי**
**alfi**

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה