צ'אפו בורגר - Chapo Burger


-------↓--------------2---------------↓-------



מדיה:  


הצצה - סיור במסעדה
הצצה - מבט על הגריל.
הצצה - סיור במטבח.
הצצה - תוספות.



כתובת : עוזיאל 55, רמת גן.




תאריך ביקור: 23.4.2022

אור נאמן הבעלים מצד שמאל


19:43 הזמנתי.
19:55 קיבלתי. (12 דקות הכנה)


שם ההמבורגרצ'אפו מיט אנד צ'יז
קציצה עסיסית 200 גרם, גבינת צ'דר, קורנביף, בצל ועגבניה. מוגש עם צ'יפס - 72 שקלים.




שתייהבירה קרלסברג - לא הצלחתי להבין את התמחור על השתיה, גם ככה כל הארוחה הייתה פינוק







קדם דבר:

1. צ'אפו בורגר היא הקלאסיקה של רמת גן.
אמנם הכרתי אותה בעקבות זה שניסו לשרוף אותה, וראש העיר צייץ על זה,
אבל אני שמח שהכרתי אותה, כי היא התברגה כמקום הראשון ברמת גן.
עם זאת, כיום פריז טקסס מרימה ראשה, ברמת גן ובגבעתיים, ומאיימת על הסוס המנצח, הלא הוא צ'אפו.

2. אחרי הניסיון המעולה שהיה לי בפעם הראשונה, חזרתי לפעם שניה, לבדוק האם צ'אפו בורגר האלופה משמרת את הרמה שלה.

3. חייב להגיד שבצ'אפו בורגר ישנה אווירה חברתית שמאוד מזכירה לי את לה מורס.
אנשים שאני לא מכיר, מרגישים בנוח לפנות אליי, לדבר איתי, וזה ממש כיף.
פאב חברתי של ממש.



יתרונות:

1. המבורגר ממלא עד אפס מקום
חברים, אני הגעתי מורעב, מורעב ממש,
אכלתי מההמבורגר שהוא בסה"כ 200 גרם, וכמעט לא הצלחתי לסיים!
וזה לא שלא אכלתי 300 בעבר, כמו אצל פורטר או סטקיית הבוקרים.

ההמבורגר ממש ממש מפוצץ.
ממלא ממש.
הייתי מלא כטלה.



2. גבינות נחמדות
הגבינות אצל צ'אפו טובות מאוד.
כפי שניתן לראות בתמונה, מדובר על גבינת צ'דר אמיתית, סמיכה,
ולא רוטב כמו בחלק מהמסעדות (האדסון, אנחנו מדברים עלייך).
גבינה אמיתית וטובה.




3. בירה טובה
בירת הקרלסברג של צ'אפו קרה וצוננת, ומאוד מזכירה את האיכות של מנהטן בחיפה.
בירה מעולה, כיף לשתות.




4. נאמן למחיר שלו!
כמעט בכל המקומות בהם אני מצלם תפריט שנה אחרי, אני רואה שכל המחירים עלו.
לא כמו אצל צ'אפו!
שמר על מחיר אחיד ולא העלה מחירים, כל הכבוד!


רק הטבעוני עלה


5. מגוון רטבי איולי
וכמו בפעם הראשונה, גם הפעם היה מגוון של רטבי איולי.
חייב להגיד שזה מאוד מאפיין את צ'אפו.
אני מכיר מיונז בטעמים אצל כביש 90 או אצל טרומפלדור 20,
אבל כשאני חושב על איולי בטעמים, וטעמים מגוונים, זה צ'אפו (ואולי גם סאנסט).




5.1. רוטב איולי כמהין (לבן עם נקודות) הכי טוב.
מעולה, אני חושב שהוא מקום שני בארץ, אחרי רוטב האיולי של אלפי כמובן.



5.2. רוטב ריבת שרי מיוחד - מעטים המקומות שיש להם אותו, יש גם בדיינר שופ.
הוא מתוק וחריף קצת.



5.3. לצערי, רוטב איולי שום שחור, שכנראה מאוד התלהבתי מהצבע שלו בפעם שעברה, לא תפס אותי.
טעם לימון סתמי, ולא טעים.



5.4. הקטשופ אצל צ'אפו חם, חבל.



6. אריזה מדליקה
כמו אצל F&B, זכרונו לברכה,
אם תזמינו משלוח מצ'אפו (אל תעשו את זה, בואו לאכול)
הוא יארוז לכם את זה במארז יוקרתי, שלא יבייש טבעת יהלום.




כשדיברתי עם הבעלים, נאמן, על F&B, שגם הם עושים ככה,
הוא אמר שהוא זה שהתחיל את זה.






חסרונות:

1. אין מידת עשייה
יש עניין אצל צ'אפו, שאין להם מידת עשייה.
עכשיו אני מאוד מכבד את זה במקומות ש...יודעים מה הם עושים,
והסיבה שהם אומרים את זה מראש, היא כי הם מכינים בדיוק אותו דבר, בין M לבין MW,
וזה מה השף ממליץ והכל, בשביל לקבל את מיצוי הטעמים... סבבה.

זה לא העניין אצל צ'אפו.
אצל צ'אפו, הסיבה שהם אומרים שאי אפשר לבחור מידת עשייה, זה כי הם לא יודעים לבשל.
אפשר להטיל קוביית מידות עשייה, בכל פעם שמזמינים המבורגר, כי מידת העשייה תהיה אקראית.
פעם שרוף ופעם חי.

פעם שעברה שאכלתי, מידת העשייה הייתה מעולה.
עכשיו, הבשר היה חי עד רמת טרטר...

הרבה שואלים אותי "למה לא החזרת?!".
יש לי בעיה, שאני מגיע לאכול איך שזה, גם אם מגישים לי שרוף מעלה עשן, וגם אם מגישים לי כשהקציצה עדיין מנסה להימלט מהצלחת.
אני מגיע לבחון את המקום... זה בלוגר.
זה כמו, שתלמיד יעשה מבחן בבית הספר, ותוך כדי שהמורה בודק לו את המבחן, הוא יקרא לתלמיד שינסה אולי לשפר את התשובה, כדי שהציון יהיה גבוה יותר. זה לא עובד ככה.

אז אכלתי.
אכלתי בכוח, כשהרגשתי שלבשר אין ממש טעם (כי הוא היה חי מאוד).
אכלתי כי זכרתי שפעם שעברה שאכלתי אצל צ'אפו היה לי מדהים, גם בתחושה שאחרי.
אבל הפעם, הפעם זה לא היה ככה.

אני מאוד מקווה שבצד ימין למטה, מדובר בבייקון טלה...


2. הבשר איכותי אך לא מורגש
כשלוקחים בשר איכותי, ושורפים לו את הצורה, לא יהיה לו טעם. שרפתם לו את הטעם.
אבל אם עושים הפוך, בקושי מבשלים אותו, מקבלים את אותה התוצאה. אין טעם לבשר.
הבשר מרגיש לי למל"מ, אני אוכל בשר טחון.
בין מעט מורגש, לבין כמעט ולא מורגש.
מזל שהיה בו את הגבינה שנתנה טעם והצילה את המצב...

צ'אפו - ביצת הפתעה של מידת עשייה


3. התחושה שאחרי - מציקה
אחרי שסיימתי לאכול בשר חי כ"כ,  חשתי סלע שמטייל לו בבטן.
תחושה ממש לא נעימה.
לאחר זמן מה, חטפתי כאב בטן.
אני כ"כ אוהב את המקום ומנסה לתרץ, אולי אכלתי מהר מידי?
אבל לא. אין תירוצים. הבשר הוגש לי מהר מידי, ומזל שאכלתי אותו לפני שהוא אכל אותי...

ספקטרום התחושה שלאחר האוכל:
(קלקול קיבה / בחילה / צרבת / כבד בקיבה / תחושה בנויה / קל / לא מרגיש שאכלתי)

אולי הקטע של האריזות הללו, הוא שהבשר ימשיך להתבשל עד שהוא מגיע ללקוח? ☺



סיכום:

צ'אפו בורגר כבר לא בטוח המקום הראשון ברמת גן, אבל אני עדיין אמשיך להמליץ עליו.
מדובר על מרכיבים איכותיים ועל שיטת בישול כושלת.
אם אתם שם, אל תהיו כמוני ותוותרו כשאתם מקבלים מידת עשייה לא סבירה,
החזירו את הקציצה לגריל עד שתקבלו תוצאה משביעת רצון ובטן.


אחזור למקום, ואפילו בקרוב (כי עברה לה עוד שנה), בשביל לבדוק מה חדש,
בשביל לראות אם בפעם השלישית, יכינו לי את הבשר בצורה מקצועית.
כי אם יהיה כך, יכול להיות שצ'אפו תקבל שוב את הכתר של רמת גן.




ציון:

60%





ציון קודם:

74.5%

ציון סופי:

67.25%






-------↑--------------2---------------↑-------

-------↓--------------1---------------↓-------



מדיה:  ראיון עם המנהל.

כתובת : עוזיאל 55, רמת גן.

תאריך ביקור: 20.5.21


23:45 הזמנו
23:58 קיבלנו ואכלנו (13 דקות הכנה)



שם ההמבורגרצ'אפו קממבר- קציצה עסקית 220 גרם, איולי כמהין, שום קונפי, בצל מקורמל ועלי אורוגולה. מוגש עם צ'יפס. - 69 שקלים.

(ל-220 גרם זה יוצא 49 שקלים) (חצי עסקיות לפי התפריט)

(מידת העשייה קבועה - תמיד M)

תפריט פשוט - קצר וקולע


קדם דבר:

אני יודע שאני קצת מעתיק מהכתבה הקודמת, לגבי זה שאני לא מסקר מקומות חדשים...
גם כאן, חרגתי מהרגלי, כי המקום קם ממש לאחרונה, ולא שמעתי אף המלצה.
אפשר להגיד שאני מהחלוצים שמנסים את ההמבורגר בפעם הראשונה.

רק שבועיים שהעסק על הרגליים, ועבריין שרף את המקום.
על כן, ראש עיריית רמת גן פרסם פוסט נוקב, בו קרא לכולם להגיע למקום, להתפקד, ולהוכיח לאותו בריון שמה שהוא עשה, במקום להרוס לבעלים את העסק, רק יגרום לכמה שיותר אנשים להגיע.
אני מאוד מאמין בזה, ולכן הייתי חייב להגיע, ולהראות אהבה ותמיכה.



יתרונות:

1. בשר מיושן באיכות גבוהה מאוד
אולי באתי לראשונה ללא המלצות כלל, על מנת להביע תמיכה בעסק, אבל אני חייב להגיד בכנות (ועם הסיקורים הכנים שלי, אפשר לדעת שאני תמיד אומר את האמת) שההמבורגר ברמה גבוהה בטירוף!
קודם כל, כל הבשר מיושן, משבעה נתחים שונים.
עד כה, מעטות המסעדות שמכרו בשר מיושן: GDB ו-NG בלבד.
טבלת היישון הטובה ביותר תהיה:
1. NG
2. GDB
3. צ'אפו






2. המבורגר מדוייק
דרך אחרת לומר על המבורגר שהוא טוב, היא לקרוא לו "מדוייק".
אסביר זאת על דרך הניגוד.
המבורגר שאיננו מדוייק, יכול להיות בשר קפוא לדוגמא.
הקציצה מורכבת מהמון "שאריות בשר", נתחים שלא באמת קשורים אחד לשני, ומרגישים את זה בטעם.
אתה לוקח ביס מהקציצה הקפואה שחוממה, ומרגיש הכל "מתפזר לך", כמו בגראז' לצורך העניין.

בצ'אפו בורגר, הטעם מדוייק, כי הקציצה מגיעה מנתח אחד שלם ואיכותי, מבשר שיושן במשך 20 יום,
ובאמת מרגישים את זה (מאוד מתקרב לאיכות הדיוק של GDB).
ההמבורגר חמצמץ וטעים, מזכיר את בנץ.





3. קממבר מדהימה
המקומות היחידים בהם אכלתי גבינת קממבר הם פריז טקסס והמוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים.
ואני יכול להגיד בלב שלם, שהקממבר של צ'אפו עוקפת את שניהם!
הגבינה חמוצה בקטע מצוין, ומשפרת ממש את ההמבורגר (שגם ככה מדהים בעקבות הבשר שלו).






4.1. לצ'אפו בורגר יש מבחר רטבי איולי מאוד מיוחד.
נותנים קרב חזק לאיולי של המבורגריות אחרות.
סוגי האיולי הם איולי כמהין, איולי חרדל, איולי צ'יפוטלה, וגולת הכותרת: איולי שום שחור.
זה מציב את צ'אפו במקום הרביעי בכל הארץ, ברוטב איולי, בזכות הייחוד שלו.
רטבי האיולי מדהימים בטעמם, ובמיוחד הרוטב השחור...

4.2. אפילו ניקח את המקום הראשון, את כביש 90,
להם יש מיונז בטעמים.
כאשר זה איולי בטעמים, ועוד שמגישים לך לשולחן, כאילו זה סלטי פתיחה... מרשים ביותר...


השניים מצד ימין הם קטשופ ומיונז, אז יש לנו פה ארבעה איולי בטעמים.




5. באתי בשביל התוספות מעל - שיני שום בתוך ההמבורגר
אני אישית לא זוכר אף המבורגר בו היו שיני שום.
אני זוכר שבתפריטים אחרים היה כתוב קונפי שום, אבל אני לא זוכר שזיהיתי שיני שום.
הקונפי שום אצל צ'אפו מייצר טעם אומאמי מושלם שמוסיף מאוד לחווייה הכוללת.
שן השום היא גם מטוגנת, ולכן הטעם הוא עדין, לא חזק מידי, ובאמת משתלב מצוין עם הבשר המיושן וגבינת הקממבר המדהימה.




לחמניית בריוש, עליה צרוב קעקוע של כלב.
גם רך, גם צרוב מעט מהגריל, וגם מגניב, נכנס לקטגוריה :)

מבטיח לצלם פעם הבאה יותר טוב את הסמל.




7. מתיקות לקראת הסוף
אולי קשור לגבינת הקממבר, או לשיני השום,
אבל לקראת סיום ההמבורגר הרגשתי מתיקות מצוינת.
פשוט אין מה להגיד, צ'אפו מפתיע בטעמים, לאכול שם זו חוויית חושים.





8. אווירה שכונתית ומשפחתית
צ'אפו בורגר הוא המקום המשפחתי ביותר שיצא לי להיות בו.
מיד לאחר שהזמנו את ההמבורגר, חלק מצוות העובדים בא לשבת איתנו, ודיבר איתנו כאילו אנחנו חברים שלהם זמן רב.
זה מסוג המקומות שאתה מרבה להגיע, שמכירים את הפנים שלך, מזהים אותך ברחוב, וזו סוג של משפחה.
תחושה חמה ומזמינה, מאוד שכונתי ואינטימי, העובדים הם חברים שלך.





9. צ'ייסרים בחינם
דויד המקסים, העוזר של המנהל, הוא אחלה חבר'מן.
כמעט כל אדם שהוא רואה ברחוב, הוא צועק לו שיבוא להרים איתו צ'ייסר.
מזכיר מעט את מה שהולך בשוק מחנה יהודה בירושלים; על מנת למשוך קהל, מזמינים את העוברים ושבים לצ'ייסר, ואם הם מביעים נכונות, מציעים להם להזמין גם המבורגר על הדרך, ככה "חוטפים" אותם מהרחוב, ללקוחות במסעדה. שיטה ממש מגניבה.
אבל דויד הוא יותר מזה, דויד אומר לכל לקוח "בוא שתה איתי צ'ייסר!".
כשאמרתי לו שאני נוהג, הוא ענה "אם אתה עונה לשוטר עם מספיק ביטחון, הכל יהיה בסדר!"
הוא גם אמר למישהו אחר "תבוא, אני אשכר אותך למוות!"
כמובן שהכל באווירת צחוק.
אני מאוד מעריך מקום שקונה כמה בקבוקי אלכוהול, ופשוט מחלק צ'ייסרים כדי להרים את האווירה של המקום.
אני עוד יותר מעריך טבח שמצליח להרים עם אנשים צ'ייסר בכל חצי שעה, ועדיין להישאר על הרגליים בסוף היום.






10. באתי בשביל להנות (יתרון עשירי!)
קטגוריה שלא נכנסים אליה הרבה מקומות.
היא צריכה לשלב בשר וגבינה איכותיים יחד עם שירות מצוין - תחושה שלא בא לך לעזוב, וכך היה.
את ההמבורגר סיימתי די מהר, אבל נשארתי שם לדבר עם העובדים עד הסגירה.
התענגתי על כל ביס, ונהניתי מהחברה של המלצרים.

דובי מגניב בכניסה למקום




11. יש גם קינוחים
לצ'אפו בורגר יש שני סוגי קינוחים: קראק פאי ונמסיס. (עוגת שוקולד). 
בעתיד, הם גם יהיו רשומים בתפריט. 






12. מביאים שירות מהלב
אני יודע שאמרתי את זה אלפי פעמים, אבל זה פשוט חייב להיכנס לתוך קטגוריה.
אין פה תחושה של תאוות בצע, או של "סרט נע" של לקוחות.
תחושה של לפנק את הלקוח, ושל לשבת בכיף שלך (מזכיר את מורדן בר).
הם נחמדים, אדיבים, והם יביאו לך עוד אם צריך (הביאו לי עוד רוטב איולי שום שחור).






 13. מקום עממי
גם את זה הזכרתי מקודם, המקום הוא מאוד עממי, תפריט פשוט, אנשים טובים ואוכל טוב.
אם אתה נחמד, יעשו איתך רודפנים (צ'ייסרים בעברית, חייב לגוון).








חסרונות:


1. מידת עשייה M קבועה
כבר אמרתי בעבר שאני מעריך מסעדות שלא משאירים מקום לטעויות, עושים מידת עשייה M קבועה, על כל הקציצות, וכך הכל יוצא טוב.
עם זאת, אני חושב שבמקום להציב חוק של M קבוע, אפשר לעשות שמידת העשייה ברירת המחדל, שתהיה, אם הלקוח לא אומר שום דבר, תהיה M.
כלומר, צריך לתת ללקוח את אפשרות הבחירה להזמין את מידת העשייה שירצה.






2. המבורגר מובנים, אי אפשר לשנות שום דבר
בהרבה מקומות, בהם נותנים קומבינציות, הם מרשים לך להוסיף/לגרוע דברים.
דוגמה לכך היא הגראז'.
בצ'אפו, התפריט לא ניתן לשינוי.
אישית, אני סומך על הקומבינציות שהכינו לי, אלא אם כן יש שם חריף, ואז אני חייב להוציא, אחרת לא אהנה.
לחלק מהאנשים, התפריט ה"קפוא", מפריע להם.





3. אין חניה
המבורגר צ'אפו בורגר נמצא ברחוב עוזיאל, על יד רחוב הרא"ה ברמת גן.
המסעדה נמצאת על כביש די ראשי, ואין באמת איפה לחנות בסביבה.
אפשר למצוא חניה על הרחוב, מרחק של 10 דקות הליכה בערך.





 

4. אין מקומות ישיבה בפנים
בעקבות מה שקרה, אי אפשר לשבת בפנים, אלא רק בחוץ.
וזה אחלה, כשמגיעים מאוחר, כמו שאני הגעתי, קריר ונעים.
אבל אם תבואו בצהרים כשחמסין, קצת באסה לשבת בחוץ.
מקווה שהחיסרון הזה הוא זמני, ובקרוב ייפתחו מקומות ישיבה בפנים.





5. מיט צ'יז חריף
ידידה שלי לקחה את מנת המיט צ'יז, המנה החמישית בתפריט.
שימו לב, שאמנם לא כתוב בתפריט, אבל המנה מגיעה עם רוטב צ'יפוטלה שעלול להיות חריף למי שרגיש לחריף, אז עדיף לא לקחת אותה, מי שבעייתי לו חריף.


spicy indeed





סיכום:

צ'אפו בורגר הוא שילוב של המוסד, פרוזדור וויטרינה במקום אחד.
יש לנו את עומס הגבינות מהמוסד, טעם אומאמי של הפרוזדור וחמיצות מדהימה של הויטרינה.
צ'אפו היא הפנינה של רמת גן, ואפשר אפילו להגיד הפנינה של האזור (פתח תקווה, בני ברק, קריית אונו).
מקום עם נשמה, אנשים טובים, בשר מיושן ואיכותי, ותוספות משגעות.
ממליץ בחום לכולם לבקר.






ציון:


74.5%








משימות להמשך:
1. לצלם את סמל הכלב על הלחמניה.


תגיות: בשר-מיושן, קומבינציות-של-המבורגר, שן-שום, מידת-M-קבועה, שירים-ברקע, מפנקים-בצ'ייסרים
אין-שירות



-------↑--------------1---------------↑-------



**צ'אפו בורגר**
**אל צ'אפו**
**chapo burger**

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Jango - ג'אנגו

GDB

ויטרינה